یادداشت تخصصی

نیازهای منحصر به فرد حمل بسته مشتریان B2B

عنوان مقاله: The Unique Parcel Shipping Needs of B2B Customers
برگردان: سحر متین‌فرد (پژوهشگر موسسه مدیریت زنجیره تأمین آمادگران)
به سفارش: موسسه مدیریت زنجیره تأمین آمادگران

نیازها و انتظارات مشتریان تجارت الکترونیکی با نیازهای مصرف‌کنندگان متفاوت است. به عنوان مثال، شرکت‌ها همیشه حمل کالایی را ترجیح نمی‌دهند که طی دو روز برسد، اما نیاز به رسیدن به موقع و باکیفیت و کمیت وعده داده شده را دارند. فارستر پیش‌بینی کرد که تا سال ۲۰۱۹ بازار تجارت الکترونیکی B2B دو برابر بازار B2C ارزش داشته باشد. با افزایش سریع سرمایه‌گذاری، TMS برای حمل بسته می‌تواند به سازمان‌های تجارت الکترونیکی B2B کمک کند تا عملکرد خود را با سودآوری تراز کنند تا بتوانند این تقاضا را برآورد کنند. برخی از جنبه‌های منحصر به فرد از اجرای تجارت الکترونیکی را برای شرکت‌های B2B در نظر بگیرید.

اهمیت سر وقت بودن

هنگام برخورد با مشتریان B2B، فوریت‌های ذاتی همیشه وجود دارد. در حالی که مصرف‌کنندگان به ندرت می‌خواهند منتظر بمانند، معمولاً هنگام دیر رسیدن سفارش، تأثیرات کمتری دارند. برای کسب‌وکارها، کل عملیات تولید می‌تواند متوقف شود هنگامی که اجزای مهم به موقع نرسند و خطوط مونتاژ متوقف شود. مشتریان B2B، به تحویل قابل اطمینان، برای تحقق بخشیدن به چرخه فروش نیاز دارند و TMS برای حمل بسته زمان واقعی برای همه طرف‌های واگذار شده و شفافیت کامل وضعیت سفارش حتی زمانی که یک بسته از حامل به حامل دیگری منتقل می‌شود،‌ تضمین می‌کند.

تأخیرهای غیرمنتظره باعث به وجود آمدن تذکرهای مشتری می‌شوند و می‌توان اقدامات پیشگیرانه‌تری برای حل مسئله برداشت؛ بنابراین، چه چیزی هنگام حمل به مشتریان B2B از اهمیت بیشتری برخوردار است؟ چه ‌کارهایی می‌تواند انجام شود تا تحویل‌ها به‌موقع و مشتری‌ها به‌خوبی آگاه شوند؟

روابط خود را با حامل‌ها گسترش دهید

گسترش روابط با حاملان باید اولویت اصلی باشد. این روابط به حاملان اجازه می‌دهد تا با هزینه حمل‌ونقل کم و تضمین تحویل به‌موقع قابل‌اطمینان، به مشتریان B2B بهتر خدمت کنند، اما بسیاری از حاملان B2B نیازی به شبکه حمل‌ونقل بزرگ ندارند. با توجه به ماهیت تجارت الکترونیکی B2B، کار به‌طورمعمول در یک روال یا چرخه‌ای قرار می‌گیرد که در آن باید موجودی‌ها در فواصل زمانی منظم دوباره پر شود. بسیاری از مشتریان B2B ترجیح می‌دهند با گروهی کوچک از قابل‌اطمینان‌ترین خدمات حمل‌ونقل همکاری کنند به‌جای اینکه تا حد امکان گزینه‌های زیادی داشته باشند.

از ارائه خدمات غیرضروری بپرهیزید

قابل‌اعتماد بودن، اجرای به‌موقع و قابلیت مشاهده وضعیت سفارش، مشتریان B2B را راضی خواهد کرد، اما بسیاری از آن‌ها هرگز درخواست حمل سریع را نمی‌خواهند. ازآنجاکه محموله‌های B2B بسیار بزرگ‌تر هستند، حمل‌ونقل تسریع شده می‌تواند ازنظر هزینه‌ای گران باشد. بعلاوه، مشتریان کسب‌وکارها به‌ندرت به این امر احتیاج دارند و در عوض تصمیم می‌گیرند که برای جلوگیری از این هزینه‌ها، برنامه‌ریزی کنند. تحویل یک‌روزه و حتی روز بعد در این محیط بسیار نادر است. با توجه به شرایط بالا که تحویل به‌موقع و شفافیت وضعیت سفارش دارند، مشتریان B2B بیشتر نیاز به تأمین‌کننده در عناصر اساسی دارند: حمل بزرگ به روش مقرون‌به‌صرفه ازنظر هزینه و زمان.

دریافت بازخورد مداوم

در حمل‌ونقل B2B دریافت بازخورد از مشتریان تجاری که باعث اطمینان از رضایت آن‌ها می‌شود، مهم است. دریافت بازخورد باعث می‌شود که مشکلات به‌زودی شناسایی شوند. درحالی‌که ممکن است یک مشتری از یک شرکت فقط یک‌بار سفارش دهد، روابط مشتری B2B تمایل به نمایش سفارشات بیشتر و مقادیر بالای سفارش دارد. با تمایل به پر کردن سهام قطعات، لوازم و محصولات، این روابط باید باگذشت زمان توسعه یابد، زیرا از دست دادن مشتری B2B می‌تواند تأثیر منفی بگذارد. تخصیص زمان برای جمع‌آوری بازخورد و حل مشکل می‌تواند منجر به پرداخت سودهای کلان در حفظ مشتری شود.

برای حمل بسته در TMS مناسب سرمایه‌گذاری کنید

بدیهی است که سهام برای تسلط بر تجربه حمل‌ونقل B2B بسیار بیشتر است. این مهم است که بدانیم که در TMS، برای حمل بسته چه چیزی را باید جستجو کنید. این امر البته باید وضعیت خرید شرکت حامل، عملیات تحقق، خدمت به مشتری و امور مالی را بهبود ببخشد، اما همه راه‌حل‌ها باهم برابر نیستند. حتماً از TMS ای برای بسته‌بندی استفاده کنید که بسیاری از ویژگی‌های مفید را فراهم می‌کند که شامل:

  • به‌روزرسانی‌های وضعیت تحویل در زمان واقعی برای پاسخگو بودن به مشکلات احتمالی و ارائه خدمات برتر مشتری
  • ادغام کامل و انتخاب مناسب‌ترین گزینه در زمان واقعی خدمات حامل، ازجمله حامل‌های جهانی در صورت لزوم
  • موافقت کامل حامل
  • شبیه‌سازی‌ها را ارزیابی و تجزیه‌وتحلیل کنید
  • گزارش عملکرد و تجزیه‌وتحلیل استراتژی حمل‌ونقل

منبع: https://logistyx.com/resources/blog/the-unique-parcel-shipping-needs-of-b2b-customers

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *