یادداشت تخصصی

بررسی آینده ناملموس زنجیره تامین Ford

The future of Ford’s untouchable supply chain
عنوان اصلی مقاله: The future of Ford’s untouchable supply chain
نویسنده: Victoria Johns
برگردان: سحر متین‌فرد (پژوهشگر موسسه مدیریت زنجیره تامین آمادگران)
به سفارش: موسسه مدیریت زنجیره تامین آمادگران
زمان انتشار: ۲۹ ژوئن سال ۲۰۲۰ میلادی

Ford در حال دیجیتالی کردن جنبه‌های اصلی لجستیک و مدیریت زنجیره تأمین جهانی‌اش است که شامل منابع لجستیک طرف چهارم (۴PL) در آسیا، آفریقا و آمریکای جنوبی می‌باشد.

فورد گفت: “ما باید بتوانیم زنجیره تأمین و لجستیکی را که توسط بشر دست نخورده است اجرا کنیم، این ایده ما برای یک زنجیره تأمین مستقل در آینده است.”

یافتن یک جایگزین

تصمیم این شرکت سازنده خودرو برای ارائه خدمات لجستیکی طرف چهارم(۴PL) در هند در سال ۲۰۱۸، تحول قابل توجهی را برای این شرکت رقم زد. به جای تکیه بر یک ارائه دهنده برای بهینه‌سازی و مدیریت خدمات لجستیکی، این شرکت منابع داخلی را ایجاد کرده و یک سیستم جدید مدیریت حمل‌ونقل (TMS) و ساختار برنامه‌ریزی یکپارچه را گردآوری کرده است.

Bose گفت: “این جهش بزرگی برای ما بود. این کار برای ما کاملاً دشوار بود که خود را متقاعد کنیم که می‌توانیم این کار را انجام دهیم یا اینکه باید انجام دهیم. اکنون که به مدت دو سال این کار را انجام داده‌ایم و این مدل را با موفقیت در هند، تایلند، چین و سپس آفریقای جنوبی مستقر کرده‌ایم، اکنون به فورد برزیل و آرژانتین می‌رویم.”

به گزارش Bose، اجرای مدل برنامه‌ریزی طراحی شبکه مخصوص خود برای کلیه بازارهایی که مسئول آن است، کاهش قابل توجهی در هزینه‌های حمل بار و زمان تحویل ایجاد کرده است. وی گفت: “همچنین میزان پویایی در روند برنامه‌ریزی از جمله گردش سریع کامیون‌ها و زمان لازم برای ایجاد یک شبکه جدید برای کارخانه جدید، مزیت بزرگی دارد.”

یکی دیگر از “جهش‌های بزرگ به جلو” در سفر دیجیتال فورد استفاده از ۳D vanning است. Vanning  راهی برای بهینه‌سازی برنامه‌ریزی بار است، با استفاده از فن‌آوری دیجیتال نه تنها بهترین اندازه‌های ظروف برای استفاده مشخص می‌شود بلکه بهترین روش برای بارگیری آنها روی پالت‌ها یا داخل کامیون‌ها و کانتینرها مشخص می‌گردد.

Bose گفت: “این چیزی است که برای ما نسبتاً جدید بود.” وی گفت: طراح لجستیک ما در واقع مسیرها را بر روی صفحه لپ تاپ رایانه خود طراحی می‌کند و به تمام لیست قطعات ما متصل می‌کند، که تمام جزئیات لازم از جمله جزئیات لجستیک همچون شماره قسمت، بعد و جهت‌گیری جعبه‌ها دارد. در یک روش سه بعدی، بارگیری را در یک کامیون یا یک کانتینر در مقابل شما ایجاد می‌کند و بهینه‌ترین مدل را انتخاب می‌کند. ” کنترل یک زنجیره تأمین غیر ملموس هدف نهایی برای فورد است، که قصد دارد جنبه‌های هوش مصنوعی (AI) و یادگیری ماشین (ML) را به همراه آورد، و همچنین ربات‌های پیشرفت‌های وجود دارد که می‌تواند در مورد روش‌های خودمختار تصمیم بگیرد.

منبع: https://www.automotivelogistics.media/oems/the-future-of-fords-untouchable-supply-chain

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *