یادداشت تخصصی

اتوماسیون برداشت کالاها از کف انبار تا سقف

اتوماسیون برداشت کالاها از کف انبار تا سقف
عنوان اصلی مقاله:
Patent Pending: Automating goods-to-person picking from warehouse floor to ceiling
نویسنده:
Matt Leonard
برگردان: معصومه موسی
پژوهشگر موسسه مدیریت زنجیره تأمین آمادگران
به سفارش: موسسه مدیریت زنجیره تأمین آمادگران
تاریخ انتشار:
۱۸ سپتامبر سال ۲۰۲۰ میلادی

این مطلب مشمول حق ثبت اختراع است. برنامه‌های ثبت اختراع مربوط به زنجیره تأمین هر روز منتشر می‌شود و در اینجاست که در زمینه‌ی مواردی که می‌توانند بیشترین تأثیر را بر زنجیره تأمین داشته باشند و مواردی که هنجارها را به چالش می‌کشند صحبت خواهیم کرد. ما می‌خواهیم به شما ایده دهیم که زنجیره‌های تأمین به کجا می‌روند و صنعت به چه چیزی فکر می‌کند.

ارتفاع انبار را زیاد کنید سپس آن را خودکار کنید

استفاده از اتوماسیون انبار در این مرحله جای تعجب ندارد. شرکت‌‌ها از آمازون گرفته تا نایک، شروع به استفاده از راه‌حل‌های تخصیص اقلام به فرد کرده‌اند، جایی که ربات‌ها موجودی را برای یک اپراتور انسانی می‌آورند.

Crown Equipment Corporation در یک درخواست ثبت اختراع ثبت‌شده در این هفته استدلال کرد که بسیاری از این نوع راه‌حل‌ها از فضای موجود در انبار استفاده کامل نمی‌کنند. Crown مواردی را برای یک محیط خودکار ایجاد کرد که از سیستم قفسه‌بندی چند سطح نیز بهره می‌برد. سیستم متکی به دو وسیله نقلیه است که هم‌زمان کار می‌کنند: یکی برای انتخاب (۱۰۸ در تصویر بالا) و دیگری برای حمل‌ونقل (۱۰۶ در تصویر بالا).

«به‌جای انتقال واحدهای ذخیره‌سازی سیار (mobile storage) … به‌طور انحصاری به مکان‌های نزدیک کف انبار، یک واحد حمل‌ اقلام ذخیره‌شده می‌تواند با یک وسیله نقلیه انتخاب مکان هماهنگی ایجاد کند تا دسترسی خودکار یا نیمه‌خودکار به محل‌های ذخیره‌سازی که به‌طور مستقیم برای حمل‌ونقل واحد ذخیره‌سازی قابل‌دسترسی نیست، فراهم کند.» این موضوع مشمول حق ثبت اختراع است.

به گفته Crown، این سیستم برای حمل واحدهای ذخیره‌سازی سیار یا mobile storage (در تصویر بالا ۱۰۴) از سیستم racking به فرد جمع کننده و برای ذخیره کالاهای مختلف طراحی‌شده است.

ازآنجاکه حمل‌‌کننده، واحد ذخیره‌سازی را در قسمت پایین خود حمل می‌کند، نیازی به اعتماد به‌وسیله نقلیه برداشت اقلام برای واحدهای سطح زمین نخواهد بود. این به این معنی است که یک انبار می‌تواند اقلام تند مصرف خود را در قسمت پایین سیستم قفسه‌بندی قرار دهد تا دسترسی سریع‌تر را طبق این مستندات فراهم کند.

حمل‌کننده واحد ذخیره‌شده مستقل است، اما این وسیله نقلیه می‌تواند به‌صورت دستی یا به‌طور جزئی یا کاملاً مستقل عمل کند، این حق ثبت اختراع توضیح می‌دهد که «هر نوع وسیله نقلیه معمولی یا درعین‌حال پیشرفته قادر به ‌قرار دادن واحدهای ذخیره متحرک (mobile storage) در سیستم چندمرحله‌ای است.»

سیستم مدیریت انبار حرکت وسایل نقلیه را هماهنگ می‌کند.

میزان ریسک شما محاسبه می‌شود

امتیازات ریسک نسبتاً رایج است و بسیاری از شرکت‌ها خدمات خود را برای تولید رقمی ارائه می‌دهند که نشان‌دهنده مسئولیت تجاری یک تأمین‌کننده است؛ اما Ivalua، یک شرکت تولید نرم‌افزار تدارکات، در یک حق ثبت اختراع منتشرشده در این هفته استدلال کرد که روش سنتی محاسبه نمرات ریسک دارای اشکالاتی است.

حق ثبت اختراع توضیح می‌دهد که سیستم امتیاز ریسک می‌تواند داده‌های داخلی را از منابع مختلفی ازجمله نرم‌افزار ERP، دستگاه‌های مدیریت ارتباط با مشتری یا موجودی کالا بیرون بکشد. این می‌تواند شامل اطلاعات مربوط به حسابداری، سوابق خرید، سیاهه‌های مربوط به موجودی کالا، برنامه‌های تولید، رتبه‌بندی تأمین‌کننده، مکان انبار و برنامه حمل‌ونقل باشد.

داده‌های داخلی با داده‌های خارجی ترکیب می‌شوند که می‌تواند شامل توصیف محصول, تعداد اجزا، زمان تحویل، امتیازات اعتبار, هشدارهای امنیتی جغرافیایی, شرایط آب‌وهوا یا تأخیرهای وارداتی باشد.

سیستم امتیاز ریسک شامل «ماژول بار » است که مسئول جذب این داده‌ها در بسیاری از فرمت‌ها و سازمان‌دهی آن در یک پایگاه داده است که می‌تواند برای پرس‌وجو و تحلیل مورداستفاده قرار گیرد. api جریان داده‌ها را از ماژول بار به پایگاه داده‌های مختلف در سیستم امتیاز ریسک منتقل می‌کند.

«ماژول تجمیع» می‌تواند متغیرها را از پایگاه داده‌های مربوط به تاریخ استخراج و یک امتیاز ریسک برای یک تأمین‌کننده مشخص محاسبه کند.

«سیستم را می‌توان به‌گونه‌ای تنظیم کرد که به‌صورت خودکار داده‌ها را در پاسخ به درخواست‌های تأمین منابع در قالب سفارش‌ها خرید یا درخواست‌ها، بررسی کند. این به‌سرعت امتیاز ریسک تأمین‌کننده را با استفاده از مقادیر ریسکی که از قبل جمع شده‌اند محاسبه می‌کند» و به خریداران این امکان را می‌دهد تا هنگام تصمیم‌گیری در مورد خرید، امتیازات ریسک را در زمان واقعی بررسی کنند. کاربر همچنین می‌تواند آنچه را که به‌عنوان امتیاز ریسک در نظر می‌گیرد را با استفاده از محاسبات SQL برای تغییر طرح محاسبه بر اساس نیازهای خاص تغییر دهد.

Ivalua تصور می‌کند که سیستم نمره ریسک همچنین می‌تواند هشدارهایی را هنگام عبور از امتیازات تعیین‌شده توسط کاربر ارائه دهد.

منبع:

https://www.supplychaindive.com/news/crown-equipment-autonomous-picking-supplier-risk-score-patent-pending

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *