یادداشت تخصصی

دنیای خرده‌فروشی در سال ۲۰۲۰ و نگاه به آینده

دنیای خرده‌فروشی در سال 2020 و نگاه به آینده

عنوان اصلی مقاله:
The world of retail in 2020 and looking toward the future

نویسنده:
John Orr, SVP of Retail, Ceridian

برگردان: سحر متین‌فرد
پژوهشگر موسسه مدیریت زنجیره تأمین آمادگران

به سفارش: موسسه مدیریت زنجیره تأمین آمادگران

تاریخ انتشار:
یک دسامبر سال ۲۰۲۰ میلادی

سال ۲۰۲۰ جهان را با اختلالات بزرگ و بی‌سابقه‌ای روبرو کرد، تحولات عظیم و نیاز به انعطاف‌پذیری و چابکی سازمان‌ها را ایجاد کرد. صنعت خرده‌فروشی به شدت تحت تأثیر قرار گرفته است، اما بسیاری از خرده‌فروشان راهی برای نجات پیدا کرده‌اند و در میان چالش‌ها به پیشرفت خود ادامه می‌دهند. فاتحان واقعی خرده‌فروشی در دنیای جدید کار، برندهایی هستند که قبلاً از فناوری‌های نیروی کار هوشمند به عنوان بخشی از استراتژی کارمندان خود استفاده کرده بودند. در متن زیر توضیح می‌دهیم که چگونه خرده‌فروشان موفق هر دو استراتژی مصرف‌کننده و کارمند را در سال ۲۰۲۰ متمرکز و سازگار کردند و چگونه آنها می‌توانند به استفاده از این استراتژی‌ها در سال جدید ادامه دهند، مهم نیست که چه چیزی به ما تحمیل می‌کند.

 

مدل‌های هماهنگ خرده‌فروشی و HCM
۲۰۲۰

در طول سال و همه‌گیری، موفق‌ترین خرده‌فروشان (کسانی که مشتری وفاداری خود را حفظ می‌کردند و از فروش حمایت می‌کردند) مدل‌های خرده‌فروشی را هماهنگ کرده بودند، به این معنی که آنها مشتری را به عنوان کانال اصلی در اولویت خود قرار می‌دهند و عملکرد خود را برای برآورده ساختن این اولویت تنظیم می‌کنند.

این سازمان‌ها مدل‌های فروش چندکاناله و ارتباطات موثری دارند و حتی در طی همه‌گیری آن‌ها را بیشتر مورد استقبال قرار می‌دهند. در پاسخ به مدل‌های خرده‌فروشی هماهنگ، برندگان واقعی صنعت نیز به عنوان بخشی از پاسخ خود به چالش‌هایی که ۲۰۲۰ به وجود آورد، از مدیریت هماهنگ سرمایه انسانی (HCM) استقبال کردند. این بدان معنی است که آن‌ها با همدلی کارکنان خود را در اولویت قرار می‌دهند، در حالی که از فن‌آوری‌های هوشمند برای کمک به برقراری ارتباط مؤثر با کارمندان در عین اطمینان از سلامتی، ایمنی و بهره‌وری آن‌ها استفاده می‌کنند.

 

۲۰۲۱

در حالی که همه ما امیدواریم که ۲۰۲۱ چالش‌های کمتری را به همراه داشته باشد، اگر ۲۰۲۰ به ما چیزی یاد داده باشد، تغییر اجتناب ناپذیر است و سازمان‌های پیشرو باید آمادگی مقابله با هر چیزی در هر لحظه را داشته باشند. هر دو مدل هماهنگ خرده‌فروشی و HCM برای موفقیت در عملیات عادی و بحرانی بسیار مهم هستند.

 

ادامه روند صعودی تجارت الکترونیکی
۲۰۲۰

خرید آنلاین مطمئناً لطفی برای صنعت خرده‌فروشی در سال جاری بوده است. تجارت الکترونیکی سوختی است که خرده‌فروشان را سرپا نگه می‌دارد.‌ خرده‌فروشانی که سرمایه‌گذاری خود را در مدیریت موجودی کالا / زنجیره تأمین به تأخیر انداخته‌اند، از دیگر خرده‌فروشان موفق که مدل‌های جدید تحویل و توزیع و در نتیجه مدل‌های جدید تعامل با نیروی کار خود را پذیرفته‌اند، عقب مانده‌اند.

این خرده فروشان در حال حاضر در تلاشند تا درک کنند که چه چیزی دارند، در کجا آن را دارند، چگونه محصولات و خدمات خود را ارائه دهند و موارد دیگر. به طور خلاصه، خرده‌فروشانی که قبل از شروع همه‌گیری، از تجارت الکترونیکی استقبال کرده بودند و همه گردش‌های کاری مختلفی که با آن همراه بود، از تجهیزات بهتری برخوردار بودند تا از پس چالش‌هایی که صنعت می‌دید، برآیند.

 

۲۰۲۱

اکثر کارشناسان صنعت و خرده‌فروشان معتقدند که بازگشت به سطح سال ۲۰۱۹ در سال ۲۰۲۱ اتفاق خواهد افتاد. با نزدیک شدن به سال جدید، خرده‌فروشان باید این فناوری‌ها را بپذیرند تا تجارت الکترونیکی خود را تقویت کنند، اگر قبلاً این کار را نکرده‌اند. فناوری‌های جدید مانند خدمات درخواستی، فعال سازی صدا و علم داده‌های پیش‌بینی شده و تجویزی به شما کمک می‌کند تجربه خرید آنلاین بیشتری داشته باشید. سیستم‌های متفاوت همچنان سد معبر خواهند بود – بنابراین خرده‌فروشان برای ساده‌سازی و به‌روزرسانی مجموعه فناوری خود باید در سال ۲۰۲۱ تمام تلاش خود را انجام دهند. سازمان‌های خرده فروشی‌که سعی بر غلبه بر اخلال کسب‌وکار دارند، در حالی که اولویت‌بندی مشتری و تجربه کارمند همچنان ادامه خواهد یافت.

 

نیروی کاری که از او مراقبت می‌کند نیروی کار چابک است
۲۰۲۰

برای من، همیشه روشن بوده است که یک تجربه معنادار مشتری با یک تجربه معنادار کارمند شروع می‌شود. بسیاری از افراد، به ویژه کارگران ساعتی خرده فروشی، در سال ۲۰۲۰ به دلیل تعطیلی فروشگاه‌ها با مشکلات زیادی همچون کاهش ساعت کار/ یا از دست دادن شغل مواجه شدند. در طول این چالش‌ها، نحوه برقراری ارتباط و مراقبت کارفرمایان خرده‌فروشی از کارمندان در این سال از اهمیت بالاتری برخوردار بود. فن‌آوری‌های مدرن به خرده فروشان کمک می‌کند تا این کار را به روشی معنادار انجام دهند – از ارتباطات کارمندان با دسترسی آسان و فن‌آوری‌های زمان‌بندی مؤثر که امکان پوشش ایمن و مانور آسان را فراهم می‌کند تا راه‌حل‌های پرداخت بر اساس تقاضا که به کارمندان اجازه می‌دهد در صورت نیاز بیشتر حقوق دریافت کنند. نحوه تعامل رهبران با کارمندان خود نشان از موفقیتی است که در سال ۲۰۲۰ داشته‌اند و موفقیتی که در آینده خواهند یافت.

 

۲۰۲۱

در خلال آماده‌سازی برای ایجاد اختلال عمده بعدی و برای حفظ اطمینان در بین نیروی کار، خرده‌فروشان باید اولویت‌بندی کارمندان را ادامه دهند. این نه تنها شناخت برند در بازار را تقویت می‌کند، بلکه چابکی و انگیزه کارکنان را نیز تشویق می‌کند. در سال ۲۰۲۱، سازمان‌ها برای آماده‌سازی نیازهای متقاضی مشتری و نیروی کار – باید از ابزارهای جدید برای ارتقا بیمه نیروی کار، با تمرکز بر ارتباطات نیروی کار، یادگیری و مالی – استفاده کنند و از فن‌آوری‌های مدرن بهره ببرند.

 

پذیرش شیوه‌های جدید کار: ادغام مهارت‌ها و تسهیم استعدادها
۲۰۲۰

هنگامی که بیماری همه‌گیر در بهار سال ۲۰۲۰ به یک واقعیت واقعی تبدیل شد، بیشتر خرده‌فروشان مجبور شدند تعداد کارکنان خود را به مقدار زیادی کاهش دهند. با عادی شدن دنیای جدید خرده‌فروشی، خرده‌فروشان شروع به یافتن روش‌های جدید برای خدمت به مشتریان خود با نیروی کار کاهش یافته کردند. این تغییرات اجباری منجر به ضرورت و توسعه مدل‌های کار مشارکتی بیشتر و تحکیم مهارت‌ها در بین کارکنان شد. کسانی که روزگاری در یک کار یا عملکرد خاص تخصص داشتند اکنون مجبور شدند مجموعه مهارت‌های خود را گسترش دهند و عملکردهای متفاوتی داشته باشند. فناوری‌های مؤثر و مدرن مدیریت نیروی کار به مدیران و رهبران خرده‌فروشی کمک کرد تا مشخص کنند که کجا در توزیع مهارت آنها وجود دارد و همراه با یک سیستم یادگیری مطلوب، قادر به مهارت مجدد و افزایش مهارت کارمندان فعلی برای پاسخگویی به تقاضای جدید بودند.

 

۲۰۲۱

انعطاف‌پذیری مهارت برای رشد کارمندان خرده‌فروشی ضروری است و در سال ۲۰۲۱ شاهد رشد این روند در میان سایر روش‌های جدید کار خواهیم بود. برای بسیاری از کارگران خرده‌فروشی، ساعت کاری به شدت کاهش یافت و توانایی حساب کردن حقوق ثابت نیز به همان اندازه سخت بود. در نتیجه، تقسیم استعداد، همراه با انعطاف‌پذیری مهارت، به روشی جدید تبدیل شده است. با تسهیم استعدادها، کارمندان خرده‌فروشی می‌توانند استعداد خود را با برند خود تقسیم کنند تا از نظر مالی ثبات بیشتری داشته باشند، درعین‌حال به کارفرمایان خود در بهینه‌سازی نیروی کار کمک کنند. فن‌آوری‌های مدرن تلفن همراه همچنان به تقویت روندهای مشابه ادامه می‌دهند، درحالی‌که به ایجاد پیش‌بینی بیشتر در زندگی کارمندان و کارفرمایان کمک می‌کنند.

 

منبع: https://www.retaildive.com/spons/the-world-of-retail-in-2020-and-looking-toward-the-future

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *