یادداشت تخصصی

چگونه COVID-19 مدیریت و طراحی انبار را تغییر داد؟

چگونه COVID-19 مدیریت و طراحی انبار را تغییر داد؟
عنوان اصلی مقاله:
How COVID-19 changed warehouse management and design

نویسنده:
Jen A. Miller

برگردان: عطیه ایزدی
پژوهشگر موسسه مدیریت زنجیره تأمین آمادگران

به سفارش: شرکت دژپاد

در اولین مرحله شیوع بیماری COVID-19، انبارها هجوم آوردند تا آنچه در توان دارند برای حفظ امنیت کارگران خود انجام دهند.

Diego Pantoja-Navajas، معاون توسعه مدیریت انبار ابر در اوراکل، گفت: “در ابتدای سال، ما چیز زیادی نمی‌دانستیم. ما به‌خوبی آگاهی نداشتیم. ما نمی‌دانستیم که این همه‌گیری چگونه ما را تحت تأثیر قرار خواهد داد.”

اکنون که مدیران انبار وقت داشته‌اند که بررسی کنند چه چیزی جواب داده است، چه چیزی نتیجه‌ای نداده است و چه کاری می‌توانستند بهتر انجام دهند، آن‌ها جریان کار را در انبارها تنظیم کرده و تغییراتی ایجاد می‌کنند که کارگران را در امنیت نگه می‌دارد ضمن اینکه درست در زمان شروع تعطیلات، تقاضای جدید تجارت‌الکترونیک را نیز کنترل می‌کنند.

Pantoja-Navajas گفت: شرکت‌هایی که در دیجیتالی‌سازی سرمایه‌گذاری کرده‌اند “قبلاً قادر به پاسخگویی به این نوع تغییرات بوده و می‌توانستند مدل تجاری و فعالیت‌های خود را برای ایجاد تغییرات سریع‌تر تنظیم کنند.”

 

تغییرات انبار مربوط به مردم است

Peter Bolstorff، معاون اجرایی توسعه شرکت در انجمن مدیریت زنجیره تأمین، گفت که مدیران انبار در حال پیدا کردن PPE (=personal protective equipment تجهیزات حفاظت شخصی) مناسب و تغییر طراحی محل کار برای مطابقت با فاصله اجتماعی هستند.

وی به ‌عنوان برخی از سوالاتی که مدیران انبار از خود می‌پرسند به این سوالات اشاره کرد: “چگونه می‌توان مواردی مانند نظارت بر دما را در آن گنجانید تا بتوانم افراد بالقوه بیمار را غربال کنم؟ چگونه به سیاست‌های مرخصی استعلاجی نگاه می‌کنم؟ چگونه می‌توانیم از فناوری برای ردیابی حرکت و تماس‌ها استفاده کنیم، خصوصاً وقتی افراد گزارش می‌دهند که جواب تست آن‌ها مثبت شده است؟ “

Ike Sherlock، معاون عملیات شرکت Total Distribution گفت: “این یک مسئله ایمنی صنعتی است که از ماه مارس با آن روبرو بوده‌ایم.” شرکت لجستیک، زنجیره تأمین و حمل‌ونقل دارای ۴۶ انبار در هشت ایالت است. “در هر زمان، گرم‌ترین نقطه کشور – یکی از انبارهای ما آنجاست.”

کمتر از ۱۰ نفر از ۷۰۰ کارمند این شرکت از نظر ویروس کرونا مثبت ارزیابی شده‌اند و Sherlock گفت که این عفونت‌ها در تعاملات خارج از کار ردیابی شده‌اند.

شرکت لجستیک هرکسی را که می‌توانست از خانه کار کند؛ دورکار کرد، برای کارمندان که به انبار می‌آمدند ماسک را اجباری کرد و فاصله اجتماعی را که انجام آن در انبار آسان است تشویق کرد. Total Distribution اتاق‌های استراحت، زمان شروع/ پایان میان وعده و ناهار و فعالیت‌هایی همچون تنظیم مجدد چیدمان اتاق و بازدیدکنندگان محدود را در دفاتر و انبارهای خود گسترش داد.

اپراتور همچنین پروتکل‌های تمیزکاری دقیق را برای لیفتراک‌ها و تراکتورهای خود ایجاد کرد. پروتکل‌هایی که Sherlock معتقد است پس از فروپاشی همه‌گیر ادامه خواهد یافت.

وی گفت: “ما تمیزترین لیفتراک‌ها و تراکتورهایی که می‌توانید تصور کنید را داریم زیرا آن‌ها را پس از هر وقفه تمیز می‌کنیم. هیچ دلیلی برای متوقف شدن آن وجود ندارد و این به عادت تبدیل‌شده است.”

 

نقش تکنولوژی در فاصله و رفاه

بیشتر تغییرات طراحی انبار کمتر مربوط به فضاها و بیشتر مربوط به نحوه حرکت کارگران در آن‌ها است.

فناوری در برنامه‌هایی که کارمندان را مجبور می‌کنند قبل از هر بار شیفت علائم بالقوه COVID-19 را چک کنند، تا الگوریتم‌هایی که مسیرهایی را برای رعایت فاصله اجتماعی کارگران ایجاد می‌کند، نقش مهمی ایفا کرده است.

کارمندان از ابزارهای خاصی استفاده نمی‌کنند در عوض، هوش مصنوعی و یادگیری ماشین از داده‌های دوربین‌هایی استفاده می‌کنند که به یک مرکز ضبط ویدیوی هاب / شبکه متصل هستند. وی گفت: “این همچنین می‌داند که تعداد افراد در یک راهرو در یک‌زمان مشخص، بر اساس تعداد افراد حاضر در آن راهرو، چه میزانی باید باشد”.

Pantoja-Navajas گفت: “به‌عنوان‌مثال، اگر بسیاری از مشتریان کتاب جدیدی سفارش دهند، چندین کارگر به همان راهرو یا راهروها هدایت می‌شوند. ما متوجه می‌شویم که چند نفر داریم، فاصله بین کارمندان چقدر است و به‌جای اینکه همه به‌طور هم‌زمان به آن راهرو بروند می‌توانیم کارمندان را دوباره هدایت کنیم تا از هر یک از این شرایط جلوگیری کنیم”.

 

وقتی کارمندی با ظرفیت معمول خود کار نمی‌کند، این می‌تواند نشانه‌ای از بیماری باشد. Pantoja-Navajas گفت: “ما می‌خواهیم از عملکرد کارمندان، سلامتی آن‌ها و نیز ناهنجاری‌ها مطمئن شویم.”

 

مدیریت تجارت الکترونیکی

تغییرات مربوط به ایمنی کارگران با افزایش تقاضا برای تجارت الکترونیکی افزایش یافته است.

Sherlock گفت، کسب‌وکار Total Distribution عمدتاً “ورود و خروج پالت” بود، اما در طی همه‌گیری، مشتریان از آن‌ها می‌پرسیدند آیا این شرکت می‌تواند تجارت الکترونیک را اداره کند یا خیر. وی گفت که Total Distribution از Synapse، یک سیستم مدیریت انبار که از قبل در دسترس است، استفاده کرد تا خود را با این نیازها سازگار کند.

وی گفت: “استفاده از آن بستر فناوری که به‌اندازه کافی مقاوم باشد تا بتواند اساساً هر کاری را که به آن واگذار می‌کنیم اداره کند، همان راز ما است.”

 

شرکت‌ها همچنین در حال تلاش برای گذر از یک موج دیگر هستند: فصل تعطیلات.

“اگر هم‌اکنون با خرده‌فروشان صحبت کنید، آن‌ها همان تعداد افراد را برای کار در فصل تعطیلات استخدام می‌کنند، اما آن‌ها احتمالاً وظایف کارگران را تغییر می‌دهند. Bolstorff گفت، به‌این‌ترتیب، خرده‌فروشان کانال‌هایی را در اوایل همه‌گیری معروف شد و باقی ماند مانند سفارشات آنلاین را آماده می‌کند.

او همچنین مشاهده کرده است که شرکت‌های لجستیکی طرف سوم و اپراتورهای انبار سعی می‌کنند در COVID-19 استخدام خود را در تمامی سطوح تسریع کنند، روشی که انتظار دارند ادامه یابد.

وی گفت: “آن‌ها سعی دارند با درک اساسی از مدیریت موجودی، حمل‌ونقل، لجستیک و تولید، افرادی را که به نیروی کار خود وارد می‌شوند مهارت دهند.” سازمان‌ها همچنین در تلاش هستند “رهبران سطح متوسط را قادر سازند تا فن‌آوری را با نیروی کار تلفیق کنند.”

منبع اصلی: https://www.supplychaindive.com/news/coronavirus-pandemic-warehouse-management-ppe-tech

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *