یادداشت تخصصی

معرفی لجستیک هوشمند با سیستم Supermarket 2.0

عنوان مقاله: Audi introduces smart logistics with Supermarket 2.0 system
نویسنده: Marcus Williams
برگردان: معصومه موسی (پژوهشگر موسسه مدیریت زنجیره تامین آمادگران)
به سفارش: موسسه مدیریت زنجیره تامین آمادگران
زمان انتشار: ۲۰ جولای سال ۲۰۲۰ میلادی

 

آئودی یک سیستم لجستیکی را معرفی کرده ‌است که در آن وسایل نقلیه هدایت خودکار(AGV)  قطعات را به صورت متوالی به ایستگاه‌های برداشت در خط مونتاژ منتقل می‌کنند. طبق گفته‌های این سازنده خودرو، به جای روش سنتی که در آن کارمندان به ایستگاه کانتینر قطعات می‌روند تا ترتیب کار برای مونتاژ را انتخاب کنند، سیستم Supermarket 2.0 روند را براساس اصل معکوس “کالا به شخص” انجام می‌دهد. این تکنولوژی در کارخانه آئودی در  Ingolstadt(آلمان) و کارخانه سرمایه‌گذاری مشترک FAW-Volkswagen در Foshan (چین) مورد استفاده قرار می‌گیرد.

آئودی گفت این اولین بار است که چنین سیستمی در مقیاس وسیع مورد استفاده قرار می‌گیرد، هرچند که از سال ۲۰۱۵ این اصل در مقیاس کوچک اعمال شده‌ است. همچنین این خودروساز گفت:  با استفاده از AGVهای مختلف در هر منطقه، در آینده فضای ذخیره‌سازی حدود ۲۵٪ کاهش خواهد یافت.

AGVها می‌توانند مواد با وزن حداکثر یک تن را حمل کنند و با سرعت ۱.۵ متر بر ثانیه حرکت کنند. آن‌ها زیر کانتینرهای قطعات می‌چرخند و آن‌ها را با توالی صحیح به یک ایستگاه برداشت ثابت منتقل می‌کنند. در هر ایستگاه, یک کارمند لجستیک اجزای مورد نیاز برای خط تولید را آماده می‌کند.

در حال حاضر هشت AGV در Ingolstadt Supermarket 2.0 مورد استفاده قرار گرفته‌اند، اما Audi گفت که این تعداد تا پایان سال به ۳۲ افزایش خواهد یافت. AGVها توسط شرکت Audi و فن‌آوری start-up توسعه‌یافته و ساخته شده‌اند و به صورت متمرکز با نرم‌افزار داخلی مدیریت ناوگان Audi کنترل می‌شوند(Audi Fleet Manager ).

Peter Kössler، عضو هیئت مدیره تولید و لجستیک Audi گفت: “با Supermarket 2.0 و مدیریت ناوگان Audi ما یک نقطه عطف مهم در مسیر لجستیک هوشمند آینده قرار می‌دهیم.”

از طریق ناوگان مدیریت آئودی است که این خودروساز قادر است مزایای دیگری را برای لجستیک پشتیبانی تولید خودرو خود به ارمغان آورد. به طور معمول، مدل‌های AGV از تولید‌کنندگان مختلف نمی‌توانند باهم ارتباط برقرار کنند و بنابراین باید در مسیرهای مختلف کارخانه کار کنند. آئودی گفت که این آزمایش راه‌حلی است که با انجمن آلمانی صنعت خودروسازی (VDA) تهیه شده ‌است تا با حل موضوع، این مسئله را قادر سازد تا بتواند AGVهایی را با دارایی‌های مختلف در فضای یکسان مستقر کند.

در چین، کارشناسان لجستیک آئودی در حال همکاری با کارمندان خودروسازی FAW-Volkswagen در Foshan هستند تا بتوانند یک سیستم Supermarket 2.0 مشابه را راه‌اندازی کنند. این سیستم مبتنی بر سیستم AGV از یک تولیدکننده محلی بوده و مطابق با الزامات خاص Supermarket 2.0 تنظیم شده‌است و در اوایل سال ۲۰۲۰ اجرایی شد.

کارخانه FAW-فولکس‌واگن Audi A۳، Audi Q۲L و Audi Q۲Le را برای بازار چین و همچنین سایر وسایل نقلیه گروه فولکس‌واگن را می‌سازد.

 

منبع: https://www.automotivelogistics.media/digital-technology/audi-introduces-smart-logistics-with-supermarket-20-system

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *