یادداشت تخصصی

استفاده از اطلاعات هوش مصنوعی برای حمل کالا پیش از سفارش خرید

استفاده از اطلاعات هوش مصنوعی برای حمل کالا پیش از سفارش خرید
عنوان اصلی مقاله:
Logistics companies plan to use AI, data to ship goods ahead of purchase orders: survey
نویسنده:
Morgan Forde
برگردان: عطیه ایزدی
پژوهشگر موسسه مدیریت زنجیره تأمین آمادگران
به سفارش: موسسه مدیریت زنجیره تأمین آمادگران
تاریخ انتشار:
۱۷ آگوست سال ۲۰۲۰ میلادی

 

بر اساس نظرسنجی Ericsson از حدود ۲۰۰۰ متخصص لجستیک در چین، آلمان، سوئد و ایالات‌متحده و پاسخگویی ۶۶۷ نفر از آن‌ها، بیش از ۶۰٪ از شرکت‌های لجستیکی برای ارسال کالا قبل از سفارش خرید از داده‌ها و هوش مصنوعی استفاده می‌کنند.

از هر ۱۰ تصمیم‌گیرنده مورد بررسی، هفت نفر بیان کردند که به‌منظور داشتن آگاهی لازم برای ارسال نوع و مقدار مناسب کالا به مشتری قبل از سفارش، کسب‌وکار آن‌ها نیاز دارند که بخشی از سیستم اشتراک اطلاعات صنعت لجستیک باشد، که Ericsson این موضوع را با عنوان “لجستیک پیشگیرانه” توصیف کرده است. حدود یک‌سوم پاسخ‌دهندگان گفتند که عدم توانایی در به اشتراک گذاشتن سریع اطلاعات دقیق بین مشتریان و تأمین‌کنندگان سد راه تجارت آن‌هاست و بیماری همه‌گیر COVID-19 این چالش را تقویت کرده است.

بر اساس گزارش Ericsson، در یک دنیای لجستیک پیشگیرانه ایده‌آل، حمل‌کنندگان می‌توانند قبل از اینکه مشتریان حتی تصمیمات خرید را بگیرند، تقاضای محصولات، خدمات و راه‌حل‌ها را پیش‌بینی کنند و نیز همه طرف‌ها می‌توانند ببینند که محموله‌ها در کجا و در چه شرایطی قرار دارند.

این امر نیازمند سرمایه‌گذاری داخلی شرکت‌ها در تحول دیجیتال و کار با شرکای زنجیره تأمین برای اطمینان از همکاری بین دستگاه‌ها و ایجاد سطحی از اعتماد است که در وهله اول امکان اشتراک اطلاعات را فراهم می‌کند.

 

 

بر اساس نظرسنجی، شرکت‌ها راه‌های زیادی برای بهبود شفافیت در داخل و نیز با شرکای زنجیره تأمین دارند – از سرمایه‌گذاری در سیستم‌های مدیریت دیجیتال و اتصال ۵G برای انبارها گرفته تا فناوری‌های ردیابی کانتینر و سفارش. اکثر پاسخ‌دهندگان گفتند که آن‌ها در حال سرمایه‌گذاری در بلاک‌چین برای جمع‌آوری و به اشتراک‌گذاری امن داده‌ها هستند.

در این گزارش اشاره ‌شده است که برخی از شرکت‌ها، به‌ویژه آمازون، از لجستیک درون‌سازمانی برای ادغام دیجیتالی زنجیره‌های تأمین خود بهره می‌برند. بااین‌حال، در پیش گرفتن مسیر آمازون، به دلیل محدودیت منابع یا هزینه برای همه بازیکنان عملی نیست و برون‌سپاری و به اشتراک‌گذاری داده‌ها در سراسر زنجیره تأمین را ضروری می‌کند.

در این گزارش آمده است که لجستیک پیشگیرانه و همه‌گیری می‌توانند در سال‌های آینده شبکه‌های انبارداری را تغییر دهند. انبارهای محلی، برخلاف ارسال سفارش‌های حمل‌ونقل از یک انبار متمرکز، معمولاً رایج‌تر می‌شوند تا به‌سرعت به مشتری برسند و موجودی کافی برای جذب نوسانات تقاضا را داشته باشند.

یکی از راه‌های دستیابی برخی از بنگاه‌ها به این امر، به‌ویژه هنگامی‌که تقاضای تجارت الکترونیکی در ماه‌های اخیر افزایش‌یافته است، تبدیل یا ترکیب کردن املاک خرده‌فروشی با عملکرد بزرگ به مراکز ارسال سفارش برای دریافت یا تحویل سفارش‌های آنلاین است.

Fredrik Sjöholm استاد اقتصاد در دانشگاه Lund که برای تهیه گزارش مصاحبه کرده است، بیان کرده است که: “همه‌گیری” آسیب‌پذیری جهانی‌شدن و مفهوم کلی تولید ناب را نشان می‌دهد. به‌طور طبیعی محدودیت‌هایی برای افزایش انبارداری وجود دارد، بنابراین ممکن است در مورد گسترش آن برای دو هفته بیشتر صحبت کنیم.

 

منبع: https://www.supplychaindive.com/news/logistics-ai-data-ship-predictive-preemptive-ericsson

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *