یادداشت تخصصی

همکاری شرکت Uber Freight با Blue Yonder

عنوان مقاله: Uber Freight partners with Blue Yonder on API for real-time quotes, booking
نویسنده: Morgan Forde
برگردان: حسین عباسی (پژوهشگر موسسه مدیریت زنجیره تامین آمادگران)
به سفارش: موسسه مدیریت زنجیره تامین آمادگران
تاریخ انتشار: ۹ جولای سال ۲۰۲۰ میلادی
نوع سند: خبر

 

شرکت اوبر فرایت در صدد است با همکاری بلو یاندر که یک متخصص فناوری هوش مصنوعی در زمینه ارائه راه‌حل‌های برآورده‌سازی سفارشات است، یک رابط برنامه‌نویسی کاربردی برای باربری‌ها تأمین کند که به قیمت‌گذاری دیجیتال سفارشات در شبکه حمل‌ونقل، همزمان با وقوع آن‌ها اختصاص دارد.

باربری‌هایی که در حال حاضر از پلتفرم دیجیتال Luminate شرکت بلو یاندر استفاده می‌کنند؛ بسته به زمان انتشار به “اجرای خودکار و راهنماهای مسیریابی پویا” و همچنین شبکه اوبر فرایت با ۵۰ هزار کریر در آمریکا و اروپا دسترسی خواهند داشت. همچنین بر اساس اعلام سخنگوی اوبر فرایت، کاربران فعلی این شرکت که از پلتفرم لومینیت استفاده نمی‌کنند، از طریق داشبورد فعلی اوبر فرایت به رابط برنامه‌نویسی کاربردی قیمت‌گذاری دسترسی خواهند داشت.

با استفاده از هوش مصنوعی و تکنولوژی یادگیری ماشین به منظور تحلیل و پیش‌بینی داده‌های بازار، رابط برنامه‌نویسی کاربردی باربری‌ها را قادر خواهد ساخت تا دو هفته قبل از این که وقوع یک بارگیری زمان‌بندی شود؛ به رزرو هم‌زمان با وقوع سفارش دسترسی داشته باشند.

بر اساس یادداشت Bill Driegert مدیر عملیات اوبر فرایت در بلاگ این شرکت، به محض آن که سفارشات بارگیری برای یک مسیر جدید در سیستم ایجاد شوند، به طور همزمان به رابط برنامه‌نویسی کاربردی قیمت‌گذاری لحظه‌ای این شرکت رجوع می‌کند و نرخی را دریافت. سپس از منطق تجاری استاندارد استفاده می‌کند تا تعیین نماید آیا نرخ دریافتی در یک محدوده قیمتی مناسب قرار دارد یا خبر و نهایت سفارش بارگیری را به مناقصه می‌گذارد.

 

 

شیوع COVID-19 نیاز باربری را برای مشاهده داده‌های واقعی و افزایش راندمان در زنجیره‌های تأمین آن‌ها شدت بخشیده است. هدایت اختلالات بین عرضه‌کنندگان، بازارهای حمل‌ونقل و تقاضای مصرف‌کننده باعث شده است تا مشاغل به دنبال تقویت تلاش‌های خود برای دگرگونی دیجیتال با یک تعریف جدید از “نرمال” دست‌وپنجه نرم کنند.

سخنگوی شرکت اوبر فرایت می‌گوید هنگامی که اختلال ناشی از شیوع کرونا در مارس و آوریل به شدیدترین وضع خود رسید، ما شاهد افزایش بیش از ۱۵۰٪ در حجم بارگیری توسط باربری‌هایی بود که رابط برنامه‌نویسی کاربردی ما را استفاده می‌کردند. در ماه ژوئن، حجم رابط برنامه‌نویسی کاربردی افزایشی بیش از ۱۰۰ درصد نسبت به زمان قبل از همه‌گیری کرونا را تجربه نموده است.

همکاری دو شرکت اوبر فرایت و بلو یاندر آخرین اقدام صورت گرفته در یک سلسله اقدات است که پلتفرمی برای تقویت و ارتقا پیشنهادات ساخته شده است. در ماه می، اوبر فرایت با شرکت اوراکل در زمینه یک رابط برنامه‌نویسی کاربردی همکاری نمود که حمل‌ونقل‌های لحظه‌ای کارگزاری‌ها را با سیستم مدیریت حمل‌ونقل اوراکل یکپارچه می‌کند. در ماه می نیز اوبر فرایت با همکاری BluJay از یک رابط برنامه‌نویسی کاربردی قیمت‌گذاری رونمایی نمود.

در سال گذشته اوبر فرایت اعلام نمود سیستم سفارش‌دهی این شرکت از طریق شبکه لجستیک تجاری SAP برای باربری‌ها در دسترس خواهد بود.

سخنگوی اوبر فرایت اذعان داشت یکپارچه‌سازی مستقیم رابط برنامه‌نویسی کاربردی این شرکت، از طریق کاهش مدت زمان لازم برای نقل و انتقالات و رزرو بارگیری‌ها و همچنین اجازه استفاده از سیستم‌های دیجیتالی موجود به باربری‌ها منجر به کاهش هزینه‌های سربار، انعطاف‌پذیری عملیات و مقیاس‌پذیری برای باربری‌ها می‌شود.

لازم به ذکر است اوبر تنها بازیگر در باربری الکترونیک نیست که این استراتژی را دنبال می‌کند. هفته گذشته، شرکت Convoy اعلام نمود در حال همکاری با شرکت KeepTruckin بر روی یک رابط برنامه‌نویسی کاربردی ردیابی بار است که داده‌ها یتلتفرم موبایل را با اطلاعات مکانی حاصل از Electronic Logging Device شرکت KeepTruckin که به اختصار دستگاه‌های ELD نامیده می‌شوند را ادغام می‌کند.

 

منبع : supply chain dive

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *