یادداشت تخصصی

لجستیک در تجارت الکترونیک ایالات‌متحده

نگرش کلی بر بازار لجستیک تجارت الکترونیکی ایالات‌متحده
عنوان اصلی مقاله:
New report from Armstrong & Associates provides deep overview of U.S. e-commerce logistics market
نویسنده:
Jeff Berman
برگردان: سحر متین‌فرد
پژوهشگر موسسه مدیریت زنجیره تأمین آمادگران
به سفارش: موسسه مدیریت زنجیره تأمین آمادگران
تاریخ انتشار:
۲۸ سپتامبر سال ۲۰۲۰ میلادی

 

گزارش جدیدی که اخیراً توسط مشاور زنجیره تأمین آرمسترانگ و همکارانش منتشر شده است، به این نکته اشاره دارد که چگونه روند رو به رشد فروش تجارت الکترونیکی موجب کاهش هزینه‌های لجستیک در تجارت‌الکترونیک می‌شود. این گزارش تحت عنوان “Rising Tide: The Rapid Growth of E-Commerce Logistics, 3PL Solutions, Last-Mile Delivery, and the Dominance of Amazon,”، به رشد لجستیک در تجارت‌الکترونیک ایالات‌متحده، از جمله تکمیل سفارش تجارت‌الکترونیکی، تحویل، گزینه‌های ارائه‌دهنده لجستیک طرف سوم برای آمازون و موقعیت پیشرو آمازون در بازار، در میان سایر موضوعات مرتبط اشاره کرده است.

در سه‌ماهه دوم فروش خرده‌فروشی تجارت‌الکترونیکی – با ۲۱۱.۵ میلیون دلار – با افزایش ۳۱.۸ درصدی نسبت به سه‌ماهه اول روبرو شد. با توجه به اینکه آرمسترانگ خاطرنشان کرد، این سود بیشتر توسط خریداران آنلاین در طی شیوع کووید-۱۹ و ۴۴.۵٪ افزایش سالانه بر اساس داده‌های وزارت بازرگانی ایالات‌متحده افزایش یافته است و این شرکت مشاهده کرد که خرده‌فروشی تجارت‌الکترونیکی ۱۶.۱٪ از کل فروش خرده‌فروشی ایالات‌متحده را تشکیل می‌دهد.

علاوه بر این، گزارش به این اشاره دارد که سود حاصل از فروش تجارت‌الکترونیکی همچنان هزینه‌های تجارت‌الکترونیکی ایالات‌متحده را تحت تأثیر قرار می‌دهد و تجارت‌الکترونیکی ۹.۹٪ کل هزینه‌های خرده‌فروشی ایالات‌متحده را نشان می‌دهد.

زمانی که پرسیده شد که آیا منطقی است که انتظار داشته باشیم رشد لجستیک در تجارت‌الکترونیک حتی پس از واکسن کووید-۱۹ ثابت باقی بماند، اوان آرمسترانگ، رئیس آرمسترانگ و همکاران گفت که این احتمال وجود دارد. وی در مصاحبه‌ای گفت: “بیماری همه‌گیر بسیاری از مصرف‌کنندگانی را که قبلاً به‌ندرت یا هرگز از طریق اینترنت خرید نکرده‌اند مجبور به استفاده از تجارت‌الکترونیکی کرده است. وی ادامه داد: “این شیوه جدید زندگی باعث راحتی مصرف‌کنندگان در خریدهای دیجیتالی شده است و ما فکر می‌کنیم این روند ادامه یابد. برای سال ۲۰۲۰، ما انتظار داریم درآمد حاصل از تجارت‌الکترونیکی ۳PL ایالات‌متحده در صورت بود یا نبود واکسن کرونا ۲۳٪ افزایش یابد. ” و با هزینه‌های لجستیک در تجارت‌الکترونیک که در حال حاضر ۹.۹٪ از کل هزینه‌های لجستیک ایالات‌متحده می‌باشد، آرمسترانگ تعداد بی‌شماری از محرک‌های هزینه لجستیک را شناسایی کرده است، که شامل موارد زیر است:

  • گسترش سریع و مداوم شبکه‌های خرده‌فروشی تجارت‌الکترونیکی (داخلی و برون‌مرزی) جهت پاسخگویی به تقاضا
  • پیچیدگی فزاینده تحویل کالا، که می‌تواند ۳۰-۴۰ درصد از کل هزینه حمل‌ونقل را به خود اختصاص دهد.
  • تغییر در بخش بسته‌بندی به B2C (به طور متوسط یک بسته در هر تحویل در B2C، در مقایسه با سه بسته در B2B)
  • بازار کار انبارداری به عنوان مرکز تکمیل سفارش به سه برابر تعداد کارکنان در انبار خرده‌فروشی و ۳PL در هر فوت مربع نیاز دارد، درحالی‌که حقوق و مشوق‌ها برای حفظ کارکنان در حال افزایش است و همچنین استفاده بیشتر از روبات‌های مستقل برای حمایت از فعالیت‌هایی مانند چیدن و بازپرسازی را افزایش می‌دهد.
  • لجستیک معکوس به عنوان کالاهای تجارت‌الکترونیکی سه برابر بیشتر از محصولات خریداری‌شده در فروشگاه بازگشت می‌یابد.

در مورد آمازون و حضور چشمگیر آن در لجستیک تجارت‌الکترونیکی، این گزارش نشان می‌دهد که آمازون در حال حاضر ۶۰٪ از بخش تجارت‌الکترونیکی ۳PL ایالات‌متحده را نشان می‌دهد و تخمین زده است، طبق گفته ایوان آرمسترانگ، انتظار می‌رود که این رقم افزایش یابد.

“شصت درصد برآورد سال ۲۰۲۰ ما است و انتظار داریم آمازون رشد ۳PL خود را طی ۳-۵ سال آینده ادامه دهد، نهایتاً با رقابت‌پذیری عمده ۳PLهای تجارت الکترونیکی، نسبتاً کند می‌شود و برندهای خرده‌فروشی به طور فزاینده‌ای تلاش می‌کنند کانال‌های بازاریابی و توزیع خود را در خارج از آمازون مدیریت کنند”.

 

منبع: https://www.logisticsmgmt.com/article/new_report_from_armstrong_associates_provides_deep_overview_of_u.s._e_comme

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *