یادداشت تخصصی

افزایش هزینه‌های لجستیک ایالات متحده در سال ۲۰۱۹

001
عنوان مقاله: Logistics Costs Increase to $1.63 Trillion in 2019
نویسنده: Connor D. Wolf
برگردان: سحر متین‌فرد (پژوهشگر موسسه مدیریت زنجیره تامین آمادگران)
به سفارش: موسسه مدیریت زنجیره تامین آمادگران
زمان انتشار: ۲۴ ژوئن سال ۲۰۲۰ میلادی

 

شورای متخصصین مدیریت زنجیره تأمین ۲۳ ژوئن، طی گزارشی اعلام کرد، در سال ۲۰۱۹ و در شرایط عادی هزینه‌های لجستیک تجاری اندکی افزایش یافت، اما کووید-۱۹ عدم قطعیت را در چشم‌انداز سال ۲۰۲۰ به وجود آورده است. در گزارش شورای متخصصین مدیریت زنجیره تامین مشخص شد که سال گذشته هزینه‌های لجستیک تجاری افزایش یافت و به ۱.۶۳ تریلیون دلار رسید، رقمی که %۷.۶ از کل تولید ناخالص داخلی کشور (۲۱.۴۳ تریلیون دلار)  را در بر می‌گیرد.

Michael Zimmerman، همکار A.T. Kearney، که نویسنده همکار گزارش است، بیان کرد که رشد کم هزینه‌ها در سال گذشته نشان‌دهنده بازگشت توازن برای بخش لجستیک پس از افزایش هزینه‌ها در سال ۲۰۱۸ بود.

در این گزارش آمده است که سال گذشته فروش با موجودی نسبتا بالایی آغاز شد و در ادامه نسبتاً بالا ماند. رشد سریع اقتصادی و کمبود ظرفیت در آن سال، هزینه‌های لجستیک را به بالاترین درصد تولید ناخالص داخلی از سال ۲۰۰۸ سوق داده است.

این گزارش اشاره می‌کند جایی که هزینه‌ها کاهش می‌یابد، عموماً ناشی از کاهش ظرفیت اقتصادی بوده است. برخی از کاهش قیمت‌ها در حالی که حامل‌ها سعی داشتند ظرفیت اضافی خود را بفروشند، نیز تاثیرگذار  است و افزایش هزینه‌ها بیشتر ناشی از افزایش تحرک از سال ۲۰۱۸ بود.

Zimmerman گفت: “این یک نرخ رشد پایین در تولید ناخالص داخلی است، ترکیبی از تأثیر مازاد ظرفیت‌های ناشی از کاهش نرخ در بعضی از بخش‌ها و بهبود بهره‌وری.”

هزینه‌های ۱.۶۳ تریلیون دلاری سال گذشته به میانگین‌های قدیمی نزدیک‌تر بود، چنانکه حامل‌ها دوباره در برخی ظرفیت‌ها ظهور کردند.

هزینه‌های لجستیک تجاری ایالات متحده برای بخش حامل‌های موتوری ۳% (به ۶۸۰.۴ میلیارد دلار در سال)۲۰۱۹ افزایش یافته است که در درجه اول با رشد ناوگان خصوصی و اختصاصی کاسته می‌شود. بنا بر این گزارش، فعالیت‌های پشتیبانی حامل کارآمدتر شده‌اند اما با افت حجم نیز کاهش یافته‌اند.

Michael Zimmerman: کووید-۱۹در پایان فصل اول ۲۰۲۰ به ایالات متحده رسید و آزمایش مقاومت‌پذیری آغاز شد. صنعت لجستیک هنوز در حال تطبیق است.

با کوچک شدن بخش‌ها، اطلاعات هزینه‌های لجستیک تجاری ایالات متحده نشان می‌دهد که هزینه‌های کامیون کامل(FTL) ۱.۴% افزایش یافته این در حالی است که هزینه‌های بار کمتر از ظرفیت کامیون (LTL)، ۱.۳% افزایش یافته است.  هر دو کمتر از نرخ تورم % ۲.۳ سال ۲۰۱۹ بودند.

حمل‌ونقل جاده‌ای بزرگترین بخش هزینه‌های لجستیک داخلی در سال ۲۰۱۹ بود. در گزارش گفته شده که این روند در سال گذشته کاهش یافت و پس از سال‌ها کاهش ظرفیت و نرخ فزاینده به نفع حمل‌کنندگان بازگشت، کسانی که قدرت خرید را به قیمت سودآوری شرکت‌ها بدست گرفتند و با نرخ پایین‌تر مذاکره کردند. نرخ حمل‌ونقل نسبت به سال گذشته، به مدت شش ماه در سال گذشته کاهش یافت، زیرا تقاضا در حالی که عرضه افزایش یافته، کاهش یافته است.

پست‌های بارگیری کلی در بازار از سال ۲۰۱۸ تا ۲۰۱۹ تا %۲۷ کاهش یافت. در این گزارش آمده است که زمانی که قیمت‌ها در اواسط سال ۲۰۱۸ به بالاترین حد خود رسیدند، نسبت بار به کامیون بیش از ۶۰ بود و در سال ۲۰۱۹ بیشتر زیر ۳۰ بود.

هزینه حمل‌ونقل برای بسته، آب و خط لوله افزایش یافته اما برای ریل و هوا کاهش یافته است. برای ریل، کاهش هزینه ۱.۴% بیشتر با کاهش حجم، به ویژه در چند وجهی‌ها انجام می‌شود. هزینه برای حمل‌ونقل آبی به اندازه ۳.۱% افزایش می‌یابد.

شورای متخصصین مدیریت زنجیره تامین(CSCMP) هشدار داد که ویروس کرونا خسارات زیادی برای زنجیره‌های تامین به بار آورده است. قابلیت‌های لجستیک کاهش یافته و بخش بزرگی از تقاضا را در سال ۲۰۲۰ نابود کرده است. اقدامات جهانی اتخاذ شده برای کاهش گسترش بیشتر  این موضوعات را پیچیده تر کرده است.

در این گزارش آمده است که نشانه‌های خوش‌بینانه‌ای وجود داشته است. این امر به رشد تجارت الکترونیکی اشاره دارد، که با خرید آنلاین آنهایی که در خانه ماندند، تقویت شده است. در این گزارش همچنین ذکر شده است که برخی از حمل‌کنندگان سودشان را علیرغم کاهش ظرفیت حفظ می‌کنند. این ممکن است تعهدی برای قیمت‌گذاری را پیشنهاد دهد که به آن‌ها برای نجات یافتن از سال ۲۰۲۰ کمک کند.

 

منبع: https://www.ttnews.com/articles/logistics-costs-increase-163-trillion-2019

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *