دوره آموزشی

برگزاری دومین دوره آموزشی CLTD منطبق بر استاندارد APICS

CLTD2

مقدمه

تحولات اقتصادی، الزامات بازار، شرایط متغیر محیطی، توسعه و پیشرفت فناوری‌ها، تغییر انتظارات مردم به عنوان مشتریان نهایی (مصرف کنندگان)، تعداد و تنوع سازمان‌های خدمت رساننده به مردم و بسیاری از عوامل دیگر، زمینه‌های ایجاد یک نظام و سیستم بازرگانی مبتنی بر شبکه را فراهم نموده است.

یکی از مهمترین شکل‌های این نظام‌های مبتنی بر شبکه، «مدیریت زنجیره تامین» می‌باشد که به شکلی گسترده طی بیش از سه دهه اخیر توسط بخش‌های خصوصی و دولتی مورد استقبال و به‌کارگیری قرار گرفته است. سازمان‌هایی که این دانش را به­‌کار گرفته‌­اند پیشرفت‌های چشمگیری در حوزه­‌های مربوطه داشته و سود سرشار و صرفه­‌جویی­‌های کلان مالی از بابت به­ کارگیری این نگرش نصیبشان گردیده است.

لجستیک، حمل‌ونقل و توزیع از کلیدی‌ترین و محوری‌ترین کارکردهای زنجیره‌های تامین است. اگر زمانی، بالا بردن توان رقابتی تنها با بهبود فرایندهای داخلی و یا افزایش انعطاف‌پذیری در خطوط تولیدی قابل دستیابی بود، امروزه بر همگان محسوس و ملموس است که دیگر باقی ماندن در قالب درونی، آن فواید را حاصل نخواهد داد. بلکه شرایط و لوازم حضور موفق در بازار امروزی، سازمان‌ها را مجاب ساخته تا مشتریان را از یکسو و تامین‌کنندگان را از دیگر سو، شریک و همراه خود دانسته و با ایجاد ارتباطات میان سازمانی و راهبری حلقه‌های این ارتباط به‌گونه‌ای که این زنجیره تمامی اعضایش را منتفع سازد جایگاه ویژه‌ای را برای خود رقم زنند.

در همین راستا و به‌منظور آشنایی بیشتر مدیران و کارشناسان و علاقمندان با مفاهیم و موضوعات لجستیک و مدیریت زنجیره تامین، دوره آموزشی میان‌مدت (۸۰ ساعت) «متخصص حرفه‌ای لجستیک، حمل‌ونقل و توزیع» با هدف تربیت متخصص حرفه‌ای لجستیک، حمل‌ونقل و توزیع مطابق با استانداردهای آموزشی انجمن APICS طراحی شده است.

تشریح دوره

دوره آموزشی «متخصص حرفه‌ای لجستیک، حمل‌ونقل و توزیع» توسط موسسه مدیریت زنجیره تامین آمادگران، منطبق با دوره بین‌المللی Certified in Logistics Transportation, and Distribution (CLTD) انجمن کنترل موجودی و تولید آمریکا (APICS) به سفارش گروه سولیکو برای مدیران ارشد و میانی آن شرکت طراحی و برگزار شده است.

دوره پیشنهادی در مجموع شامل ۸۰ ساعت آموزش در قالب ۸ سرفصل آموزشی می‌باشد.

طراحی دوره به شکلی است که علاقمندان بتوانند با گذراندن این دوره در آزمون بین‌المللی APICS شرکت نمایند.

محتوای دوره CLTD

دوره آموزشی ۸۰ ساعته تربیت متخصص حرفه‌ای لجستیک، حمل‌ونقل و توزیع (CLTD) به صورت هشت مبحث آموزشی به شرح زیر طراحی شده است:

  • مفاهیم پایه‌ای لجستیک و مدیریت زنجیره تامین (۲۴ ساعت)
  • برنامه‌ریزی ظرفیت و مدیریت تقاضا (۸ ساعت)
  • مدیریت سفارشات (۸ ساعت)
  • مدیریت موجودی و انبار (۸ ساعت)
  • مدیریت حمل‌ونقل (۸ ساعت)
  • ملاحظات لجستیک جهانی (۸ ساعت)
  • طراحی شبکه لجستیک (۸ ساعت)
  • لجستیک معکوس و پایدار (۸ ساعت)

زمان برگزاری

دی ۱۳۹۸

گالری تصاویر

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *