یادداشت تخصصی

مدیریت کارای زنجیره­‌های تامین مواد غذایی در زمان اختلال

عنوان مقاله: Effectively Manage Foodservice Supply Chains During Disruptions
نویسنده: Todd Bernitt
برگردان: سحر متین‌فرد (پژوهشگر موسسه مدیریت زنجیره تامین آمادگران)
به سفارش: موسسه مدیریت زنجیره تامین آمادگران
تاریخ انتشار: ۲۸ جولای سال ۲۰۲۰ میلادی

 

با تعطیل شدن ارائه‌دهندگان خدمات مواد غذایی، برای بسیاری سال نامشخصی است. حتی با شروع مجدد مشاغل، هنوز مشخص نیست که در آینده چه چیزی برای صنعت رستوران‌ها پیش خواهد آمد. اپراتورها باید بر تغییر خصوصیات عملیاتی که شامل اقدامات پیشگیرانه در برابر کووید-۱۹ است، توجه کنند. این بخش می‌تواند بسیاری از اپراتورها را نسبت به زمان و منابع دچار احساس کمبود کند. بهبود فرآیندهای زنجیره تأمین می‌تواند روشی استراتژیک برای صرفه‌جویی در وقت برای تمرکز بر مهم‌ترین جنبه تجارت رستوران – مشتریان خوشحال باشد. در حالی که هیچ کس نمی‌توانست میزان تغییر ۲۰۲۰ را پیش‌بینی کند، اما برای اولین بار فرصت‌های جدیدی را ایجاد می‌کند.

برون‌سپاری: تخصص بهتر و هزینه کمتر

در حالی که هرگز نباید برون‌سپاری را بدون وجود استراتژی عملی کرد، روزهایی هست که برون‌سپاری زنجیره تأمین مترادف با از دست دادن کنترل و دید است. امروزه بسیاری از افراد در صنعت رستوران‌ها برای کاهش هزینه‌های منابع، افزایش بهره‌وری و کسب تخصص بیشتر از برون‌سپاری استفاده می‌کنند. کلید این فرصت، همکاری با یک شرکت ارائه‌دهنده زنجیره تأمین برون‌سپاری معتبر و منطبق است. به عنوان مثال، C.H.  رابینسون می‌تواند زمان و انرژی شما و مدیران عمومی و اپراتورهای آشپزخانه را در مدیریت سفارشات خرید کاهش دهد. با ترکیب فناوری سفارش خرید و پشتیبانی لجستیکی متخصص، ما زنجیره‌های تأمین را مدیریت می‌کنیم تا مشتری‌های ما بتوانند به جای آن، اپراتورهای فروشگاه را به سمت فعالیت‌های درآمدزا هدایت کنند.

تکنولوژی سفارش خرید: مشتریان را در اولویت قرار دهید

ارائه تجربیات مثبت مشتری باید در صدر لیست اولویت‌های هر اپراتور فروشگاه باشد. با این حال، کاهش هزینه‌ها نمی‌تواند نادیده گرفته شود. فناوری سفارش صحیح خرید امکان ایجاد تعادل بین هر دو را با فراهم آوردن دید روشن برای تصمیم‌گیرندگان زنجیره فراهم می‌کند. با دید کامل به مؤلفه‌های هزینه‌های زنجیره تأمین فردی، شناسایی فرصت‌ها و ایجاد تغییرات در زمان واقعی براساس هزینه‌های تمام شده آسان است. هر تصمیمی براساس این معیارها تأثیرگذارتر می‌شود. حتی فراتر از هزینه‌ها، تکنولوژی سفارش خرید می‌تواند باعث افزایش دید فروشنده، تأمین‌کننده و توزیع‌کننده در طول زمان شود و امکان بهینه‌سازی بیشتر در این مناطق را نیز فراهم می‌آورد.

کلید این فرصت، اطمینان از این است که این فناوری توسط مجموعه‌ای از متخصصان تحلیلی، خدمات و زنجیره تأمین پشتیبانی می­‌شود که می‌توانید به آنها اعتماد کنید. متخصصان C.H. Robinson  وقتی صحبت از مدیریت قرارداد، حمل‌ونقل، خدمات انبار، ادغام، تحویل آخرین مایل و تهیه محصولات تازه می‌شود، برای تیم شما عمل می‌کنند و به شما امکان می‌دهند تا کل زنجیره تأمین خود را به صورت جامع بهینه کنید.

هم‌­ترازی محصول: جغرافیا و حمل‌ونقل

با هم‌تراز کردن عناصر زنجیره تأمین با جغرافیای مختلف، افزایش کارایی و کاهش زمان­‌های حمل‌ونقل، ساده است. محصول تامین­‌کنندگان نزدیک از لحاظ جغرافیایی فقط اولین قطعه از پازل است. جابجایی و ذخیره موجودی محصول در انبارهای نزدیک به رستوران‌ها می‌تواند زمان ترانزیت را کاهش دهد و تضمین کند که با پیشرفت کسب­‌و­کار، مدیریت عرضه شما متناسب با افزایش حجم مورد نیاز خواهد شد. با کمبود راننده و حداقل ظرفیت  کنترل شده دما، حمل‌ونقل خود یک عنصر مهم هر زنجیره تأمین است. در صورت نیاز به موجودی‌های در دست کوچکتر، قابلیت‌های LTL (کمتری از بارگیری) باید همراه با استراتژی‌های اصلی لجستیک ترکیب شود. ارائه‌دهندگانی مانند C.H. Robinson دارای شبکه‌های بزرگ و به خوبی توسعه‌یافته برای خدمات لجستیکی است که در صورت نیاز می‌توان از آن‌ها استفاده کرد.

آینده؛ زنجیره‌­های تأمین انعطاف‌پذیر و در عین حال پیوسته است

اگرچه در حال حاضر روابط زنجیره تأمین برای موفقیت بسیار مهم است، اما روابط ایجاد شده با ارائه‌دهندگان لجستیک برای آینده اهمیت فزاینده‌ای پیدا خواهد کرد. صرفاً مدیریت زنجیره تأمین در محیط امروز کافی نیست. از آنجا که صنعت خدمات مواد غذایی برای آینده‌ای که در حال تغییر است تحول پیدا می‌کند، به زنجیره تأمین خود به عنوان یک نقشه راه در حال تحول فکر کنید. اجازه دهید ما به شما کمک کنیم تا انعطاف‌پذیری لازم برای تأمین زنجیره‌ها را با خدمات گسترده‌تر داشته باشید و اختیارات لجستیک به شما در ارائه سازگاری لازم برای حرکت در حال حاضر و آینده کمک کند.

 

منبع: https://www.chrobinson.com/blog/effectively-manage-foodservice-supply-chains-during-disruptions

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *