یادداشت تخصصی

تامین‌کنندگان برتر لیفتراک و بازار جهانی

تامین‌کنندگان لیفتراک و بازار جهانی
عنوان اصلی مقاله:
Top 20 lift truck suppliers in 2020
نویسنده:
Josh Bond
برگردان: سحر متین‌فرد
پژوهشگر موسسه مدیریت زنجیره تأمین آمادگران
به سفارش: موسسه مدیریت زنجیره تأمین آمادگران
تاریخ انتشار:
۱۰ آگوست سال ۲۰۲۰ میلادی

بازار لیفتراک آمریکای شمالی پس از چندین سال ثبت رکورد متوالی، در سال ۲۰۱۹ اندکی کاهش یافت. با فروش ۲۴۲،۳۹۸ کامیون در آمریکای شمالی با کاهش ۶.۸ درصدی، سال ۲۰۱۹ همچنان از نظر ثبت سوابق انجمن کامیون‌های صنعتی (ITA) به عنوان سومین سال، بهترین در نیم قرن گذشته است. درآمد ۲۰ کشور برتر پس از سال‌ها رشد دو رقمی ۲.۹٪ رشد کرد.

Jay Gusler، رئیس فعلی ITA و معاون اجرایی عملیاتی Logisnext America Mitsubishi (MCFA) می‌گوید: “یک سال دیگر مانند سال ۲۰۱۹ برای صنعت ما عالی بود.” بازار حتی قبل از اواسط ماه مارس روند نزولی داشت.

 

روند توربوشارژ

همه‌گیری برای بازار کامیون‌های صنعتی همه بد نبوده است. به گفته Gusler، بخش لیفتراک برقی تقاضای زیادی را داشته است و این امر توسط خرده‌فروشان بزرگ آنلاین انجام می‌شود که تجهیزات بیشتری از نوع ۲ و ۳ خریداری می‌کنند؛ بنابراین آن‌ها شرکت‌هایی هستند که در تعطیلات ضروری به نظر می‌رسند و در تلاشند تا به کار خود ادامه دهند.

Gusler می‌گوید ITA برای اطمینان از صنعت لیفتراک، از تولیدکنندگان گرفته تا فروشندگان تا توزیع‌کنندگان قطعات، در لیست‌های اصلی کسب‌وکار در سطح فدرال قرار دارد. او می‌گوید: “همزمان با تکمیل لیست‌های اساسی کسب‌وکار، ITA سخت کار کرد تا مطمئن شود که صنعت مدیریت مواد را نیز شامل می‌شود.” همه به فکر مواد غذایی، بهداشت و تجهیزات پزشکی مورد نیاز کشور بودند.

انواع مختلف لیفتراک عبارتند از:
نوع ۱: لیفتراک الکتریکی با لاستیک‌های بادی
نوع ۲: لیفتراک راهرو باریک موتور الکتریکی با لاستیک‌های سخت
نوع ۳: لیفتراک برقی دستی یا دستی/سواری با لاستیک‌های سخت
نوع ۴: موتور احتراق داخلی لیفتراک با لاستیک نرم، مناسب برای استفاده در محیط داخلی روی سطوح سخت
نوع ۵: موتور احتراق داخلی لیفتراک با لاستیک بادی، مناسب برای استفاده در فضای باز روی سطوح ناصاف
نوع ۶: موتورهای الکتریکی یا احتراق داخلی مجهز به واحدهایی با توانایی یدک‌کشی حداقل ۱۰۰۰ پوند
نوع ۷: تقریباً منحصراً توسط موتورهای دیزلی با لاستیک‌های پنوماتیک تأمین می‌شود، این واحدها برای زمین‌های ناهموار مناسب هستند و در فضای باز استفاده می‌شوند.

Gusler می‌گوید سایر روندها تقریباً مشابه سال گذشته است. مشتریان بیشتری به نوعی راه حل telematics متصل به سیستم مدیریت ناوگان نیاز دارند.” یکپارچه‌سازی سیستم مدیریت انبار (WMS) در حال گسترش است زیرا کاربران بیشتری صفحه‌های مجهز به لیفتراک را به WMS اضافه می‌کنند. وی افزود: گزینه‌های سوخت جایگزین مانند یون لیتیوم و سلولهای سوختی در حال افزایش است. به گفته وی، لیتیوم ارزان‌تر خواهد شد و هر ساله بیشتر استفاده می‌شود. اتوماسیون همچنین بخش جدیدی از بازار است، زیرا بیشتر تولیدکنندگان لیفتراک مدل‌های موجود را خودکار می‌کنند یا با شرکت‌های اتوماسیون شریک می‌شوند تا به عملکردی مستقل یا نیمه مستقل دست یابند.

 

۱۰ تأمین‌کننده برتر

تویوتا در جایگاه شماره ۱ قرار گرفته است. در حالی که این شرکت در سال ۲۰۱۹، ۲۸۲،۰۰۰ دستگاه فروخته است که شامل برندهای تویوتا و ریموند است و نمایانگر افزایش ۷ درصدی نسبت به سال ۲۰۱۸، پس از رشد ۱۶ درصدی در سال ۲۰۱۸، با درآمد ناچیز است.

در اوایل سال ۲۰۱۹، تویوتا Hoist Liftruck را خریداری کرد (که به Hoist Material Handling تغییر نام داده است). در اواخر سال ۲۰۱۹ این شرکت راه حل‌های انرژی صنعتی تویوتا، مجموعه‌ای شامل مشاوره در محل، پشتیبانی از محیط زیست، باتری و منابع انرژی جایگزین، شارژرها، لوازم جانبی و سرویس و تعمیر را معرفی کرد.

در جایگاه شماره ۲، KION از افزایش ۸.۲ درصدی درآمد جهانی برای کامیون‌های صنعتی خبر داد و ۷.۱۷۳ میلیارد دلار را در گزارش سالانه خود اعلام کرد، اما ۲.۱ درصد کاهش در واحدهای فروخته شده در سراسر جهان را نشان می‌دهد. در بازار آمریکای شمالی با کاهش ۷.۶ درصدی ۲۶۶۸۰۰ واحد فروخته شد. این مقدار از ۲۸۸،۸۰۰ در سال ۲۰۱۸ کاهش داشت. از طرف دیگر، تجارت آسیا و اقیانوسیه KION، در سال ۲۰۱۹ افزایش ۳.۹ درصدی را نشان داد. در جایگاه سوم، Jungheinrich گزارش داد که علی رغم کاهش مشابه سفارشات ورودی و واحدهای فروخته شده، ۷% افزایش درآمد داشته است که از ۱۲۱،۰۰۰ واحد در سال ۲۰۱۸ به ۱۱۲،۹۰۰ در سال ۲۰۱۹ کاهش یافته است.

 

 

Mitsubishi Logisnext پس از کمی افت درآمد که سخنگویش آن را به نرخ نامطلوب ارز نسبت داد، جایگاه چهارم را حفظ کرد. این شرکت در سال ۲۰۱۹، ۱۰۳،۰۰۰ واحد فروخت، در حالی که در سال ۲۰۱۸، ۱۱۶،۰۰۰ واحد بود. Mitsubishi Logisnext نماینده Jungheinrich در آمریکای شمالی است، بازاری که اکنون به چندین مدل جدید و اروپایی دسترسی دارد.

 

 

Crown Equipment پس از گزارش افزایش ۷ درصدی درآمد به ۳.۷۲ میلیارد دلار، در رده پنجم باقی مانده است. Hyster Yale با درآمد ۴/۲۹ میلیارد دلاری تقریباً ۴٪ رشد کرد و در جایگاه ششم قرار گرفت. این شرکت در سال ۲۰۱۹، ۱۰۰۳۰۰ دستگاه فروخت، در حالی‌که در سال ۲۰۱۸ حدود ۱۰۱،۹۰۰ دستگاه فروخته شد.

در اوایل سال ۲۰۲۰، Hyster-Yale کامیون جدید لیفتیم یون یکپارچه ۳ تا ۵ تنی را برای قاره آمریکا و اروپا، بازارهای خاورمیانه و آفریقا راه‌اندازی کرد و انتظار دارد نسخه بعدی ۷ تا ۹ تنی را بعداً به بازار عرضه کند. این شرکت انتظار دارد در سال ۲۰۲۰ یک کامیون مدل جدید برای رسیدن به بازار آمریکا راه‌اندازی کند.

سازمان آمار جهانی کامیون صنعتی (WITS) آمار سه‌ماهه و ماهانه فروش لیفتراک را دنبال می‌کند و گزارش آن توسط شش گروه تجاری مستقر در آمریکای شمالی، برزیل، ژاپن، کره، اروپا و چین تهیه می‌شود. طبق آمار WITS 2019، سفارشات جهانی ۲٪ کاهش یافته و میزان حمل ۰.۳٪ افزایش یافته است.

 

بازار جهانی لیفتراک

 

در جایگاه هفتم، درآمد Anhui در پی افزایش بیش از ۱۴ درصدی فروش به ۱۵۲،۳۸۰ واحد، اندکی افزایش یافت.

در جایگاه هشتم Hangcha درآمدش را با ارز محلی ۴.۹ درصد توسعه داد که معادل ۳.۲ درصد افزایش به ۱.۲۷ میلیارد دلار است. این شرکت در سال ۲۰۱۹، ۱۳۹،۴۳۶ دستگاه فروخت. در سال ۲۰۱۹، این شرکت نزدیک به ۲۰۰ مدل از بیش از ۴۰ سری محصول را به بازارهای جدید معرفی کرد. در سال ۲۰۱۹،Hangcha 150 میلیون دلار در خرید دارایی و حقوق صاحبان سهام سرمایه‌گذاری کرد، از جمله افزایش سرمایه‌گذاری در Pengcheng New Energy به منظور افزایش ظرفیت باتری لیتیوم و به دست آوردن سهام شرکت تجهیزات ماشین‌آلات Hangzhou Manitou که در لیست ما نهم است،Doosan که در سال ۲۰۱۹، ۴ درصد درآمد کسب کرد.

Clark Material Handling که در جایگاه دهم قرار دارد، گزارش داد که تقریباً درآمدش بدون تغییر است و سال ۲۰۱۹ را با ۷۸۳ میلیون دلار به پایان رسانده است.

 

عملکردهای قابل توجه

در جایگاه دوازدهم شرکت هیوندا قرار دارد که در سال ۲۰۱۹، ۱۶۵۱۵ دستگاه فروخته است که نسبت به سال ۲۰۱۸ کاهش یافته است، همچنین اولین شرکت مستقر در کره است که لیفتراک‌های مستقل بدون راننده را توسعه می‌دهد. طبق گفته این شرکت، لیفتراک مستقل می‌تواند مسیرهای بهینه را تعیین کند و از راه دور با استفاده از یک سیستم کنترل مسیریابی که ایجاد کرده کنترل شود. این سیستم همچنین دارای یک سیستم کنترل وسیله نقلیه است که دارای اسکنرهای لیزری ایمنی دو بعدی است که می‌تواند محیط اطراف خودرو را شناسایی کند، موانع را تشخیص داده و از برخورد جلوگیری کند.

Combilift پس از فروش ۶،۴۰۰ دستگاه، رشد ۱۳ درصدی نسبت به سال ۲۰۱۸ و کسب درآمد ۳۳۵ میلیون دلاری، یک پله صعود کرد و به جایگاه چهاردهم رسید. به گفته سخنگوی Combilift، این شرکت به سیاست خود برای سرمایه‌گذاری ۷٪ از گردش مالی به تحقیق، توسعه و نوآوری ادامه می‌دهد. طیف وسیعی از محصولات این شرکت افزایش قابل توجهی در فروش داشته است، به ویژه در بازار آمریکای شمالی که بخش انبارداری به Combilift’s Aisle-Master و ظرفیت بالا Powered Pallet Trucks (PPT) علاقه نشان داده است. در سال ۲۰۱۹، این شرکت مدل جدید Combi-CBE را معرفی کرد که یک لیفتراک چند منظوره برقی و جمع و جور با ظرفیت ۸۰۰۰ پوند می‌باشد.

شرکت تازه وارد LiuGong با ۹۴ میلیون دلار درآمد در جایگاه هجدهم لیست قرار دارد. این شرکت در سال ۲۰۱۸، ۱۰.۹۳۵ وسیله نقلیه صنعتی در سراسر جهان فروخته است که نسبت به سال ۲۰۱۷، ۱۸.۱ درصد افزایش داشته و در سال ۲۰۱۹ نیز ۱۲.۲۶۲ دستگاه فروش داشته است که ۱۲ درصد افزایش داشته است.

شرکت هندی Godrej & Boyce که در جایگاه شماره ۱۹ قرار دارد در سال ۲۰۱۹، ۳.۶۶۸ کامیون صنعتی را به فروش رسانده و با راه‌اندازی خط Bravo خود بازار لیفتراک برقی را هدف قرار داده است که به گفته این شرکت می‌تواند قبل از پایان سال مالی بعدی ۲۰ درصد لیفتراک برقی هند را تأمین کند. این محصول پس از ۲۴ ماه تحقیق و توسعه در هند طراحی و تولید شد.

 

منبع: https://www.mmh.com/article/top_20_lift_truck_suppliers_in_2020

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *