یادداشت تخصصی

چگونه می‌توان با ادامه رشد در صنعت خرده‌فروشی به موفقیت رسید

The Demand Powered Supply Chain How to Win as the Bar Continues to Rise in the Retail Industry

عنوان اصلی مقاله:
The Demand Powered Supply Chain How to Win as the Bar Continues to Rise in the Retail Industry

نویسنده:
Chris O’Brien

برگردان: سحر متین‌فرد
پژوهشگر موسسه مدیریت زنجیره تأمین آمادگران

به سفارش: موسسه مدیریت زنجیره تامین آمادگران

تاریخ انتشار:
۱۴ ژانویه سال ۲۰۲۱ میلادی

سال ۲۰۲۰ سال متفاوتی بود و زنجیره‌های تأمین بیش از هر زمان دیگری در مرکز توجه قرار داشتند. این امر به‌ویژه در فضای خرده‌فروشی بیشتر صدق می‌کند، زیرا افزایش تجارت الکترونیکی و نوسانات تقاضای ناشی از همه‌گیری، میزان تغییرات را در یک صنعت در حال رشد به‌سرعت افزایش می‌دهد. برای بسیاری از افراد، یک زنجیره تأمین پیچیده جهانی حتی برای هدایت بسیار چالش‌برانگیز شد. با شروع سال ۲۰۲۱، این پیچیدگی‌ها هنوز وجود دارند، اما با یک سال جدید فرصت‌های جدیدی برای نوآوری و رفع برخی از بزرگ‌ترین چالش‌ها برای مشتریان کالاهای بسته‌بندی‌شده خرده‌فروشی و مصرفی (CPG) به وجود می‌آید، مانند:

  • محیط‌های برنامه‌ریزی پیچیده هستند و می‌توانند منجر به هزینه‌های اضافی برای موجودی در دست شوند.
  • تمایل به برآوردن و فراتر رفتن انتظارات مصرف‌کننده وجود دارد.
  • نوسانات صنعت و پیچیدگی‌های لجستیکی خطر جریمه را ایجاد می‌کند.
  • افزایش اعتماد به بازار در حوزه حمل‌ونقل به دلیل عدم قطعیت برنامه‌ریزی صنایع
  • درخواست‌های حمل‌ونقل برای پیشنهادات (RFP) بسیار زیاد است و می‌تواند با نیازهای مشتری همخوانی نداشته باشد.

انجام RFP های حمل‌ونقل سالانه ممکن است تا شش ماه طول بکشد و به سرعت از رده خارج شوند. این چالش بیشتر برجسته شده است، زیرا غیرقابل پیش‌بینی بودن بازار همچنین باعث برهم زدن این برنامه‌ها شده است. دو متغیر برای اشتباه وجود دارد: تغییرات در تقاضا یا فروش و تغییر در عرضه و تقاضا در بازار حمل‌ونقل؛ اما این دو عمل فقط یک بار در سال با یکدیگر اتفاق می‌افتند، زمانی که پیشنهادات آماده می‌شوند و حمل‌کنندگان سعی می‌کنند آنچه را که باید پیشنهاد دهند، پیش‌بینی کنند. هنگامی‌که پیشنهاد‌ها در حال آماده شدن است و حمل‌ونقل سعی می‌کند آنچه را که باید مناقصه کند، پیش‌بینی کند. پس‌ازآن، آن‌ها واقعاً با یکدیگر صحبت نمی‌کنند.

هنگامی که تقاضا برای یک محصول خاص زیاد می‌شود، می‌توانید به شرکتی که با هزینه کمتری وارد سیستم شده، بار اضافه تخصیص دهید. شما بلافاصله هزینه بیشتری را برای حمل‌ونقل پشتیبان پرداخت می‌کنید، یا بدتر از آن، اگر برای تهیه کامیون بروید، هزینه بسیار بیشتری را پرداخت می‌کنید. حمل‌کنندگان خرده‌فروشی به راه‌حل‌های ابتکاری نیاز دارند تا به آن‌ها کمک کند تا از پس این چالش‌ها برآیند و اکنون و در آینده موفق شوند.

به همین دلیل من از همکاری اخیر C.H رابینسون با SAS، یک نیروگاه تحلیلی معتبر، برای به دست آوردن فرآیندهای زنجیره تأمین و راه‌حل‌های فناوری ابتدا تا انتها که داده‌های برنامه‌ریزی تقاضا و موجودی را با داده‌های خرید و حمل‌ونقل به هم پیوند می‌دهد، هیجان‌زده‌ام.

ما با هم متحد شده‌ایم تا دو عملکردی را که غالباً در سیستم‌های مستقل کار کرده‌اند، تقاضای برنامه‌ریزی و بهینه‌سازی حمل‌ونقل، متحد کنیم. مشارکت ما در نوع خود اولین ادغام داده‌های برنامه‌ریزی تقاضا و داده‌های حمل‌ونقل در زمان واقعی را ایجاد می‌کند که زنجیره‌های تأمین هوشمندانه و چابک‌تری را هدایت می‌کند.

هدایت زنجیره تأمین از یک عملیات متمرکز مانند این، به شرکت‌ها امکان می‌دهد تا در زمان‌بندی، بهینه‌سازی حمل‌ونقل و پاسخ به تغییر تقاضای مصرف‌کننده درحالی‌که موجودی کالا همچنان کم است، تغییرات بیشتری را داشته باشند. مشتریان خرده‌فروشی و CPG ما، هر دو در C.H. رابینسون و SAS، به دنبال راه‌حل‌های پیشرفته‌ای هستند که به آن‌ها کمک می‌کند تا در بازار موفق شوند. درحالی‌که به گوش دادن به نقاط ضعف در صنعت ادامه می‌دهیم، در تلاش برای ایجاد راه‌حل‌هایی هستیم که به حمل‌کنندگان امکان کاهش موجودی کالا، بهبود خدمات، افزایش پس‌انداز و بهره‌وری را می‌دهد.

 

کاهش موجودی

سطح موجودی کالا را با زنجیره تأمین مبتنی بر تقاضا کاهش دهید. حمل موجودی هزینه فراوانی دارد. برخی از ذخایر ایمنی در شرایطی مورد نیاز هستند که امکان برنامه‌ریزی و سازگاری با شرایط تغییر در زمان واقعی وجود ندارد که این راه‌حل اکنون شما را قادر می‌سازد انجام دهید.

 

بهبود خدمات
  • قابلت پیش‌بینی بیشتری را برای حاملان در زمان واقعی فراهم کنید و به آن‌ها اطلاع دهید که چه چیزی در تقاضا تغییر می‌کند.
  • بزرگ‌ترین مجموعه ظرفیت حمل‌ونقل قابل اطمینان را با نیازهای خاص برنامه تقاضای خود هماهنگ کنید.

 

افزایش پس‌انداز
  • با اختصاص بار خود به همان راهی که شرکت حمل‌ونقل می‌خواهد، هزینه حمل بار کمتری را در بازار صرف کنید. در بیشتر سال ۲۰۲۰، نرخ بازار لحظه‌ای در حدود ۳۰٪ بیشتر از سال قبل بود و معمولاً در مقاطعی دو برابر که از نرخ برنامه‌ریزی‌شده در قرارداد بسیار بالاتر است.
  • جریمه‌ها را برای تحویل دیرهنگام، از دست رفته یا ناقص که می‌تواند در خرده‌فروشی رایج باشد، کاهش دهید.

 

افزایش کارایی

با استفاده از SAS و C.H زمان کمتری را به تدارکات سالانه خود اختصاص دهید. ابزارهای فناوری Robinson به شما کمک می‌کند تا کمتر به برنامه سالانه ثابت اعتماد کنید.

ما تازه شروع کرده‌ایم. امروز، راه حل‌های ما در فضای خرده‌فروشی متمرکز شده است، اما ما می‌دانیم که فرصت‌هایی برای گسترش فراتر از آن وجود دارد زیرا سایر صنایع با چالش‌های مشابهی روبرو هستند.

من مشتاقانه منتظر ادامه همکاری با SAS برای ارائه راه‌حل‌های نوآورانه هستم که به حمل‌ونقل کمک می‌کند تا از چالش‌های صنعت عبور کند.

 

منبع: https://www.chrobinson.com/blog/the-demand-powered-supply-chain-how-to-win-as-the-bar-continues-to-rise-in-the-retail-industry

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *