یادداشت تخصصی

تأثیر بحران کرونا بر زنجیره تأمین خودرو

تأثیر بحران کرونا بر زنجیره تأمین خودرو
عنوان اصلی مقاله:
Covid crisis has advanced digital connectivity in the automotive supply chain

نویسنده:
Marcus Williams

برگردان: سحر متین‌فرد
پژوهشگر موسسه مدیریت زنجیره تأمین آمادگران

به سفارش: موسسه مدیریت زنجیره تأمین آمادگران

تاریخ انتشار:
۲۸ سپتامبر سال ۲۰۲۰ میلادی

در طول بحران کووید-۱۹ خودروسازان و تامین‌کنندگانشان مجبور به استفاده از ابزارهای دیجیتالی برای برقراری ارتباط سریع‌تر و تجسم از راه دور در مدیریت تعطیلی کارخانه‌ها شدند. در مورد چگونگی ایجاد تحول دیجیتال مدیریت زنجیره تأمین که صنعت را به‌عنوان یک کل جلو می‌برد، درس‌هایی آموخته شده است.

در کنفرانس اخیر ALSC، Marc Brazeau، سرپرست لجستیک FCA در آمریکای شمالی، گفت: این بحران درک سازمان‌ها را درباره ارزش تحول دیجیتال افزایش داده است، به‌ویژه در بخش‌هایی از زنجیره تأمین که به آن‌ها یارانه می‌دهد، که لجستیک و حمل‌ونقل دو مورد از آن‌ها هستند. آنچه ما از این همه‌گیری آموختیم این است که، فرایندهای ارتباطی را برای اجرای صحیح توسعه داده‌ایم و اگر برخی از ابزارهای دیجیتال را برای مدیریت پیش‌بینی داده‌ها و هوش تجاری داشته باشیم، به ما این امکان را می‌دهد تا چارچوبی برای یادگیری و الگوریتم‌های تجاری در مورد تصمیماتی که می‌گیریم ایجاد کنیم.”

FCA برای سرعت بخشیدن تصمیم‌گیری در مورد تعطیلی کارخانه‌های خود، به جلسات ” sprint” با گروه‌های داخلی و تامین‌کنندگان با استفاده از سیستم ارتباطات دیجیتال روی آورد. به گفته Brazeau، این کار برای شروع مجدد عملیات نیز بسیار مهم بود. وی گفت: همه ما می‌دانیم که موفقیت ما در راه‌اندازی مجدد کارخانه‌هایمان در واقع در موفقیت تعامل ما با سطح ۱ و ۲ زنجیره است. در پایان روز ما می‌توانیم هر چیز دیگری را بسازیم و مونتاژ کنیم … اما ما مجبوریم بر اساس محدودیت‌های تامین‌کنندگان با آن‌ها کار کنیم.

این نکته‌ای بود که توسط Raman Mehta، مدیر ارشد اطلاعات و معاون رئیس در تأمین‌کننده سطح یک Visteon، شرکتی که دو سال پیش کار نرم‌افزار محور خود را آغاز کرد، تقویت شد. این شرکت قبلاً شبکه خود را به ابر منتقل کرده بود، که به گفته Mehta، شروع خوبی برای ارتباطات دیجیتال بود و به بحران کمک کرد. وی افزود: ما قبلاً به دنبال مشارکت و دورکاری بودیم و کاری که کرونا با ما کرد تسریع انجام این کار بود.

Visteon داشبوردهای مستقر در اختیار ما قرار می‌داد که دیدگاه در زمان واقعی ارائه می‌داد که کارکنان می‌توانستند بلافاصله تصمیم بگیرند، به ویژه هنگامی که تأمین در ابتدای سال در چین تحت تأثیر قرار گرفت.

Mehta گفت: چالش ما این بود که چطور سریع تعطیل کنیم و چگونه زمان واقعی را می‌توان پیدا کرد. وی افزود: شخصی که در یک مرکز کنترل زنجیره تأمین نشسته است، می‌داند که تامین‌کنندگان جایگزین چه کسانی و در کجا هستند.

Visteon یک همتای دیجیتالی از شبکه تأمین‌کننده و شاخص‌های کلیدی عملکرد برای تجسم آنچه باعث ایجاد اختلال در قسمت‌های مختلف زنجیره تأمین شده است، ایجاد کرد. Mehta گفت: این موجب بحث شد و اکنون آن‌ها مایل به سرمایه‌گذاری در این فناوری‌ها و کار با فناوری اطلاعات هستند. آن‌ها می‌دانند که ما ابزارها را می‌شناسیم و از فناوری برخوردار هستیم و بیش از همه ما یک دید کلی از روند تجارت داریم.

چابکی دیجیتال

حرکت به سمت سازمانی چابک‌تر از نظر فرآیندهای پشتیبانی‌شده توسط دیجیتالی شدن نیز مورد توجه گروه VW است. سوزان لمان، مدیر تولید منطقه آمریکای شمالی، گفت: چالش ایمن‌سازی ابزارهای شبیه‌سازی آنلاین برای حمایت از متخصصان زنجیره تأمین خودروساز در تصمیم‌گیری صحیح در زمان افزایش سطح در آمریکای شمالی، چندوجهی است و به مشارکت همه طرف‌ها احتیاج دارد. با بیان مثال لمان اظهار داشت که لازم است به سرعت بتوان دید که آیا می‌توان موتورها را از بازارهای دیگر تأمین کرد، میزان واردات آن‌ها و هزینه آن چقدر است. همچنین قابل مشاهده بودن چگونگی تأثیر بهره‌وری با تغییر برنامه‌های تولید بسیار مهم بود.

یک سؤال بزرگ‌تر این است که چگونه باید اطمینان حاصل شود که هر بخشی از زنجیره تأمین در شبیه‌سازی مورد استفاده برای سرعت تصمیم‌گیری گنجانده شده است، از جمله ارائه‌دهندگان لجستیک و تامین‌کنندگان با نیروی کار که همچنان دولت از آن‌ها پشتیبانی می‌کند و در خانه هستند نه سر کار.

در نهایت، آنچه که ابزارهای دیجیتال و سطح بالایی از ارتباطات پشتیبانی شده انجام دادند، شکستن سنت‌هایی بود که فقط شش ماه پیش وجود داشت.
Brazeau گفت: “جالب است که ببینیم چه چیزهایی را با توجه به چیزهایی که یاد گرفته‌ایم، به پیش می‌بریم، اما مهمتر اینکه چگونه می‌توانیم یک عادت تحول دیجیتال را ایجاد کنیم، نه فقط به صورت جداگانه بلکه عاملی که صنعت را به جلو سوق می‌دهد.

 

منبع: https://www.automotivelogistics.media/news/covid-crisis-has-advanced-digital-connectivity-in-the-automotive-supply-chain

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *