یادداشت تخصصی

تحولی در ردیابی بسته با حسگر ID SenseAware شرکت FedEx

تحولی در ردیابی بسته با حسگر ID SenseAware شرکت FedEx
عنوان اصلی مقاله:
FedEx to Transform Package Tracking with SenseAware ID, the Latest Innovation in FedEx Sensor Technology

برگردان: سحر متین‌فرد
پژوهشگر موسسه مدیریت زنجیره تأمین آمادگران

به سفارش: موسسه مدیریت زنجیره تأمین آمادگران

تاریخ انتشار:
۱۴ سپتامبر سال ۲۰۲۰ میلادی

در روز ۱۴ سپتامبر سال ۲۰۲۰ شرکت FedEx راه‌اندازی SenseAwa ID، یک دستگاه لجستیکی سبک و مبتنی بر سنسور که سطح جدیدی از ردیابی دقیق را ارائه می‌دهد، خبر داد. افزایش دید در محل توسط این فناوری فرصتی را برای مشتریان FedEx ایجاد می‌کند تا زنجیره تأمین خود را از طریق به‌روزرسانی‌های بی‌درنگ در مکان بسته در شبکه FedEx Express تصور کنند. ID SenseAware ایمنی، امنیت و به‌موقع بودن تحویل را بهبود می‌بخشد. از مزایای این نوآوری می‌توان برای بسته‌هایی که حاوی محتوای حیاتی مانند داروهای نجات‌دهنده زندگی و تجهیزات پزشکی فوری هستند، استفاده کرد.

اطلاعات دقیق ارائه‌شده از مکان توسط SenseAware ID یک تمایز اساسی برای مشتریان صنعت بهداشت است و FedEx انتظار دارد از این فناوری جدید برای محموله‌های واکسن پیشگیری از کووید-۱۹ استفاده کند. ارائه ID SenseAware به‌موقع انجام‌شده است، زیرا FedEx به انتقال داروها و تجهیزات پزشکی برای مشتریان حوزه مراقبت‌های بهداشتی در سراسر ایالات‌متحده ادامه می‌دهد.

Robert B. Carter معاون اجرایی و مدیر ارشد اطلاعات شرکت FedEx، گفت: “ردیابی و دید بسته اکنون بیش از هر زمان دیگری مهم است، زیرا کسب‌وکارها به‌طور فزاینده‌ای به تحویل به‌موقع اهمیت می‌دهند. SenseAware ID توسط تیم‌های نوآوری ما در FedEx ایجاد شده است تا به مشتریان ما سطح دقیق ردیابی مورد نظرشان را ارائه دهد، به آن‌ها امکان می‌دهد زنجیره تأمین خود را بهینه کرده و محموله‌های خود را در طول سفر تنظیم کنند.”

FedEx مدت‌هاست که در لجستیک مبتنی بر حسگر پیشگام است و ردیابی پیشرفته محموله‌های فوری و باارزش را برای بیش از یک دهه از طریق نمونه کارهای اختصاصی SenseAware خود ارائه می‌دهد. شناسه SenseAware آخرین نوآوری در فناوری حسگر FedEx است که به‌منظور دسترسی بیشتر در تدارکات مبتنی بر حسگر برای مشتریان FedEx طراحی شده است. شناسه SenseAware از یک سنسور کم‌حجم و سبک استفاده می‌کند تا داده‌های دقیق مکان بسته را از طریق بلوتوث هر دو ثانیه به نقاط دسترسی WiFi یا دستگاه‌های مستقر در سراسر شبکه FedEx Express منتقل کند. بسته‌های مجهز به سنسور شناسه SenseAware صدها بار ردیابی می‌شوند که داده‌های بی‌سابقه‌ای در مورد زمان حمل‌ونقل را ارائه می‌دهد.

به‌عنوان بخشی از عرضه اولیه، حسگرهای شناسه SenseAware در محموله‌های First Overnight در شبکه FedEx Express داخلی ایالات‌متحده اعمال می‌شوند. در مرحله اول مشتریان در صنایع بهداشتی، هوافضا و خرده‌فروشی در نوامبر سال ۲۰۲۰ به داده‌های پیشرفته دسترسی خواهند داشت. FedEx انتظار دارد در نیمه اول سال ۲۰۲۱ دسترسی به این اطلاعات دقیق را برای مشتریان بیشتری گسترش دهد. شناسه SenseAware سرانجام برای طیف وسیعی از خدمات برتر FedEx Express در دسترس قرار می‌گیرد.
داده‌های پیشرفته که از بسته‌ها توسط ID SenseAware ارائه شده به مشتریان حوزه بهداشتی FedEx این امکان را می‌دهد تا با استفاده از خدمات بهداشتی اضافی FedEx، از جمله ذخیره‌سازی با زنجیره سرد، پتوهای حرارتی و ظروف دارای درجه حرارت، محموله‌ها را از نزدیک تحت نظارت و محافظت قرار دهند. انتظار می‌رود شناسه SenseAware نقشی اساسی در توزیع واکسن کووید-۱۹ با استفاده از سرویس FedEx First Overnight داشته باشد و به شما کمک می‌کند تا این محموله‌های حساس، سریع و ایمن تحویل داده شوند.

 

منبع: www.fedex.com

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *