یادداشت تخصصی

طرح تویوتا برای مدیریت مستقل انبار عبوری

طرح تویوتا برای مدیریت مستقل بارانداز متقاطع
عنوان اصلی مقاله:
Patent Pending: Toyota’s plan to manage autonomous cross docking
نویسنده:
Matt Leonard
برگردان: سحر متین‌فرد
پژوهشگر موسسه مدیریت زنجیره تأمین آمادگران
به سفارش: موسسه مدیریت زنجیره تأمین آمادگران
تاریخ انتشار:
۸ اکتبر سال ۲۰۲۰ میلادی

این مطلب مشمول حق ثبت اختراع است. برنامه‌های ثبت اختراع مربوط به زنجیره تأمین هر روز منتشر می‌شود و در اینجاست که در زمینه مواردی که می‌توانند بیشترین تأثیر را بر زنجیره تأمین داشته باشند و مواردی که هنجارها را به چالش می‌کشند صحبت خواهیم کرد. ما می‌خواهیم به شما ایده دهیم که زنجیره‌های تأمین به کجا می‌روند و صنعت به چه چیزی فکر می‌کند.

انبار عبوری، بدون نیاز به راننده

 

 

انبار عبوری می‌تواند نیازهای انبارش کالا را کاهش دهد. اخیراً Lowe’s گفته است که قصد دارد ۵۰ انبار عبوری به خطوط عملیات خود اضافه کند، که نشان‌دهنده تأیید این روش می‌باشد. اما تویوتا طرح خود را برای اتوماسیون بیشتر روند انبار عبوری در برنامه ثبت اختراع منتشر شده در ماه جاری ارائه می‌دهد.

تویوتا سیستمی را پیش‌بینی می‌کند که از سیستم مدیریت عملیات برای کنترل جریان حمل‌ونقل استفاده می‌کند، این حق ثبت اختراع می‌گوید که می‌تواند با کامیون‌های مستقل حرکت کند. OMS تعیین می‌کند که چند کامیون برای یک بار خاص مورد نیاز است و زمان حرکت را برای کامیون‌ها تعیین می‌کند. برای تعیین تعداد کامیون‌های مورد نیاز از اطلاعات مربوط به بار شامل اندازه و وزن آن استفاده می‌شود. این اطلاعات می‌تواند از طریق بارکد ارائه شود. این سیستم همچنین یک وسیله نقلیه راهنما را به یک گروه مستقل اختصاص می‌دهد و مجوزها نشان‌دهنده این است که می‌توان از اتوبوسی که کارگران را از یک مکان به مکان دیگر منتقل می‌کند به عنوان راهنما یا وسیله حمل‌ونقل استفاده کرد.

OMS حداکثر تعداد وسایل حمل‌ونقل مستقلی را تعیین می‌کند که بتوانند از این راهنما با استفاده از “واحد تعیین وسایل نقلیه راهنمایی” پیروی کنند. همچنین، تسهیلات حمل‌ونقل را با وسایل نقلیه راهنما براساس مقصد و باری که حمل می‌شود، گروه‌بندی می‌کند. وقتی که کامیون‌ها از اولین محل انبار عبوری خارج شوند، یک خط در پشت وسیله نقلیه راهنما قرار می‌گیرد و به طور مستقل در مسیری از پیش تعیین شده ” حامل تا حامل” تا رسیدن به محل انبار عبوری بعدی دنبال می‌کنند. این “باعث کاهش تعداد افراد (رانندگان) در حمل‌ونقل می‌شود و بنابراین کارآیی حمل‌ونقل ممکن است بیشتر بهبود یابد.”

 

ردیابی محصول و جمع‌آوری داده‌ها

 

پس از رسیدن سالم یک کالا به خانه یا اداره، دریافت‌کنندگان انگیزه زیادی برای گفتن چیز دیگری به شرکت حمل‌ونقل ندارند. آن‌ها خواسته‌های خود را بیان کردند و معامله انجام شد. آمازون این نقطه را به‌عنوان یک نقطه ضعف بالقوه می‌داند زیرا سعی در جمع‌آوری اطلاعات مشتری دارد تا بتواند در مورد محصولات جهت خرید توصیه کند. اگر کسی یک هارددیسک بخرد، اما دو مشتری در یک آدرس زندگی کنند، از کجا می‌دانید چه کسی از آن استفاده می‌کند؟ آمازون در یک برنامه ثبت اختراع که اواخر ماه گذشته منتشر شد، آن را به یک بازی تبدیل کرد.

ایده این است که وقتی مشتری‌ها سفارش می‌گیرند، بارکد یا QR کد را با تلفن‌های هوشمند یا تبلت خود اسکن می‌کنند. این دارایی‌ها همچنین می‌توانند برای جلب مشتری برای حضور در فروشگاه‌ها مورد استفاده قرار بگیرند و مطابق با حق ثبت اختراع، تعداد زیادی را برای شخصی که از یک مکان خاص در یک زمان خاص بازدید می‌کند فراهم کند. این سیستم همچنین به مشتریان این امکان را می‌دهد تا از محصولات خریداری‌شده عکس گرفته و آن‌ها را در یک فضای واقعی بیافزایند و با سایر “دارایی‌های مجازی” (محصولات خریداری شده) مشاهده کنند.

از نشانه‌های دیجیتال می‌توان برای خرید اقلام موجود در بازار استفاده کرد. این سیستم به آمازون اجازه می‌دهد تا با تطبیق اطلاعات روی پروفایل سفارش‌دهنده محصول و پروفایلی که محصول را اسکن کرده است، تحویل به فرد مناسب را تأیید کند. ازآنجاکه این مورد برای مشتریان بیشتری در نظر گرفته می‌شود، به آمازون امکان می‌دهد تا از تکنیک‌های خوشه‌بندی برای گروه‌بندی افراد با دارایی‌های مجازی مشابه برای بهبود توصیه‌های محصول استفاده کند.

 

منبع: https://www.supplychaindive.com/news/patent-pending-toyota-autonomous-cross-dock-amazon-order-tracking

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *