یادداشت تخصصی

پنج استراتژی برای بهینه‌سازی عملیات انبار با اتوماسیون

002
عنوان مقاله: five strategies for optimizing warehouse operations
برگردان: سحر متین‌فرد (پژوهشگر موسسه مدیریت زنجیره تامین آمادگران)
به سفارش: شرکت دژپاد

 

از تکثیر واحد نگهداری موجودی(SKU) گرفته تا تجارت الکترونیکی، افزایش تقاضای مشتری، تغییرات و روند زنجیره‌های تامین امروز صنعت انبارداری را بطور چشم‌گیری پیچیده کرده است. اکنون، سازمان‌های انبارداری به دنبال راه‌های جدیدی برای ماندن به عنوان پیش‌روی این تغییرات و چالش‌ها هستند، بسیاری از آن‌ها در حال استفاده از فناوری اتوماسیون برای راندمان جدید هستند.

با این حال، وقتی صحبت از اتوماسیون انبار می‌شود، برخی سازمان‌ها مطمئن نیستند که از کجا شروع کنند. بعضی‌ها سال‌هاست که به همان امکانات، همان فرآیندها و همان سیستم‌ها اعتماد کرده‌اند.

در اینجا پنج استراتژی برای بهینه‌سازی عملیات انبار با اتوماسیون وجود دارد:

  • تسهیل موجود خود را با یک AS/RS پر تراکم مقاوم کنید.

معرفی یک انبار پرتراکم اتوماتیک(سیستم بازیابی AS/RS) برای تسهیل موجود، بهره‌مندی از cube را بهبود می‌بخشد. شما می‌توانید محصول بیشتری را در همان فضا(در صورت کوچکتر نبودن) ذخیره کنید و نیاز به ساخت‌وساز جدید یا ذخیره خارج از مکان را حذف کنید. گزینه‌های پرهزینه‌ای که ROI کمی تولید می‌کنند. معمولاً AS / RS می‌تواند در مقایسه با یک انبار معمولی، اثر کلی ساختمان شما را تا ۵۰٪ به حداقل برساند. در عین حال، شما می‌توانید تسهیلات خود را برای رشد قرار دهید و جایی برای اسکان واحدهای نگهداری موجودی جدید داشته باشید.

  • یکی کردن تسهیلات مختلف

از آنجا که AS / RS به شما این امکان را می‌دهد تا از فضا بهتر استفاده کنید و موجودی بیشتری را ذخیره کنید، چندین تأسیسات انبار کوچک و متفاوت را در نظر بگیرید. با ترکیب عملیات از مناطق دور افتاده به یک انبار متمرکز، هزینه‌های مرتبط با نیروی کار، منابع و مصرف انرژی اضافی را کاهش می‌دهید. به علاوه، شما دیگر برای پاسخگویی به سفارشات با چالش لجستیکی جمع‌آوری محصولات موجود در مکان‌های مختلف روبرو نخواهید شد.

  • انتخاب خودکار

حتی اگر بیشتر عملیات شما در یک مرکز قرار داشته باشد، بدون شک تحویل سفارش یک کار دشوار است. در شرایطی که مشتریانی خواستار سفارشات بیشتر با چرخش سریع هستند، هیچ حدی برای تاخیر یا خطا وجود ندارد.

اتوماسیون فرایند برداشت با کاهش زمان سفر به طور چشم‌گیری نیازهای نیروی کار را کاهش می‌دهد. AS / RS به سرعت محصولات را به قفسه‌ها نزدیک می‌کند و دستگاه ذخیره و بازیابی (S / RM) اطمینان می‌دهد که انتخاب‌کننده محصول را در موقعیت مناسب و در زمان مناسب در دسترس داشته باشد. بدون کنترل موجودی مکرر و دستی، می‌توانید خطای انسانی و آسیب دیدن محصول را به حداقل برسانید.

  • ترکیب روش‌های JIT

طی چند سال گذشته، صنعت حمل‌ونقل به دلیل کمبود رانندگان و بالا بودن نرخ گردش مالی، اطمینان کمتری پیدا کرده است. بنابراین، انبارها فرآیندهای تحویل سفارش JIT را اجرا می‌کنند. به جای یک روز زودتر سفارش دادن، می‌توانید از AS / RS برای آماده‌سازی، ترخیص و بارگیری سفارشات در هنگام ورود کامیون استفاده کنید. شما فقط در صورت لزوم مجبور خواهید بود محصولات را بیرون بیاورید و بدین ترتیب فضای خود را آزاد کنید و جریان عملیات را حفظ کنید.

  • ادغام با سیستم اجرای انبار(WES)

برای به دست آوردن بیشترین خروجی از AS / RS، آن را با WES ادغام کنید. به طور سنتی ، انبارها از دو برنامه جداگانه استفاده می‌کنند: سیستم مدیریت انبار (WMS) و سیستم کنترل انبار (WCS). WES ویژگی‌های این برنامه‌های کاربردی وابسته سنتی را به طور مستقیم برای کنترل و بهینه‌سازی جریان داخلی مواد و دریافت سفارش ترکیب می‌کند. نیازی به ادغام پیچیده نیست، زیرا WES کل فرایند انبارداری شما را ساده می‌کند.

در حالی که اینها تنها چند استراتژی است که باید در نظر بگیرید، شما موظفید موفقیت طولانی مدت را با اتوماسیون انبار تحقق بخشید. در واقع، ROI معمولی در AS / RS سه تا پنج سال است، در حالی که امروزه پیشرفته‌ترین سیستم‌ها دارای طول عمر بیش از ۲۵ سال هستند. در طی این بازه زمانی، کارآیی و زمینه‌های اضافی برای کاهش هزینه‌ها را کاهش خواهید داد. کاهش نیروی کار، کاهش مصرف انرژی، رفع نیاز به املاک و مستغلات جدید و موارد دیگر.

منبع: https://www.westfaliausa.com/resources

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *