یادداشت تخصصی

افزایش کارایی زنجیره تأمین توسط حمل‌کنندگان کنترل‌کننده دما

روشی که حمل‌کنندگان کنترل‌کننده دما می‌توانند کارایی زنجیره تأمین را افزایش دهند

عنوان اصلی مقاله:
۵ Ways Temperature Controlled Shippers Can Boost Supply Chain Efficiency

نویسنده:
Mark Petersen

برگردان: سحر متین‌فرد
پژوهشگر موسسه مدیریت زنجیره تأمین آمادگران

به سفارش: موسسه مدیریت زنجیره تأمین آمادگران

تاریخ انتشار:
۲۴ نوامبر سال ۲۰۲۰ میلادی

افزایش نیاز به سازگاری و چابکی در مورد شرکت‌هایی که کالای حساس به دما را حمل می‌کنند و زمان‌بندی مهم می‌باشد، صادق است. در هر محیطی، عوامل داخلی و خارجی مرتباً بر کارایی زنجیره تأمین تأثیر می‌گذارند. یافتن راه‌هایی برای تغییرپذیری، در حفظ کارایی و ایمنی در هنگام برخورد با عواملی مانند محدودیت‌های جدید و تغییر مداوم فرایندهای عملیاتی مهم است.

 

سازگاری با شرایط متغیر از طریق کارایی زنجیره تأمین

 در هر صنعت، یافتن راه‌های جدید برای مدیریت هزینه و افزایش کارایی برای مدیریت موفقیت‌آمیز از طریق تغییر شرایط بازار، امری حیاتی است. اگر می‌خواهید کارایی زنجیره تأمین با دمای کنترل‌شده را بهبود ببخشید، رویکرد کسب‌وکار خود را در مورد پنج حوزه زیر با دقت در نظر بگیرید. پیشرفت در این زمینه‌ها به شما کمک می‌کند تا انتظارات مشتری را بهتر برآورده کنید.

  • دید دقیق و جامع را بهبود ببخشید

اگر برای حمل‌ونقل با دمای کنترل‌شده دید کافی ندارید، شناسایی مسائل و فرصت‌های بهینه‌سازی، مانند تغییر برنامه‌های تحویل غیرممکن است. فقدان دید مناسب زنجیره تأمین چالشی است که بسیاری از سازمان‌ها حتی در شرایط پایدار با آن روبرو هستند. در دنیای کنونی ما که قابل پیش‌بینی نیست، شکاف‌های دید می‌تواند برای موفقیت شما بسیار مضر باشد – اگر محموله به‌موقع و به‌طور کامل به مقصد نرسد، هزینه‌ها افزایش می‌یابد. بدانید که محموله‌های شما کجا هستند و قرار است در کجا قرار بگیرند تا بهترین استانداردهای حمل‌ونقل با دمای کنترل‌شده را داشته باشند. فراتر از توانایی ردیابی محموله‌ها، برای مشاهده تصویر بزرگ در تمام جنبه‌های زنجیره تأمین خود – از اجزای هزینه و خدمات و مدیریت و زمان‌های جابجایی تا تحویل و موارد دیگر – تلاش کنید.

  • بینشی در مورد نوسانات تقاضا به دست آورید

تقاضای ناپایدار – صرف‌نظر از علت – برای برنامه‌ریزی دشوار است. بااین‌وجود، نگاه به وضعیت سفارش و تغییر تقاضا برای اطمینان از به‌موقع بودن بار حمل‌ونقل حساس و رسیدن کامل آن به مقصد ضروری است. این اطلاعات می‌تواند به شما کمک کند تا در مورد تجارت خود تصمیم هوشمندانه بگیرید. برندهای Bloomin، یکی از بزرگ‌ترین شرکت‌های غذاخوری غیررسمی جهان را در نظر بگیرید. آن‌ها اهمیت اجرای فرآیندهای عرضه را درک کردند که نه‌تنها به چالش‌های فعلی مانند نوسانات تقاضا رسیدگی می‌کنند، بلکه می‌توانند همراه با رشد و تغییر کسب‌وکار خود را مقیاس بندی کنند.

برندهای Bloomin با کارشناسان Robinson Fresh®، یک بخش از C.H رابینسون دیدار کردند تا تصمیم بگیرند که چگونه خدمات تدارکات مدیریت شده می‌تواند یک راه‌حل جامع‌تر و سفارشی ارائه دهد. این راه‌حل برای تقاضای مصرف‌کننده، سفارش‌ها آتی و محموله‌های موجود قابل‌مشاهده بود و به برندهای بلومین اجازه می‌داد تصمیمات استراتژیکی بگیرند که نوسانات و اتلاف را از بین ببرد و ۱۰٪ صرفه‌جویی در هزینه را برای تیم برندهای بلومین ایجاد کند.

از میزان تقاضای فعلی، پیش‌بینی تقاضا و فن‌آوری مناسب لجستیک برای پاسخگویی به زمان سفارش بعدی و راه‌حل‌های اضافی مانند LTL کنترل‌شده با دما یا MPS برای استراتژی حمل‌ونقل استفاده کنید.

  • در مورد مدیریت موجودی کالا استراتژیک باشید

سطح موجودی و میزان تقاضا به یکدیگر وابسته‌اند. وقتی یکی تغییر می‌کند، دیگری نیز باید تنظیم شود. هنگامی که از تغییر سطح تقاضای خود مطلع شدید، این اطلاعات را در استراتژی موجودی خود اعمال کنید. زمانی که تقاضا کاهش می‌یابد، حمل‌کنندگان موفق بر ایجاد کار آیی موجودی از طریق فناوری، شبکه‌های ظرفیت و خدمات حمل‌ونقل سریع تمرکز می‌کنند. فن‌آوری زنجیره تأمین و راه‌حل‌های مدیریت انبار می‌تواند به شما در ارائه دید لازم برای درک بهتر موجودی و مکان آن کمک کند. نزدیک نگه داشتن موجودی کالا می‌تواند به تسریع سفارشات، هماهنگی بهتر عرضه و تقاضا کمک کند و به عنوان یک استراتژی کلی مؤثر برای زنجیره تأمین شما عمل کند. اطمینان حاصل کنید که تصمیمات شبکه و انبار شما الگوی حمل‌ونقل و نیازهای شما را نشان می‌دهد. برای تعیین میزان کار آیی استراتژی موجودی خود و شناسایی فرصت‌های بهبود، تجزیه‌وتحلیل شبکه را در نظر بگیرید.

  • کشف هزینه‌های غیرضروری

افزایش کارایی و بهینه‌سازی فضای موجود در کامیون‌ها می‌تواند به مدیریت هزینه‌های اجاره کمک کند و شاید بیش از هر زمان دیگری حیاتی باشد. توجه به مولفه‌های هزینه تک‌تک محصولات و همچنین عوامل هزینه زنجیره تأمین گسترده می‌تواند به شما در شناسایی هزینه‌های غیرضروری کمک کند. پس از اینکه متوجه می‌شوید پول شما به کجا می‌رود، با همکاری با یک ارائه‌دهنده، از گزینه‌های ظرفیت و یک شبکه توزیع گسترده برای پاسخگویی به نیازهای حمل بار حساس خود، این هزینه‌ها را کاهش دهید. ظرفیت و گزینه‌های توزیع با ۳PL به شما امکان می‌دهد تا حامل مناسب را با قیمت مناسب و برنامه مناسب برای محموله‌های خود پیدا کنید. به ناسازگاری‌های کوچکی که به طور نامنظم اتفاق می‌افتد و همچنین تغییر الزامات انطباق با خرده‌فروشی توجه کنید. اطمینان حاصل کنید که به این مشکلات در اسرع وقت رسیدگی کنید زیرا این موارد می‌توانند به‌سرعت به هزینه‌های قابل‌توجه و کاهش عملکرد کلی حمل‌ونقل منجر شوند.

  • برای اطمینان از ظرفیت گزینه‌های مورد نظر خود از شرایط بازار استفاده کنید

وقتی صحبت از ظرفیت بیش‌ازحد جاده در ایالات‌متحده می‌شود، می‌توانید یک تجربه بسیار پراکنده را انتظار داشته باشید، چه کالاهای خشک حمل کنید و چه موادی با دمای کنترل‌شده. علاوه بر این، هنگامی‌که ظرفیت اضافه است، شرکت‌های حمل‌ونقل انتخاب بیشتری در مورد پذیرش بار دارند. ما به طور منظم شاهد حمل بار بیش‌ازحد پیچیده یا چالش‌برانگیز (مانند محصولات تازه) به نفع حمل بار ساده‌تر هستیم.

برای حمل‌کنندگان بسیار مهم است که در صورت نیاز ظرفیت جذب انعطاف‌پذیر و سازگار باشد – که ممکن است مانند گذشته از چرخه ظرفیت یا الگوی سنتی استفاده نکند. برای تأمین هزینه ثابت و ارائه خدمات، ممکن است لازم باشد پیشنهادات خرید بار به جای هر سال به هر شش ماه تغییر یابد. وقتی نوبت به تأمین ظرفیت موردنیاز شما می‌رسد – به‌ویژه در مواقع اختلال – به دنبال ارائه‌دهندگان لجستیک طرف سوم (۳PL) باشید که بتوانند نیازهای تقاضا و عرضه شما را پشتیبانی کنند. کار با یک ۳PL مانند رابینسون به معنای دستیابی به تعداد زیادی از روابط حامل و بررسی شده برای تأمین نیازهای ظرفیت بار کنترل‌شده در دما در یک تجربه واحد و یکپارچه است.

 

مهم‌تر از همه، یادتان باشد که سازگار باشید

میزان تأثیر بر عرضه و تقاضا می‌تواند بر کارایی مواد کنترل‌شده توسط دما تأثیر بگذارد. راه‌حل‌هایی که برای مدتی وجود داشته‌اند، ممکن است بر اساس تغییر در کسب‌وکار یا بازار شما دیگر منطقی نباشند. مدیریت زنجیره تأمین خود را به‌عنوان یک راه‌حل در نظر بگیرید. نه تنها یک برون‌سپاری باکیفیت می‌تواند از طریق بهینه‌سازی تخصصی باعث کاهش هزینه‌های منابع و افزایش بهره‌وری شود، بلکه کار با یک ارائه‌دهنده زنجیره تأمین معتبر و همسو با برون‌سپاری می‌تواند ضمن کاهش زمان و انرژی موردنیاز از اپراتورهای فروشگاه برای مدیریت سفارشات خرید و رسیدگی به ادعاها، انعطاف‌پذیری لازم را نیز به شما ارائه دهد.

فروشندگان و ارائه‌دهندگان خود را با دقت انتخاب کنید. بر کسانی که ارتباطات شفاف ارائه می‌دهند و مایل به همکاری در راه‌حل مناسب برای کسب‌وکار شما هستند تمرکز کنید. زنجیره تأمین کنترل‌شده با دما دارای ظرفیت بی‌حدوحصر است. همیشه فرصتی برای بهره‌وری بیشتر و صرفه‌جویی در هزینه وجود دارد. با تغییر و تحول در مشاغل و بازار، ایجاد کارآمدترین زنجیره تأمین ممکن به شما کمک می‌کند تا با کار کمتر، تقاضای مصرف‌کننده را برآورده کرده و به‌سرعت با تغییرات سازگار شوید. مهم نیست که ابتدا روی کدام یک از حوزه‌های کارایی زنجیره تأمین تمرکز کنید، یک ذهنیت سازگار را در رویکرد خود حفظ کنید و بهترین موقعیت را برای غلبه بر اختلالات موجود در بازار خواهید داشت.

 

منبع: https://www.supplychain247.com/article/3_core_supply_chain_strategies_every_executive_must_execute

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *