یادداشت تخصصی

۶ دلیل اصلی برای بروز رسانی سیستم‌های قفسه‌بندی انبار در ۲۰۲۰/۲۰۲۱

6 دلیل اصلی برای بروزرسانی سیستم‌های قفسه‌بندی انبار در 2020/2021

عنوان اصلی مقاله:
Warehouse Racking Systems: 6 Key Reasons to Upgrade in 2020 / 2021

برگردان: عطیه ایزدی
پژوهشگر موسسه مدیریت زنجیره تأمین آمادگران

به سفارش: شرکت دژپاد

سیستم‌های قفسه‌بندی انبار در انبارهای تجاری مدرن از انبارهای راه‌آهن و انبارهای غذا تکامل‌یافته است و پس از جنگ جهانی دوم محبوبیت و تخصص بیشتری پیدا کردند. در طول جنگ، از انبارها به‌عنوان مکانی برای نگهداری وسایل جنگی تولید انبوه استفاده می‌شد و تنها قفسه تجاری، قفسه‌های پالت (پالت راک) بود که از زمان اختراع لیفتراک در اوایل دهه ۱۹۰۰ به‌طورمعمول در انبارها استفاده می‌شد.

امروزه سیستم‌های قفسه‌بندی انبار، جریان کار انبار را بهینه می‌کنند. سیستم قفسه‌بندی انبار، شما را قادر می‌سازد تا موجودی کالا را نظارت و کنترل کنید و همچنین انتخاب سیستم مناسب برای محصول خود به شما امکان می‌دهد تا دقت و کارایی را بهبود ببخشید.

اکثر سیستم‌های قفسه‌بندی انبار برای پایداری ساخته شده‌اند، اما هنگامی‌که آن‌ها شروع به نشان دادن آسیب‌هایی مانند زنگ‌زدگی، شکاف یا خمیدگی می‌کنند، ممکن است زمان ارتقا و به‌روزرسانی رسیده باشد. سیستم‌های قفسه‌بندی آسیب‌دیده، معیوب یا قدیمی بر سازمان و بهره‌وری تأثیر منفی می‌گذارد و خطری برای ایمنی محسوب می‌شوند.

شش علائم هشداردهنده که در صورت مشاهده متوجه می‌شویم که زمان نوسازی سیستم انبار یا پالت شما رسیده است:

  1. مشکلات بازرسی

برای اطمینان از ایمنی کارمندان و بازدیدکنندگان و کاهش خطرات، بازرسی از سیستم قفسه‌بندی لازم است. سیستم‌های قفسه‌بندی خود را هر دو سال ازنظر خرابی، فرورفتگی و سایر آسیب‌ها بررسی کنید. تصمیم برای تعمیر یا تعویض سیستم قفسه‌بندی به دامنه موضوع بستگی دارد. تعویض آن ممکن است مقرون به‌صرفه‌تر از تعمیر قفسه‌ها باشد.

  1. بازرسی معمول نیازمند تعمیر

اگر بازرسی از سیستم‌های قفسه‌بندی، مرتباً نیاز به تعمیرات داشته باشد؛ ممکن است زمان به‌روزرسانی رسیده باشد. قطعات و اتصالات در اثر استفاده زیاد از بین می‌روند و برخی آسیب‌ها نیز اجتناب‌ناپذیر هستند. تعمیر مداوم سیستم قفسه‌بندی شما نشانه این است که شما باید برای آن یک راه‌حل طولانی‌مدت و نیز بودجه در نظر بگیرید.

خواه به دلیل ساییدگی و یا اضافه‌بار باشد، شما کارمندان خود را در معرض آسیب‌دیدگی قرار می‌دهید.

یک سیستم قفسه‌بندی به‌طور مداوم معیوب می‌تواند نشانه‌ای از یک مشکل اساسی مانند طراحی ضعیف باشد که می‌تواند منجر به فروپاشی قفسه‌ها شود. تعمیرات مکرر قفسه نیز ممکن است باعث شود که آن ایمن نباشد.

  1. انحنا و انحراف تیر

حتی در صورت رعایت محدودیت‌های وزنی و داشتن بازوهای کافی برای تحمل بار، تیرها به‌طور طبیعی تحت‌فشار یک بار سنگین انحنا پیدا می‌کنند و منحرف می‌شوند، اما این حالت باید به‌محض برداشت محصول از روی آن، این انحنا از بین برود. اگر بعد از خارج شدن محصول، تیر منحرف بماند، آسیب می‌بیند.

بارگیری مجدد سیستم قفسه‌بندی شما، ممکن است قفسه شما را در معرض خطر سقوط و کارمندان شما را در معرض خطر سقوط موجودی قرار دهد. در این صورت بهتر است یا تیرها را تعویض کنید و یا یک سیستم قفسه‌بندی متفاوت خریداری کنید که می‌تواند وزن موجودی را تحمل کند.

  1. خوردگی

مناطقی که دارای تیرهای لکه‌دار، رنگ‌های پوسته‌پوسته‌شده و یا زنگ‌زدگی است، نشانه‌ای از ضعیف شدن فلز است. اگر فلز خیلی شکننده باشد، قاب‌ها دیگر قادر به تحمل وزن نخواهند بود و هیچ راهکار سریعی برای این حل این مشکل وجود ندارد و جایگزینی تنها راه‌حل است.

  1. عدم امکان گسترش

اگر فضای انبار شما رو به پایان است و نمی‌توانید با استفاده از سیستم قفسه‌بندی فعلی خود آن را به‌صورت عمودی گسترش دهید، ممکن است زمان آن فرارسیده باشد که یک سیستم قفسه‌بندی متفاوت را در نظر بگیرید؛ زیرا سیستم فعلی شما ممکن است منسوخ‌شده باشد و نتواند با فناوری که به‌منظور گسترش به انبار خود معرفی کرده‌اید ادغام شود.

  1. نقل‌مکان به یک تسهیل جدید

اگر بودجه شما اجازه بدهد، جابجایی، زمان مناسب برای ارتقا سیستم فعلی و ساده‌سازی عملیاتتان است. اگر بودجه شما اجازه جابجایی ندهد، می‌توانید قفسه‌بندی دست‌دومی که از سیستم فعلی شما به‌روزتر باشد را خریداری کنید که این ممکن است از خرید سیستم جدید ارزان‌تر باشد. همچنین می‌توانید سیستم فعلی خود را مجهز کنید.

 

منبع: https://finance.yahoo.com/news/warehouse-racking-systems-6-key

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *