یادداشت تخصصی

چگونه مسئله حمل‌ونقل دیجیتال را حل کنیم؟

عنوان مقاله: How to Solve the Digital Transportation Puzzle
نویسنده: Jim Monkmeyer
برگردان: عطیه ایزدی (پژوهشگر موسسه مدیریت زنجیره تامین آمادگران)
به سفارش: موسسه مدیریت زنجیره تامین آمادگران
تاریخ انتشار: ۱۳ جولای سال ۲۰۲۰ میلادی

 

دیجیتالی کردن مرز بعدی را در بهینه‌­سازی زنجیره تأمین نشان می­دهد. در حال حاضر پایه و اساس این تکامل از طریق سیستم عامل­‌های نرم­‌افزاری که جریان موجودی را در مراکز توزیع کنترل می‌­کنند (WMS) و فرایندهای حمل‌­و­نقل را دیجیتالی می­‌کنند (TMS)، برقرار است.

در حال حاضر فرصتی برای کاهش بیشتر هزینه‌­ها و ارتقاء سطح خدمات و در عین حال قابلیت دید لازم برای بهینه‌­سازی عملکرد بر مبنای دیجیتالی کردن وجود دارد.

هنگام تمرکز روی جابجایی کالاها، سیستم­‌های مدیریت حمل‌­و­نقل (TMS)  محرک دیجیتالی شدن را فراهم می‌­کنند، اما یک راه حل کامل دیجیتال‌­سازی را نشان نمی‌­دهند. سازمان‌­هایی که TMS را در سازمانشان مستقر می‌­کنند و امیدوار هستند که همه چالش­‌های حمل‌­ونقل خود را برطرف کنند، ممکن است ناامید شوند. برای دستیابی به قابلیت دید در زمان واقعی و بهینه‌­سازی ظرفیت مورد استفاده، نرم‌­افزارهای مکمل و تخصص زیاد در حمل‌­ونقل مورد نیاز هستند.

تکمیل TMS

یکی از مناطقی که ممکن است سیستم TMS مستقل کمتر از انتظارات باشد، در بهینه­‌سازی ظرفیت است، به خصوص در هنگام مدیریت ناوگان اختصاصی یا خصوصی که در معرض سفرهای برگشتی خالی قرار دارند. یک راه حل مدیریت ناوگان یکپارچه با TMS می‌­تواند مایل خالی را کاهش داده و فرصت‌­هایی را برای ادغام بار از LTL به FTL در همان زمان شناسایی کند. با افزودن لایه‌­ای از پیچیدگی به مدیریت حمل­‌ونقل، این رویکرد می‌­تواند پیشرفت‌­های چشمگیری در ظرفیت مورد استفاده داشته باشد که بیشتر از آن، جبران چالش اضافی برای مدیریت چندین سیستم عامل است.

بهینه‌­ساز حمل‌­و­نقل تصمیم پویا DHL، یک ابزار داخلی برای توسعه داده در حجم زیاد است که می­‌تواند برای بهینه‌­سازی حمل­‌ونقل روزانه استفاده شود. این راه­ حل مناطقی را که سیستم­‌های TMS قوی ندارند، از جمله بهینه‌­سازی ناوگان اختصاصی و تصمیمات حمل­‌کننده مشترک برای به حداکثر رساندن ظرفیت روزانه حمل شده در ناوگان اختصاصی، جبران می­‌کند. این ابزار همچنین در مدیریت حرکت مداوم مؤثرتر بوده و داده‌­های تاریخی را برای پشتیبانی از تصمیم‌­گیری امکان‌­پذیر می­‌سازد.

ابزارهای اختصاصی هوش تجاری نیز قابلیت‌های TMS را افزایش می­‌دهند. ابزارهای هوش تجاری که حتی در بهترین سیستم عامل‌­های TMS ادغام شده‌­اند، برای تجزیه و تحلیل حمل­‌ونقل در مقیاس کلی کافی نیستند. ابزارهای اختصاصی هوش تجاری برای پشتیبانی از مدل­‌سازی و پیش‌بینی پیشرفته آماده هستند تا تضمین کنند که ظرفیت هر زمان و هر مکانی که نیاز است در دسترس است.

بستن شکاف­‌های دید

قابلیت دید حوزه دیگری است که سیستم عامل­‌های TMS ممکن است در آن نتایج مورد انتظار را ارائه ندهند. در تجربه ما، دستیابی به قابلیت دید کامل در سراسر حمل‌­و­نقل با یکپارچه کردن یک راه ­حل اختصاصی قابلیت دید با TMS به بهترین شکل ممکن انجام می‌­شود. این راه ­حل‌­ها، هنگامی که به درستی اجرا شوند، می‌­توانند نقاط کور در پروسه­‌های حمل‌­و­نقل را که ناشی از سوء استفاده در اسکله­‌های تحویل یا داده‌­های حمل­‌ونقل حمل‌­کننده است و با مسیرهای برنامه­‌ریزی شده مطابقت ندارند، از بین ببرد.

با این وجود، شناخت این نکته مهم است که حتی این سیستم عامل‌­ها چالش دید را حل نمی­‌کنند، مگر اینکه به ادغام مجدد توجه کافی شود. در­حالی که بسیاری از حامل‌­ها اکنون امکان برقراری اتصال را برای قابلیت دید در زمان واقعی فراهم می‌کنند، حامل‌­های مختلف از وسایل ارتباطی متفاوتی استفاده می­‌کنند. برای دستیابی به قابلیت دید کامل، دستیابی به انواع روش‌­هایی که حامل‌­ها اطلاعات را فراهم می­‌کنند و به طور موثر ادغام همه شرکت­‌های مخابراتی در شبکه شما، ضروری است.

ما فهمیدیم که بهترین رویکرد ایجاد یک هاب یکپارچه به جای ادغام مستقیم حامل‌­ها با TMS یا سیستم عامل قابلیت دید است. این یک رویکرد انعطاف‌پذیرتر و مقیاس‌پذیرتر است.

ما با حاملان خود کار می­‌کنیم تا توانایی­‌های تکنولوژیکی، اتصالات فعلی و ترجیحات مربوط به ردیابی در زمان واقعی را متوجه شویم. مدیریت حامل فعال نیز لازم است تا تضمین کند که حامل­‌ها در هنگام حمل بار شما، داده‌ها را به شما تحویل می‌­دهند به جای تحویل داده­‌ها به سازمان‌­هایی که بار آن‌ها را قبل از شما حمل کردند.

کاهش ریسک

قطعه آخر پازل حمل­‌ونقل کاهش ریسک است. داشتن قابلیت دید در برابر اختلالات احتمالی در زنجیره تأمین، چه ناشی از آشفتگی سیاسی، بلایای طبیعی و یا همه­‌گیری باشد، از همیشه مهم‌تر است.

DHL’s Resilience360 یک سیستم عامل نرم­‌افزاری مدیریت ریسک زنجیره تأمین است که به مشاغل کمک می­‌کند تا خطر بروز اختلال در زنجیره تأمین را پیش­‌بینی ، ارزیابی و کاهش دهند.

ابزارهای کاهش ریسک پذیر Resilience360 اطلاعات موردنیاز کسب‌­وکارها را برای تجسم زنجیره تأمین، انطباق تجارت و نظارت بر زمان واقعی حوادثی که احتمال مختل کردن زنجیره تأمین را دارند، در اختیارشان قرار می­‌دهد. ادغام چنین ابزاری با TMS شما می­‌تواند شناسایی کند که کدام محموله تحت تأثیر قرار می­‌گیرد و به سرعت گزینه‌­هایی را شناسایی می­‌کند تا تأثیرگذاری بر کارخانه­‌های تولیدی و تحویل به مشتری به حداقل برساند.

مدیریت نیازهای فزاینده فناوری پیچیده حمل­‌ونقل

از مدیریت یکپارچه­‌سازی با حامل‌­ها تا ادغام سیستم­‌های مختلف فناوری مورد نیاز امروز، بهینه‌­سازی حمل­‌ونقل نیاز به تخصص بالا و همچنین منابع تخصصی دارد.

در زنجیره تأمین DHL ما سرمایه­‌گذاری‌­هایی را در زمینه فناوری و مردم انجام داده­‌ایم تا راه‌­حل‌های لازم را برای ارائه قابلیت دید کامل، استفاده بهینه از دارایی و کاهش هزینه‌­ها گرد هم آوریم. ما همچنان به ارزیابی فعال فناوری‌های حمل­‌و­نقل نوظهور و استفاده از راه‌­حل‌­های جدید پس از عملی شدن آن‌ها ادامه می‌­دهیم.

 منبع: https://www.scmr.com/article/how_to_solve_the_digital_transportation_puzzle

 

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *