یادداشت تخصصی

راه‌اندازی کلینیک‌های سلامت برای کارگران انبار توسط آمازون

عنوان مقاله: Amazon launches neighborhood health clinics for warehouse workers
نویسنده: Annie Palmer
برگردان: سحر متین‌فرد (پژوهشگر موسسه مدیریت زنجیره تامین آمادگران)
به سفارش: موسسه مدیریت زنجیره تامین آمادگران
تاریخ انتشار: ۱۴ جولای سال ۲۰۲۰ میلادی

 

شرکت آمازون اعلام کرد که در حال راه‌اندازی کلینیک‌های سلامت محلی برای کارگران انبار و خانواده‌های آن‌ها در تعدادی از شهرها است. اولین کلینیک‌ها که به عنوان یک برنامه آزمایشی در حال راه‌اندازی هستند، در منطقه Dallas-Fort Worth، Phoenix، Louisville، Detroit و San Bernardino، California واقع خواهند شد. شرکت آمازون انتظار دارد ۲۰ مرکز سلامت را در پنج شهر افتتاح کند و اگر این آزمایش موفق باشد، در ۲۰۲۱ مراکز دیگری را در سایر شهرها و ایالت ها تأسیس خواهد کرد.

در حالی که کلینیک‌ها به کارمندان آمازون خدمت می‌دهند، آن‌ها توسط Crossover Health که استارتاپی است که برای ارائه خدمات مراقبت‌های بهداشتی با کارفرمایانی که بیمه هستند کار می‌کند، اداره می‌شوند. مراکز درمانی در نزدیکی مراکز تحویل به مشتری آمازون، مراکز دسته‌بندی و ایستگاه‌های تحویل قرار می‌گیرند.

با توجه به اینکه انبارهای آمازون بصورت شبانه‌روزی باز هستند ولی مراکز همچنین ساعات طولانی “متناسب با برنامه‌های کاری مختلف کارمندان” دارند.

Darcie Henry، معاون منابع انسانی آمازون، گفت: این کلینیک‌ها به منظور ارائه طیف وسیعی از منابع مراقبت‌های پیشگیرانه برای کارگران انبار طراحی شده است که در محل‌های فوریت‌های پزشکی یا مراقبت‌های فوری، که نه تنها برای بیماران گران هستند، بلکه در انواع مراقبت‌هایی که می‌توانند ارائه دهند نیز محدود شده‌اند، فعالیت کنند.

هنری گفت: “ما می‌خواهیم این مسئله را برای کارمندان خود حل کنیم و راه‌اندازی این مراکز بهداشتی جدید طیف وسیعی از خدمات مراقبت‌های اولیه با کیفیت را برای کارمندان در سراسر کشور فراهم می‌کند.”

این کلینیک‌ها خدمات مراقبت‌های اولیه، مزمن و پیشگیری‌کننده، تجویز دارو، واکسیناسیون، خدمات درمانی رفتاری، فیزیوتراپی و مراقبت کایروپراکتیک را ارائه می‌دهند.

این کلینیک‌ها در یک زمان بسیار مهم راه‌اندازی می‌شوند، زیرا شیوع ویروس کرونا همچنان در سراسر کشور رو به افزایش است. بسیاری از کارمندان انبار، آمازون را تحت فشار قرار داده‌اند تا در هنگام کار، از آن‌ها در برابر ویروس محافظت کنند. مراکز آمازون در آمریکا همچنان به گزارش موارد جدید می‌پردازند و حداقل ۹ کارگر از کوید ۱۹ جان خود را از دست داده‌اند. آمازون در ماه‌های اخیر به مزایای کارمندان انبار اضافه کرده است. در ماه ژوئن، آمازون اعلام کرد که این شرکت اعطای یارانه ی ۱۰ روزه برای پشتیبانی کودکان و مراقبت از را به کلیه کارمندان ایالات متحده تا ۲ اکتبر آغاز می‌کند.

در سپتامبر گذشته، آمازون یک کلینیک سلامت مجازی با پیگیری‌های خانگی برای کارمندان شرکت در منطقه سیاتل راه‌اندازی کرد و آن را به عنوان Amazon Care معرفی کرد. در ماه می، آمازون خدمات خود را گسترش داد تا کارگران انبار را در نزدیکی دفتر مرکزی شرکت قرار دهد. با استفاده از یک برنامه، کارمندان می‌توانند برای مشاوره ویدیویی با متخصصان پزشکی در ارتباط باشند و در صورت لزوم درخواست ویزیت در منزل را بدهند.

 

منبع: https://www.cnbc.com/2020/07/14/amazon-launches-neighborhood-health-clinics-for-warehouse-workers

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *