یادداشت تخصصی

آمازون، فروشنده طرف سوم برای فصل اوج

عنوان مقاله: Amazon preps for peak with restrictions on 3rd-party seller warehouse space
نویسنده: Emma Cosgrove
برگردان: ملیکا موسوی (پژوهشگر موسسه مدیریت زنجیره تامین آمادگران)
به سفارش: موسسه مدیریت زنجیره تامین آمادگران
تاریخ انتشار: ۱۴ جولای سال ۲۰۲۰ میلادی

 

بررسی مختصر

شرکت آمازون در اطلاعیه‌ی روز دوشنبه به فروشندگان اعلام کرد که شرکت از تاریخ ۱۶ اوت با فرارسیدن فصل اوج، فضای انبار را بر اساس بهره‌وری موجودی برای فروشندگان طرف سوم با استفاده از خدمات تحویل به مشتری محدود می‌کند.

آمازون آستانه‌ای برای عملکرد موجودی تعیین کرده است که بر اساس آن، موجودی فروشندگان که در انبارهای آمازون نگهداری می‌شوند، در برنامه «تکمیل‌شده توسط آمازون» (FBA) محدود می‌شوند. بر اساس اعلامیه، فروشندگان می‌توانند با کاهش تولید بیش ‌از حد و بهبود فروش، امتیاز بهره‌وری موجودی خود را بهبود بخشند. آمازون هزینه‌های حذف موجودی را از روز سه‌شنبه تغییر می‌دهد و به فروشندگان این امکان را می‌دهد تا درخواست کنند که محصولات خود را به آن‌ها برگردانند تا استانداردهای جدید را بهتر رعایت کنند. آمازون گفت اکثر فروشندگان تحت تأثیر این تغییر و سقف موجودی قرار نخواهند گرفت که این موجب اعمال ذخیره‌ی تقریباً سه‌ماهه‌ی موجودی می‌شود.

بر اساس این اطلاعیه، آمازون امسال ۳۳ مراکز تحویل به مشتری جدید را افتتاح خواهد کرد. «حتی با وجود اینکه اکنون جولای است، ما در حال آماده‌سازی زودهنگام برای فصل تعطیلات هستیم تا بتوانیم تحقق تقاضای پایدار را افزایش دهیم و در حال حاضر ما سفارش محصول خرده‌فروشی خود را کاهش داده‌ایم تا بیشتر محصولات شما را در خود جای دهیم و به شما در ادامه رشد فروش کمک کنیم.»

بررسی دیدگاه

فصل اوج ۲۰۲۰ ممکن است از نظر فروش کل سست باشد؛ اما تجارت الکترونیک باید کاملاً برای بایگانی حجم زیاد محصولات آماده شود. از آنجا که موارد کروناویروس دوباره در حال صعود است و برخی ایالات در حال بازگشت به اقدامات ابتدایی هستند تا اقتصاد خود را دوباره از سر گیرند. آمازون امسال آموخته است که چنین ضربه‌هایی در حجم سفارش چه تاثیری بر زنجیره تأمین پیشرو آن دارد.

به گفته ریک واتسون، بنیان‌گذار و مدیرعامل مشاوره بازرگانی RMW، «آمازون پس از محدود کردن موجودی ورودی به محصولات ضروری به دلیل محدودیت‌های ظرفیت در هفته‌های ابتدایی بیماری همه‌گیر در ایالات‌متحده، سعی در جلوگیری از تکرار این تغییرات با استانداردهای FBA دارد.»

فروشندگان طرف سوم بیش از نیمی از فروش در آمازون را تشکیل می‌دهند. کسب‌وکارهایی که در انجمن‌های رسمی فروش آنلاین اظهارنظر می‌کنند، درباره‌ی این اقدامات هشدار می‌دهند و اظهار دارند که این اقدامات موجب سستی راه‌اندازی محصول جدید می‌شود و از فروشندگان بسیار بزرگ طرفداری می‌کند. برخی دیگر نگران این بودند که استانداردها می‌توانند برای کسانی که به حمل‌ونقل دریایی برای کالاهای داخلی وابسته می‌باشند، وضعیت دشواری ایجاد کند، زیرا زمان‌بندی می‌تواند بسیار متغیر باشد و کمبود موجودی بر میزان بهره‌وری تأثیر خواهد گذاشت.

واتسون گفت: «آمازون در حال آماده‌سازی برای بدترین است که در این صورت می‌تواند بهترین فصل تعطیلات در تولید باشد.» این شرکت از ماه مارس بیش از ۱۷۵،۰۰۰ کارمند جدید را به خدمت گرفته و ظرفیت خود را افزایش داده است؛ اما ظرفیت انسانی نمی‌تواند عدم توازن تخصیص موجودی را در یک برنامه اولیه برطرف کند.

واتسون بابیان اینکه فروشندگان باید مقادیر کمتر محصولات را در تعداد دفعات بیشتر به انبارهای آمازون ارسال کنند، افزود: «آن‌ها فقط می‌توانند ازاین‌رو محدودیت‌هایی داشته باشند که محصولات برتر را در FBA داشته باشند.»

به گفته مشاور جنیفر کایلو روسین، مشاور تجارت الکترونیک، این اقدام همچنین می‌تواند به‌عنوان یک مسئله پیش از همه‌گیری موردتوجه قرار بگیرد.

او گفت: «بنابراین بسیاری از فروشندگان در آمازون تمایل دارند از آمازون به‌عنوان انبار شخصی خود استفاده کنند.» «من همیشه مشتری‌هایم را تشویق می‌کنم که چندین روش برای انجام سفارشات در آمازون داشته باشند.»

 

منبع: https://www.supplychaindive.com/news/amazon-peak-season-restrictions-third-party-seller-warehouse-space

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *