یادداشت تخصصی

برنامه‌ریزی برای بازار: ۴ دیدگاه برای هدایت استراتژی حمل‌ونقل

برنامه‌ریزی برای بازار: 4 دیدگاه برای هدایت استراتژی حمل‌ونقل
عنوان اصلی مقاله:
Plan for the Market: 4 Insights to Guide Your Transportation Strategy
نویسنده:
Steve Raetz
برگردان: سحر متین‌فرد
پژوهشگر موسسه مدیریت زنجیره تأمین آمادگران

به سفارش: موسسه مدیریت زنجیره تأمین آمادگران

تاریخ انتشار:
۱۰ نوامبر سال ۲۰۲۰ میلادی

بازار حمل‌ونقل کالا عرضه و تقاضای بسیاری را تجربه می‌کند که بین زمان‌های ظرفیت بیش ‌از حد عرضه و تقاضا در گردش است. هر چرخه یک تجربه منحصربه‌فرد را به ارمغان می‌آورد زیرا عوامل مختلفی بر قله‌ها و دره‌های تعادل، تجربه‌گذار و زمان تکمیل چرخه تأثیر می‌گذارند.

ظرفیت بازار Truckload ایالات‌متحده

 

شرکت‌کنندگان و تحلیلگران بازار حمل‌ونقل توجه زیادی به تأثیرات اقتصادی، نظارتی، ظرفیت (نیروی کار و تجهیزات) و آب‌وهوا دارند تا هم از چرخه فعلی بازار و هم از روند رو به رشد آن مطلع شوند. با درک تغییرات تعادل، همیشه فرصت‌هایی جهت آمادگی برای تغییرات بازار در آینده وجود دارد. صرف‌نظر از صنعت، اندازه شرکت یا هزینه کلی حمل‌ونقل، از این چهار بینش بازار حمل‌ونقل برای هدایت و توسعه استراتژی لجستیک مستحکم استفاده کنید.

 

  • عوامل مؤثر بر عرضه و تقاضا

درک اینکه بازار حمل‌ونقل در چه چرخه‌ای قرار دارد و چه زمانی دوباره تغییر مکان می‌دهد، با درک اینکه نیروهای بازار در حال حاضر چه میزان ظرفیت موجود را تحت تأثیر قرار می‌دهند، شروع می‌شود.

عوامل مؤثر بر عرضه و تقاضا

 

این عوامل خارجی در طول زمان جریان می‌یابد، هر یک به سستی ظرفیت کمک می‌کند. از آنجا که بسیاری از آن‌ها در هر زمان مشخص در حالا تغییر هستند، اطمینان حاصل کنید که استراتژی حمل‌ونقل شما با در نظر گرفتن شرایط مختلف از قدرت برخوردار است، اما در صورتیکه اختلالات به سرعت تعادل را تغییر دهد، انعطاف‌پذیر خواهد بود.

 

  • ظرفیت کامیون تفکیک شده است

آیا می‌دانید ۵۹ درصد حمل‌کنندگان در ایالات‌متحده تجهیزات خود را دارند و از آن استفاده می‌کنند؟ این باعث می‌شود که ظرفیت موجود تجهیزات کامیون در ایالات‌متحده بسیار پراکنده باشد.

بدون توجه به نیاز حمل‌ونقل شما، مهم است که بدانید چه زمان و چگونه شرکت‌های حمل‌ونقل را در همه اندازه‌ها از بیش از ۴۰۰۰ عملیات کامیون گرفته تا مالک / اپراتورها، درگیر کنید. تقسیم‌بندی نمونه کارها با ویژگی‌های حمل‌ونقل، امکان همگام‌سازی با توانایی‌ها و منافع بازار را فراهم می‌کند. این رویکرد می‌تواند در بهترین تجربه‌ای که هر بازار پیشنهاد می‌کند، مؤثر باشد.

 

  • زمان تحویل طولانی‌تر برای محموله‌های غیر قابل پیش‌بینی بسیار مهم است

تحقیقات اخیر انجام شده توسط C.H. رابینسون، MIT و TMC، تأیید کرد که زمان تحویل، زمانی مهم است که الگوهای پیشنهادی کمتر قابل پیش‌بینی باشند. محموله‌هایی که نسبتاً قابل پیش‌بینی هستند می‌توانند زمان تحویل کوتاه‌تری داشته باشند. تحقیقات نشان می‌دهد زمانی که الگوی تقاضا قابل پیش‌بینی باشد، زمان تحویل می‌تواند به اندازه یک تا دو روز کوتاه باشد. این سطح قابل پیش‌بینی بالا به ارائه‌دهندگان خدمات این امکان را می‌دهد تا حتی قبل از دریافت مناقصه برای ظرفیت این خطوط برنامه‌ریزی کنند که این امر احتمال پذیرش بار را برای آن‌ها بیشتر می‌کند.

با این ‌حال، افزایش متوسط زمان تحویل بین دو تا پنج روز در خطوط با تنوع تقاضا می‌تواند پذیرش مناقصه را افزایش دهد و هزینه‌های حمل‌ونقل کامیون را در برنامه نزدیک‌تر قرار دهد.

زمان توقف کوتاه منجر به قیمت‌گذاری و خدمات بهتر می‌شود

شواهد حاکی از آن است که شرکت‌های حمل‌ونقل، حمل‌کننده‌هایی دارند که ترجیح می‌دهند برای آن حمل کنند و محموله‌ها را نیز تحویل می‌دهند. در مورد مشخصات تعریف شده این “حمل‌کنندگان موفق” مدتی بحث شده است. تحقیقات کیفی اولیه نشان می‌دهد که ” حمل‌کنندگان موفق” از قیمت‌گذاری و خدمات بهتر بهره‌مند می‌شوند.

طی پژوهشی در C.H. رابینسون، دانشگاه ایالتی آیووا و TMC دریافتند که یکی از مهم‌ترین ویژگی‌های حمل‌ونقل در تبدیل شدن به “حمل‌کننده موفق” آگاهی و کاهش زمان توقف برای شرکت‌های حمل‌ونقل است.

 

استراتژی حمل‌ونقل خود را با درک بازار مشخص کنید

صرف ‌نظر از صنعت، اندازه شرکت یا هزینه حمل‌ونقل کلی، مهم این است که این بینش‌ها را برای یک استراتژی حمل‌ونقل قوی و مقاوم در ذهن داشته باشید:

  • نیروهای بازار با گذشت زمان فرار می‌کنند، توجه کنید که چگونه تغییرات تقاضا و عرضه بر قدرت استراتژی حمل‌ونقل شما تأثیر می‌گذارد.
  • ظرفیت کامیون ایالات‌متحده بسیار متفاوت است، درک کنید که چه زمان و چگونه می‌توانید از حامل‌هایی با اندازه مختلف استفاده کنید.
  • زمان تحویل اهمیت دارد، به‌ویژه هنگامی‌که الگوهای مناقصه کمتر قابل پیش‌بینی هستند.
  • حمل‌کنندگان و محموله‌های موفق دارای زمان توقف کمی هستند، برای قیمت‌گذاری و خدمات بهتر، زمان را کاهش می‌دهند.

بازار حمل‌ونقل دائماً در حال تغییر است. کار با ارائه‌دهنده‌ای مانند C.H. رابینسون که امروز و در آینده می‌تواند با اطمینان تمام نیازهای خدمات و فناوری لجستیک شما را برآورده کند.

 

منبع: https://www.chrobinson.com/blog/plan-for-the-market-4-insights-to-guide-your-transportation-strategy

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *