یادداشت تخصصی

آمازون با خرید یازده هواپیمای باری به توسعه ناوگان حمل‌ونقل خود ادامه می‌دهد

Amazon Continues to Expand Its Transportation Fleet with Purchase of Eleven Cargo Aircrafts

عنوان اصلی مقاله:
Amazon Continues to Expand Its Transportation Fleet with Purchase of Eleven Cargo Aircrafts

برگردان: ملیکا موسوی
پژوهشگر موسسه مدیریت زنجیره تأمین آمادگران

به سفارش: موسسه مدیریت زنجیره تامین آمادگران

تاریخ انتشار:
۵ ژوئن سال ۲۰۲۱ میلادی

آمازون برای اولین بار خرید یازده فروند هواپیمای بوئینگ ۷۶۷-۳۰۰ را اعلام کرد و ناوگان خود را برای ادامه خدمت به مشتریان گسترش داد. این خریدها شامل هفت هواپیما از Delta و چهار هواپیما از WestJet است که تا سال ۲۰۲۲ به این شبکه خواهند پیوست. توسعه ناوگان هوایی آمازون در زمانی انجام می‌شود که مشتریان بیش از هر زمان دیگری به حمل‌ونقل رایگان و سریع تکیه می‌کنند.

Sarah Rhoads، معاون رئیس آمازون گلوبال ایر گفت: «هدف ما ادامه تحویل مشتریان در سراسر ایالات‌متحده به همان شکلی است که آن‌ها از آمازون انتظار دارند و خرید هواپیماهای شخصی قدم بعدی برای رسیدن به این هدف است. داشتن ترکیبی از هواپیماهای اجاره‌ای و با مالکیت خودمان، به ما امکان مدیریت بهتر عملیات را می‌دهد که به‌نوبه خود به ما کمک می‌کند تا در تحقق وعده‌های مشتریان خود گام برداریم.»

آمازون ایر با حمل‌ونقل اقلام در مسافت‌های طولانی‌تر در بازه‌های زمانی کوتاه‌تر، نقشی اساسی در تحویل مشتریان دارد. چهار هواپیمای خریداری‌شده از WestJet در ماه مارس در حال انتقال مسافر برای تبدیل بار هستند و از سال ۲۰۲۱ به شبکه آمازون ایر می‌پیوندند و هفت هواپیمای Delta در سال ۲۰۲۲ وارد شبکه بار هوایی آمازون می‌شوند. این اضافات ناوگان، ظرفیت اضافه‌ شده در شبکه آمازون ایر را برای سال‌های آینده تضمین می‌کند. این شرکت برای بهره‌برداری از این هواپیماهای جدید همچنان به ناوهای طرف سوم متکی خواهد بود. آمازون ایر ضمن سرمایه‌گذاری در مشاغل و راه‌حل‌های پایدار برای تأمین انرژی شبکه خود، درحال‌توسعه جهانی برای تأمین نیازهای مشتری در حال افزایش خود است.

سال گذشته، آمازون اولین مرکز هوایی خود را در فرودگاه Leipzig/Halle آلمان و عملیات هوایی منطقه‌ای جدید در فرودگاه بین‌المللی Lakeland Linder، فرودگاه بین‌المللی John F. Kennedy، فرودگاه بین‌المللی سانفرانسیسکو، فرودگاه بین‌المللی Chicago O’Hare، فرودگاه بین‌المللی Richmond، فرودگاه بین‌المللی Austin-Bergstrom، فرودگاه بین‌المللی Luis Muñoz Marín، فرودگاه Kahului، فرودگاه بین‌المللی Kona، فرودگاه بین‌المللی لس‌آنجلس و فرودگاه بین‌المللی Louis Armstrong را راه‌اندازی کرد.

تابستان امسال، آمازون ایر از خرید شش میلیون گالن سوخت پایدار هواپیمایی خبر داده و در تجهیزات برقی پیشرفته خدمات زمینی و صفحات خورشیدی و در برخی از امکانات برنامه‌ریزی‌شده سرمایه‌گذاری کرده است. از زمان راه‌اندازی آمازون ایر در سال ۲۰۱۶، آمازون صدها میلیون دلار سرمایه‌گذاری کرده و هزاران شغل جدید در شعبه‌های آمازون ایر در سراسر ایالات‌متحده ایجاد کرده است.

همان‌طور که توسط Bloomberg گزارش شده است، آمازون در سال‌های اخیر به‌سرعت عملیات حمل هوایی خود را گسترش داده است، بخشی از این تلاش‌ها شامل سرعت بخشیدن به تحویل بسته‌ها به مشتریان و تکمیل ظرفیت با کمک گرفتن از شرکت‌های حمل‌ونقل مانند United Parcel Service بوده است.

ازآنجاکه آمازون عملیات تحویل خود را که شامل ده‌ها هزار وانت‌بار است، ایجاد کرده است، این شرکت تلاش کرده است تا خود را نسبت به سایر شرکت‌های حمل بار برجسته کند. آمازون در حال حاضر بیشتر تحویل‌های خود را انجام می‌دهد و به‌عنوان رقیبی برای شرکایی ظاهرشده است که چند سال پیش تقریباً تمام کالاهای این شرکت را جابه‌جا می‌کردند. شرکت FedEx در سال ۲۰۱۹ اعلام کرد که قرارداد تحویل هوایی با آمازون را تمدید نمی‌کند.

گزارشی در سال گذشته تخمین زده بود که ناوگان آمازون در سال‌های آینده احتمالاً به ۲۰۰ هواپیما رشد خواهد کرد و ازنظر اندازه با UPS رقابت می‌کند. آمازون عمدتاً از فرودگاه‌های کوچک‌تر و منطقه‌ای نزدیک به انبارهای برا ارسال می‌کند و بسته‌های بین مناطق را برای انتقال سریع تحویل می‌دهد. معاملات اعلام‌شده امروز برای دومین باری نشان داده که آمازون از بازار رکود هواپیماها در زمان ویروس کرونا استفاده کرده و هواپیماهای زیادی را برای ارسال محموله‌ها به انبار می‌فرستد. در ماه ژوئن، آمازون گفت که ۱۲ هواپیمای دیگر را اجاره می‌کند. همانند هواپیماهای اجاره‌ای، هواپیماهای تازه خریداری‌شده توسط پیمانکاران اداره می‌شوند.

 

منبع: https://www.supplychain247.com/article/amazon_expands_its_transportation_fleet_with_purchase_of_11_aircrafts

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *