یادداشت تخصصی

واقعیت مجازی فراتر از واقعیت در انبارها و مراکز توزیع

عنوان مقاله: Warehouse/DC: When Virtual Reality Is More Than Real
نویسنده: Gary Forger
برگردان: عطیه ایزدی (پژوهشگر موسسه مدیریت زنجیره تامین آمادگران)
تاریخ انتشار: ۵ می سال ۲۰۲۰ میلادی

 

آموزش اپراتور کامیون توسط فناوری واقعیت مجازی انجام می‌شود که علاوه بر کوتاه کردن مدت زمان آموزش، این فناوری به مدیران و راننده‌ها اطلاعات بیشتری را در مورد توانایی‌های افراد برای استفاده ایمن از کامیون‌های مختلف ارائه می‌دهد.

واقعیت مجازی ممکن است خارج از فناوری نسل بعد قرار بگیرد، چون کم مورد استفاده قرار گرفته است و به خوبی توسعه نیافته است. چیزی که شما علاقه‌مند به آن نخواهید بود مگر اینکه فرزند خوانده فناوری‌های نسل بعدی باشید.

اگر این همان چیزی است که شما فکر می‌کنید، باید مجدداً تجدید نظر کنید. هنگامی که نوبت به آموزش اپراتور لیفتراک می‌رسد، واقیعت مجازی بسیار بیشتر از آنچه انتظار می‌رود استفاده می‌شود و در حال حاضر دارای سابقه قدرتمندی است که اپراتورهای دارای مهارت را در زمان کمتری آموزش می‌دهد. واقیعت مجازی همچنین یک ابزار بالقوه برای پیشرفت شغلی است.

جورج، مدیر واحد تجارت در Hyster بیان می‌کند که “به طور کلی، احتمالاً آموزش ۱۰،۰۰۰ اپراتور لیفتراک توسط واقعیت مجازی پشت سر گذاشته شده است.” این تعداد بسیار زیاد با توجه به این واقعیت بیان شده است که اولین استفاده از واقعیت مجازی برای آموزش رانندگان، فقط در نمایشگاه اداره موادProMat  در سال ۲۰۱۳ آغاز شده است و از آن زمان، این فناوری به طور گسترده‌ای در دسترس است. علاوه بر این، شرکت‌های Willow Run Foodsو GE Appliances به عنوان ارائه‌دهنده خدمات لجستیکی شخص ثالث با موفقیت از واقعیت مجازی برای آموزش اپراتورها به عنوان بخشی از آموزش‌های دارای نظارت OSHA استفاده کرده‌اند. به گفته جورج، واقعیت مجازی هنوز در مراحل اولیه پذیرش است. وی تخمین می‌زند که حداکثر ۵٪ از اپراتورهای لیفتراک با آن آموزش دیده‌اند.

مایک مورگان، بنیانگذار آموزش واقعیت مجازی Really-Virtual Corp می‌گوید: “این ممکن است مراحل اولیه باشد، اما من کاملاً انتظار دارم که واقعیت مجازی در سه یا پنج سال آینده بالغ شود.” دیگران در این زمینه با مورگان و دلیل منطقی او موافق هستند. در حالی که بیشتر افراد با واقعیت مجازی به عنوان یک ابزار آموزش قدرتمند شروع می‌کنند، تکنولوژی موجب آموزش بهتر می‌شود.

برای شروع، می‌تواند برای غربالگری کارمندان نیز مورد استفاده قرار گیرد. به عبارت دیگر، در وهله اول کمک می‌کند تا مشخص شود که آیا کسی مناسب برای انجام عملیات بر روی یک دستگاه لیفتراک است یا خیر. آخرین موردی که مرکز توزیع نیاز دارد، یک اپراتور است که در هنگام آموزش، مهارت بالایی را در برداشت سفارش داشته باشد تا اولین بار با یک برداشت ۳۰ پا به بالا مواجه شود.

واقعیت مجازی همچنین به اپراتورها برای توسعه و نشان دادن مهارت‌های اضافی برای پیشرفت شغلی کمک می‌کند. استیسی بارتون، مدیر تجارت شبیه‌سازی واقعیت مجازی در شرکت ریموند (Raymond) بیان می‌کند: “همه چیز در مورد پیدا کردن و حفظ نیروی کار و آموزش آنها به طور موثر است.”

بعلاوه، Evelyn Velasquez-Cuevas، مدیر آموزش در هندلینگ مواد Yale توضیح می دهد که واقعیت مجازی به فراخوانی برای آموزش که اکنون مورد نیاز است، پاسخ می‌دهد. وی بیان می‌کند: “سالانه با ۴۰٪ گردش مالی در پرسنل انبار، شرکت ها می‌توانند اکنون از واقعیت مجازی استفاده کنند و زمان بیکار شدن را در فرایند آموزش کاهش دهند. استفاده از واقعیت مجازی به دانشجویان این امکان را می‌دهد تا از آموزش خود نهایت استفاده را کنند و به تمرین خود ادامه دهند، حتی در حالی که مربیان در مورد تجهیزات واقعی موجود در این مرکز آموزش فردی می‌دهند. علاوه بر این، واقعیت مجازی می‌تواند با ارائه اطلاعات بیشتر و تمرین، شخصی را برای کار با کامیون آماده سازد.”

همانطور که همه ما می‌دانیم بهترین تسهیلات تعمیرات و نگهداری، تعمیر و نگهداری است که هرگز نباید انجام شود و با توجه به نشانه‌های گفته شده، واقعیت مجازی ابزاری برای آموزش قدرتمند است که باعث می‌شود اپراتورها از روز اول، ایمنی و کارآمدی بیشتر و آسیب کمتری داشته باشند و باعث کاهش تصادفات شوند.

شروع:

این مهم است که به یاد داشته باشید واقعیت مجازی هیچ یک از الزامات آموزش اپراتور لیفتراک را که توسط OSHA تنظیم شده است، کنار نمی‌گذارد. در عوض، واقعیت مجازی مکمل تئوری، آموزش دستی و ارزیابی مهارت‌های نهایی در مورد کامیون درحال کار در یک مرکز است.

بارتون می‌گوید، واقعیت مجازی بین بخش تئوری و بخش‌های مختلف متناسب است و به طور معمول باعث صرفه‌جویی در وقت و هزینه می‌شود. او می‌افزاید: “این یک وسیله آموزشی عالی برای استفاده بهتر از شبانه‌روز است.”

درست مانند آموزش غیر از واقعیت مجازی، این فناوری به فرد امکان می‌دهد که چگونه از کامیون دستی، سفارش‌دهنده، ضد تعادل یا گروه‌های دیگر کامیون استفاده کند. این واقعیت است که گفته می‌شود همه شبیه‌سازهای واقعیت مجازی یکسان نیستند.

همانطور که انتظار می‌رود، همه سیستم‌ها از هدست واقعیت مجازی برای ارائه تجربه شبیه‌سازی به یادگیرنده استفاده می‌کنند. در برخی موارد، یادگیرنده روی یک کامیون واقعی و ثابت ایستاده یا نشسته است و از کنترل‌های واقعی به عنوان بخشی از آموزش استفاده می‌کند.

رویکرد دیگر یک واحد قابل حمل است که یک لیفتراک نیست اما به یادگیرنده اجازه می‌دهد تا بنشیند یا بایستد و از کنترل‌های موجود در این واحد استفاده کند. گزینه دیگر یک تشک قابل حمل است که دانش‌آموز روی آن ایستاده و تمام فعالیت‌ها از طریق هدست شبیه‌سازی می‌شود. همچنین شایان ذکر است که این نرم‌افزار پس از بارگیری در سیستم، ایستا نیست. نرم‌افزار می‌تواند توسط تأمین‌کننده بروزرسانی شود، زمانی که بروزرسانی‌ها مناسب باشند.

صرف نظر از ترتیب خود شبیه‌ساز در همه موارد تأکید بر فراهم کردن یک محیط آموزشی جذاب است که توجه دانشجویان را به خود جلب می‌کند. در حالی که به معنای سنتی واقعی نیست‌، واقعیت مجازی چالش‌های دنیای واقعی را نشان می‌دهد که دانشجویان باید حرکت کردن را یاد بگیرد. علاوه بر این، این امکان را فراهم می‌کند تا مهارت‌ها را در محیط‌های امن با ورودی مستقیم مربی و افزایش دستورالعمل واقعیت مجازی توسعه دهد. دستورالعمل کاملاً خاص است، به عنوان مثال، این شامل فعالیت‌های اصلی رانندگی و بلند کردن، کار و ایمنی در محل کار، بررسی‌های قبل از عمل و موارد دیگر می‌باشد.

این مهم است که در مورد قدرت واقعیت مجازی اغراق نکنید. همانطور که Velasquez-Cuevas از Yale خاطرنشان می‌کند ، همه شرایط ممکن را شبیه‌سازی نمی‌کند. وی بیان می‌کند که با این حال، این یک پایه گسترده و اساسی را فراهم می‌کند که دانشجویان را برای کار ایمن در انبار آماده می‌کند.

مورگان، یک سرباز سابقه‌دار نظامی می‌گوید: “دانشجویان یادگیری تجربی را دریافت می‌کنند که در بخش آموزش تئوری آن را دریافت نمی‌کنند. ایده در اینجا همان ایده‌ای است که در ارتش وجود دارد. آموزش را تا حد امکان به واقعیت نزدیک کنید. با واقعیت مجازی، ما واقعیت رفتاری لازم را برای ایجاد عادت‌ها و مهارت‌های اپراتور ایجاد می‌کنیم.” همچنین کارآمد است. جورج می‌گوید واقعیت مجازی محتوای آموزشی که به طور معمول بیش از ۱۰ ساعت به زمان نیاز دارد را کمتر از چهار ساعت ارائه می‌دهد.

پذیرش واقعیت مجازی:

ممکن است در اتخاذ واقعیت مجازی برای آموزش اپراتور لیفتراک زود باشد، اما بدون اینکه هم‌اکنون جلب توجه کند در آینده همه چیز به حساب می‌آید. علاوه بر Modern، این فناوری توجه مجلات تجاری عمومی مانند Forbes و Fast Company را نیز به خود جلب کرده است.

از افراد رده بالا در ریموند درباره جوایزی که برای تلاش‌های واقعیت مجازی دریافت کرده‌اند بپرسید و مشاهده می‌کنید که این لیست چشمگیر است. این از مجلات تجارت تا تجارت و اتحادیه تجارت MHI تا اتاق تجارت Binghamton امتداد دارد.

 

پذیرش واقعیت مجازی، برخلاف آنچه ممکن است انتظار داشته باشند، مبتنی بر نسل نیست. جورج می گوید: “موانع نسلی حداقل است.” و این بعد از تقریباً ۱۰۰ بار راه‌اندازی در ۸۰ شرکت به دست آمده است.

بارتئن از ریموند نیز به صورت مشابه از عدم مقاومت نسلی خبر می‌دهد. او می‌افزاید: “ما دریافته‌ایم که این تجربه عالی برای همه گروه‌های سنی است.”

یکی از نمونه‌های این موارد در Willow Run Foods، توزیع‌کننده مواد غذایی درKirkwood  بود. ران نولان، استخدام‌کننده شرکت N.Y، مدت طولانی در یافتن اپراتورهای لیفتراک باتجربه برای مرکز توزیع خود مشکل داشت. با همکاری ریموند و چندین آژانس دولتی، Willow Run یک برنامه آموزش اثرگذاری فرصت را ایجاد کرد. کاندیداها از سن ۱۸ تا ۶۵ سالگی بودند.

ایده این بود که از واقعیت مجازی برای ارزیابی مهارت‌های کاندیداها استفاده شود، بنابراین آنها آماده شدند تا روز یکم شروع کنند. داوطلبان دائماً فناوری واقعیت مجازی را جذاب و واقع‌بینانه توصیف می‌کردند. علاوه بر این، واقعیت مجازی به کاهش زمان بین مصاحبه اولیه و شروع کار جدید نیز کمک کرد.

پیتر کرونوپولوس، بنیانگذار کالج دامپزشکی رویال (RVC) اذعان داشت که در مرکز خرید لوازم خانگی GE در تجارت GA‌، واقعیت مجازی یک پیروزی بزرگ دیگر کسب کرده است. رانندگان لیفتراک برای حمل‌ونقل یخچال و سایر وسایل بزرگ، هم به کار با کامیون و هم استفاده استادانه از پیوست کارتن (clamp) نیازمند هستند.

کرونوپولوس می‌گوید: “ما نرم‌افزار را متناسب با شرایط تنظیم می‌کنیم و ۵۰٪ زمان آموزش را کاهش می‌دهیم. وی می‌افزاید: “هیچ خطری برای رانندگان و وسایل در زمان آموزش واقعیت مجازی وجود ندارد.”

علاوه بر سرعت بخشیدن به آموزش، GE نقاط قوت اپراتور را در مراحل اولیه استخدام شناسایی می‌کند.

همانطور کرونوپولوس توضیح می‌دهد، واقعیت مجازی را می‌تواند توسط اپراتورهای باتجربه نیز استفاده شود. اواخر سال گذشته، RVC با همکاری انجمن سالانه محصولات غذایی میانه غربی، یک forklift rodeo (رقابتی با دوره‌های چالش برانگیز که می‌توانید در آن مهارت‌های خود را به عنوان راننده بالابر نشان دهید) توسط واقعیت مجازی ایجاد کرد. در حالی که بندرت در ۲۰ سال گذشته چنین رقابتی با واقعیت مجازی برگزار شده است و اغلب به صورت سنتی بوده و هیچ مولفه واقعیت مجازی نداشته است.

در رویداد Wisconsin، واقعیت مجازی محور اصلی بود. با استفاده از یک شبیه‌ساز، ۱۵ اپراتور مهارت خود را از قرار دادن و چیدن بارها تا رانندگی در یک مسیر شبیه‌سازی شده نشان دادند. Jason Culotta، رئیس انجمن، گفت که واقعیت مجازی در forklift rodeo، اهمیت مهارت‌های اپراتور و شیوه‌های ایمنی را “با روشی جالب و منحصر به فرد” نشان می‌دهد.

درست همانطور که rodeo استفاده از واقعیت مجازی را گسترش می‌دهد، علاقه اولیه به واقعیت مجازی برای آموزش تکنسین‌های تعمیر و نگهداری نیز در حال توسعه است. هر دو Yale و Hyster در حال بررسی چگونگی استفاده از واقعیت مجازی در اینجا هستند. بارتون گفت ریموند در “مرحله اکتشافی آزمایش فناوری با فناوری” قرار دارد. هیچ یک از این شرکت‌ها جدول زمانی برای توسعه یا تجاری‌سازی این قابلیت‌ها ارائه نمی‌دهند.

 

با جمع‌بندی ارزش واقعیت مجازی در آموزش اپراتور، مورگان از RVC می‌گوید نکته اینجا استفاده از فناوری نسل بعدی نیست. در عوض، ” همه واقعیت مجازی درباره حل چالش‌های نیروی کار، ضمن باز کردن در پیشرفت‌های شخصی و یک مسیر شغلی است”. به نظر می‌رسد واقعیت مجازی یک رویکرد محکم در شرایطی است که نیروی کار اغلب اولین مشکل و مانع برای کارآمدی انبار و عملکرد مرکز توزیع به حساب می‌آید.

 

منبع: https://www.logisticsmgmt.com/article/warehouse_dc_when_virtual_reality_is_more_than_real/lifttrucks

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *