یادداشت تخصصی

ضرورت وجود نرم‌افزار مدیریت زنجیره تأمین مبتنی بر ابر انعطاف‌پذیر

Flexible Cloud-Based TMS Software is Essential to Thrive in the Post-COVID World

عنوان اصلی مقاله:
Flexible Cloud-Based TMS Software is Essential to Thrive in the Post-COVID World

برگردان: سحر متین‌فرد
پژوهشگر موسسه مدیریت زنجیره تأمین آمادگران

به سفارش: موسسه مدیریت زنجیره تامین آمادگران

تاریخ انتشار:
۱۱ دسامبر ۲۰۲۰

ملاحظات ۳PL ها برای انتخاب سیستم مدیریت حمل‌ونقل در “شرایط عادی”

تأثیر همه‌گیری کووید-۱۹ بر زنجیره تأمین جهانی انکار ناپذیر است و نحوه هدایت کسب‌وکار را برای کالا تغییر می‌دهد. همانطور که در مقاله اخیر WSJ اشاره شده است “مشاغلی که از بیماری همه‌گیر کرونا رهایی می‌یابند باید زنجیره‌های تأمین خود را مجدداً بازسازی کنند.” ارائه دهندگان خدمات حمل‌ونقل نیز با نیاز به سازگاری روبرو هستند. پیامد این بحران بر همه طرف‌های تجارت ۳PL تأثیر گذاشته است.

روند تکمیل سفارش در بسیاری از بخش‌های صنعت مختل شده است و برنامه‌ریزی را دشوار می‌کند. فروش الکترونیکی برای برخی از محصولات مانند محصولات غذایی، کالاهای ساختمانی و کالاهای خانگی، به طور چشمگیری افزایش یافته است که بسیاری از ۳PL ها اکنون بیشترین میزان فروش را در فصل حراج مدیریت می‌کنند.

برنامه‌ریزی حمل‌ونقل بسیار متفاوت است. شرکت‌های مخابراتی به سادگی قادر به پیش‌بینی ظرفیت نیستند و نمی‌توانند از قابلیت پیش بینی نرخ قرارداد استفاده کنند، به راحتی ظرفیت جدیدی پیدا نمی‌کنند و در برابر درخواست‌های تغییر لحظه آخری سرگردان هستند.

حمل‌کنندگان با تأخیر دریافت کالا از تأمین‌کنندگان مواجه هستند. ذخیره کالا، جایگزینی محصول، تغییر دائمی سفارشات مشتری، خطوط تأمین مجدد و راهنماهای مسیر در یک لحظه باعث نوسانات گسترده در حجم حمل‌ونقل می‌شود. تغییرات نظارتی، پیچیدگی اضافی را به ساعات خدمات، در دسترس بودن محل استراحت، محصول الکترونیکی تحویلی، اقدامات ایمنی کارکنان و موارد دیگر اضافه می‌کند. تعطیلی تاسیسات برای اکثر شرکت‌ها یک واقعیت است، زیرا فناوری مبتنی بر ابر برای بسیاری از کارمندان که هم اکنون از خانه یا از راه دور کار می‌کنند، ضروری است.

برای ۳PL هایی که با اختلال روبرو هستند، جنبه‌های انجام تجارت مهمتر از توانایی هر سازمانی در برابر انعطاف پذیری در مقابله با شرایط دائماً تغییرپذیر است. ۳PL باید بتواند فوراً به درخواست‌هایی که ممکن است برای هر مشتری متفاوت باشد پاسخ دهد. درخواست خدمات تکمیل سفارش هر مشتری در حال پاسخگویی به شرایط منحصر به فرد خود است و ۳PL باید با خدمات مقرون به صرفه، به موقع پاسخ دهد یا خطر از دست دادن کسب‌وکار را داشته باشد؛ بنابراین، برای کمک به سازگاری ۳PL ها چه چیزی لازم است؟

نرم افزار TMS، انعطاف‌پذیر و قابل تنظیم

سیستم مدیریت حمل‌ونقل (TMS) هسته اصلی سازمان است و باید در چالش باشد. ضروری است که نرم افزار مدیریت زنجیره تامین TMS انعطاف‌پذیر، پویا و در زمان واقعی پاسخگوی تقاضای مشتری باشد. از همه مهمتر، تیم ۳PL باید بتواند این تغییرات را در سیستم TMS خود پیکربندی کند نه اینکه منتظر فروشنده نرم افزار باشد تا تغییرات را انجام دهد. تأخیر زمانی برای ۳PL بسیار طولانی و پرهزینه است.

مبتنی بر ابر

به منظور کسب بیشترین مزایای TMS، حضور در فضای ابری مهم است. سیستم عامل‌های Cloud-first TMS عملکرد بهتری نسبت به همتایان خود در بحران کووید-۱۹ دارند. شرکت‌هایی که با دسترسی از راه دور و ایمنی از سیستم عامل‌های نرم افزاری واقعی SaaS TMS مانند ۳Gtms استفاده می‌کنند، هیچ مشکلی در عملکرد نداشته‌اند. علاوه بر این، ۳PL ها با استفاده از نرم افزار TMS مبتنی بر ابر با راه‌اندازی عملیات “کار از هر مکانی” قدرت قابل توجهی پیدا کرده‌اند.

برنامه‌ریزی چند منظوره در یک سیستم عامل واحد

نرم افزار TMS با عملکرد بالا باید مرتباً سفارشات اضافی و تغییرات خدمات را تا زمان حمل‌ونقل دریافت کند و در زمان واقعی به دنبال مقرون به صرفه‌ترین روش حمل‌ونقل کالاهای مشتری باشد. این نشان دهنده ماهیت پویای نیازهای مشتری است. علاوه بر این، بسیار مهم است که تغییرات نهایی در همان بستر TMS مدیریت شوند تا اطمینان حاصل شود که برنامه بهینه شده با استفاده از محدودیت‌های دنیای واقعی ساخته شده و بلافاصله قابل اجرا است.

مدل‌سازی شبکه توزیع

شرکت‌ها همچنین در حال ارزیابی مجدد شبکه‌های تأمین‌کننده و موقعیت انبارهای خود و افزودن تأمین‌کنندگان جایگزین نزدیک تأمین‌کننده اصلی هستند که همگی ممکن است منجر به تغییر در شبکه‌های توزیع آن‌ها شود. ۳PL می‌تواند با استفاده از ابزارهای بهینه‌سازی پلتفرم TMS خود برای تجزیه‌وتحلیل فعالیت‌ها و مقایسه هزینه‌های حمل‌ونقل به عنوان تغییر مکان، به روند تصمیم‌گیری کمک کند.

 

منبع: https://www.supplychain247.com/article/cloud_based_tms_software_is_essential_to_thrive_in_the_post_covid

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *