یادداشت تخصصی

برنامه‌ریزی و زمان‌بندی بارانداز

برنامه‌ریزی و زمان‌بندی بارانداز

عنوان اصلی مقاله:
۱. A Dock Scheduling Requirement as Retailers Double Down on WMS & WES Solutions
۲. Why Automation in Retail Supply Chains Requires Improving Dock Scheduling Capabilities

 

نویسنده:
Adam Robinson

برگردان: ملیکا موسوی
پژوهشگر موسسه مدیریت زنجیره تأمین آمادگران

به سفارش: موسسه مدیریت زنجیره تأمین آمادگران

تاریخ انتشار:
یکم و دوم نوامبر سال ۲۰۲۰ میلادی

لزوم برنامه‌ریزی بارانداز هنگامی‌که خرده‌فروشان اصرار بر راهکارهای سیستم مدیریت عملکرد انبار دارند

زنجیره‌های تأمین در سراسر جهان برای بقا به کارایی بیشتری نیاز دارند، فرصت‌ها برای رشد اقتصادی و بهبود جریان بارهای ورودی و خروجی به عوامل مختلفی بستگی دارد و اقلام به تخلیه کارآمد و فرآیندهای جامع و دیجیتال بستگی دارند.

 

سیستم‌های زمان‌بندی بارانداز ارزش را به حداکثر می‌رساند

محموله‌های خروجی برای به حداقل رساندن تماس و جلوگیری از تأخیرهای بی‌مورد بارانداز به بهینه‌سازی نیاز دارند. الزامات پیچیده شرکت‌ها را مجبور به استفاده از سیستم مدیریت انبار (WMS) یا حتی سیستم اجرای انبار (WES) می‌کند. هر دو سیستم و همچنین نسخه‌های ترکیبی به‌سرعت در حال تغییر شکل استانداردهای مدیریت بارانداز و مدیریت لجستیک هستند و انتظار می‌رود این روند ادامه یابد. طبق PRNewswire، انتظار می‌رود بازار سیستم مدیریت انبار تا سال ۲۰۲۴ از ۲.۰۶ میلیارد دلار در سال ۲۰۱۸، با نرخ رشد ترکیبی سالیانه ۱۵٫۲ از ۲۰۱۸ تا ۲۰۲۴، به ۴.۸۲ میلیارد دلار برسد. درنتیجه، شرکت‌های بیشتری برای به حداکثر رساندن ارزش به سیستم‌های زمان‌بندی بارانداز روی می‌آورند؛ اما ابتدا، متخصصان زنجیره تأمین باید چالش‌های مدیریت بارانداز بدون سیستم‌های متصل، چگونگی افزایش ارزش WES و WMS توسط زمان‌بندی و چند نکته برای به حداکثر رساندن نرخ بازگشت سرمایه (ROI) را درک کنند.

 

چالش‌های WES و WMS بدون مدیریت بارانداز متصل

عدم اتصال منابع مدیریت بارانداز با WES و WMS به‌طور مؤثر فرصت کسب سود را از بین می‌برد. متأسفانه، چالش‌ها فقط با گذشت زمان و افزودن تعاملات زنجیره تأمین سریع‌تر رشد می‌کنند. چنین چالش‌هایی عبارت‌اند از:

  • در حال حاضر این مرکز به روشی دستی و به سبک قدیمی در حال بهره‌برداری است.
  • هیچ فرم و روشی برای حرکت به جلو وجود ندارد.
  • کارایی در حال آسیب دیدن است و این روند ادامه‌دار خواهد بود.
  • کار بیش‌ازحد نیروی کار، موجب ساعت‌های اضافه‌کاری بیشتر و سودآوری کمتر است.
  • جریان مداوم کالاهایی که وارد و خارج می‌شوند شاید بسیار زیاد باشد.
  • فراموش‌شدن نیازها و جزئیات مهم بسیار محتمل است.
  • گزارش‌ها ممکن است به دلیل عدم کارایی به تأخیر بیفتند یا به‌طور کامل فراموش شوند.
  • تغییرهای ناگهانی در لحظه‌های آخر و نتایج آن‌ها بر سرعت تأثیر می‌گذارد.
  • صف دائم کامیون‌ها در محوطه، منجر به افزایش زمان سکون و ریسک مواجهه با توقیف می‌شود.
  • ایمنی ممکن است به خطر بیفتد.
  • تعمیر و نگهداری به دلیل عجله به‌احتمال زیاد ازقلم‌افتاده می‌افتد.

 

سیستم‌های زمان‌بندی بارانداز برای WES و WMS بازپرسازی و مدیریت موجودی ضروری هستند

سیستم مدیریت انبار چیزی فراتر از یک سیستم کنترل موجودی است. WMS همچنین ابزاری را برای مدیریت جریان کامل کالا، نیروی انسانی، تجهیزات و سفارشات در انبار فراهم می‌کند. در مورد نرم‌افزار زمان‌بندی بارانداز نیز می‌توان همین را گفت. هنگامی‌که سیستم مدیریت انبار در تجهیزات شما پیاده‌سازی شود، سیستم به یک برنامه زمان‌بندی هوشمند تبدیل می‌شود که به‌صورت شهودی مراحل لازم را برای انتخاب و اعمال توابع حیاتی WMS و WES بدون به خطر انداختن ایمنی و کارایی بارانداز اضافه می‌کند. انجام چند وظیفه در عملیات مختلف اکنون هم‌زمان انجام می‌شود. هدف کلی تسهیلات داشتن حداکثر بهره‌وری و سازمانی مقرون‌به‌صرفه است.

 

چگونه با مدیریت بارانداز مناسب انتظارات مشتریان را برآورده کنیم

روش‌های بی‌شماری برای بهبود انتظارات مشتری وجود دارد، اما با توجه به مدیریت بارانداز، نرم‌افزارهای برنامه‌ریزی بارانداز باید شامل این ۴ اقدام اصلی باشد:

  • مدیریت کار را با یک برنامه بارانداز ادغام کنید تا از زمان‌بندی زیاد یا کم استفاده نکنید.
  • با اجتناب از کار زیاد و تهیه فهرست مناسب تجهیزات و رعایت زمان‌بندی نگهداری ، ایمنی را مدیریت کنید.
  • از انبار عبوری، برای کاهش هزینه‌های حمل در تسهیلات و بهبود سودآوری استفاده کنید.
  • اجازه دهید فناوری، با سیستم‌های شما ادغام شود و منبع تغذیه تجزیه‌وتحلیل داده‌ها را فراهم کند.

 

اکنون از قدرت سیستم‌های زمان‌بندی بارانداز را استفاده کنید

سیستم‌های زمان‌بندی مناسب بارانداز می‌تواند، کارایی انبار، روش‌های دوباره پر سازی، روابط شرکت‌های حمل‌ونقل و سطح خدمات مشتری شما را بهبود دهد و یا اینکه آن‌ها را دچار اختلال کند. از هدر دادن پول در اثر به‌کارگیری سیستم‌های مدیریت انبار منسوخ دوری‌ کنید و یک نسخه آزمایشی از پلتفرم برنامه‌ریزی بارانداز C3 Solutions تهیه کنید.

چرا اتوماسیون در زنجیره‌های تأمین خرده‌فروشی نیازمند بهبود قابلیت زمان‌بندی بارانداز است؟

خرده فروشی به طور مداوم به دنبال یک روش بهتر برای جابجایی بار است، که بتواند مشتریان بیشتری جذب کند، از ضرر و زیان جلوگیری کند و ریسک اختلال را کاهش دهد، اتوماسیون در زنجیره تأمین خرده‌فروشی این امکان را فراهم می‌کند، اما در فرایندهای خرید یک محصول هیچ کارایی ندارد و به ویژه در مدیریت حمل‌ونقل محموله‌های ورودی به بارانداز با شکست مواجه خواهد شد.

 

اتوماسیون در زنجیره‌های تأمین خرده‌فروشی

اتوماسیون در زنجیره‌های تأمین خرده‌فروشی به بهبود مداوم بارانداز نیاز دارد؛ و شواهد نشان می‌دهد که سودهای بالقوه حاصل از استقرار اتوماسیون در سیستم‌عامل بارانداز یا نرم‌افزار، می‌تواند به‌طور قابل‌توجهی ارزش بیشتری برای یک سازمان ایجاد کند. چنین خواسته‌هایی باعث ایجاد پلتفرم‌های مبتنی بر وب شده است که از داده‌های زمان واقعی برای جلوگیری از مشکلات و ریسک‌ها استفاده می‌کنند. ریسک کمتر به تداوم کسب‌وکار و سودآوری بهتر منجر می‌شود به گزارش:supply chain dive

طبق گزارش جدید IBM و فدراسیون ملی خرده‌فروشی (NRF) مدیرعاملان زنجیره‌های تأمین خرده‌فروشی و محصولات مصرفی فکر می‌کنند اتوماسیون می‌تواند هرساله ۱۰ درصد رشد درآمد را افزایش دهد.

برای بهبود ارزش، مدیران زنجیره تأمین و بارانداز باید هزینه‌های مدیریت دستی فرآیند در بارانداز، چگونگی اتوماسیون مدیریت کارآمدتر بارانداز و مزایای مربوط به اتوماسیون در بارانداز و مدیریت بارانداز را درک کنند.

 

هزینه‌های فرایندهای دستی در مدیریت بارانداز

اختلال در مدیریت بارانداز ریسک کمبود موجودی  را تشدید می‌کند و درنتیجه تجربیات ضعیفی از مشتری به وجود می‌آورد. مدیریت نادرست منجر به افزایش هزینه‌های سربار و درنتیجه افزایش قیمت محصولات می‌شود. فرآیندهای ناکارآمد، زمان سفارش و تکمیل محموله‌های خروجی را به تأخیر می‌اندازند که همه به هزینه‌های اضافی و تجربه‌ی ضعیف مشتری منجر می‌شود.

 

اتوماسیون برای بهبود برنامه‌ریزی بارانداز ضروری است

اتوماسیون یک گام اساسی برای زمان‌بندی مؤثر بارانداز است. از طریق اتوماسیون، خرده‌فروشان زمان چرخه محصول را سریع‌تر می‌بینند و مشتریان از مزایای مدیریت عملکرد ناب موجودی بهره می‌برند بدون اینکه دسترس‌پذیری موجودی را به خطر بیندازند.

در همین حال، اتوماسیون به‌طور مداوم نحوه کار را تغییر می‌دهد و فرایندهای دستی برای مدیریت بارانداز از دستیابی به کارایی بازمی‌ماند. اتوماسیون کلید بهبود برنامه‌ریزی بارانداز است. به‌هرحال، اگر الگوریتم‌های رایانه‌ای بتوانند نیازهای آن را تعیین کنند، بارانداز باید به‌طور موثرتری اجرا شود و از گلوگاه جلوگیری کند. البته سؤالات پیرامون امنیت و حریم خصوصی همچنان باقی است Inside Sources گزارش می‌دهد:

ازنظر بعضی‌ها، دیدگاه وجود یخچال هوشمند سفارش خودکار می‌تواند حمله کامل به حریم خصوصی باشد. [اما] واقعاً می‌تواند تجربه عالی فروشگاهی را فراهم کند.

در دستگاه خود، از وب‌سایت فروشگاه موردعلاقه خود بازدید می‌کنید؛ و در همان زمان، خرده‌فروش می‌تواند سطح موجودی یک کالای مشخص را با استفاده از فناوری RFID (شناسایی فرکانس رادیویی) بررسی کند و دقیقاً به شما بگوید که چه تعداد از آن‌ها در چه رنگ‌ها، اندازه‌ها و سایر مشخصات دقیقاً در همان لحظه موجود است.

این سطح از جزییات قبلاً هرگز در دسترس نبوده است. به‌عنوان‌مثال، اگر کالایی محبوب باشد و موجودی آن تمام شود، سیستم سفارش موجودی می‌تواند به‌طور خودکار یک سفارش خرید ایجاد کند، سپس می‌تواند مستقیم به فروشگاه حمل شود. همه این‌ها بدون هیچ‌گونه دخالت انسانی رخ دهد.

 

مزایای مدیریت بهتر انبار و بارانداز

به گفته Ortec، برترین مزایای اتوماسیون در تأمین مجدد به‌طور مستقیم بر مدیریت انبار و بارانداز تأثیر می‌گذارد. مزایایی نیز برای حمل‌ونقل کالا وجود دارد. وقتی بارانداز به‌راحتی کار می‌کند، شرکت‌های حمل‌ونقل می‌توانند بارگیری و تخلیه کالا را ساده‌تر انجام دهند. این مقدار زمان سکون کمتری را برای رانندگان در پی دارد و باعث حمل بار بیشتر در هنگام سفارشات بالا می‌شود. علاوه بر این، این مزایا، جذابیت امکانات شما را برای شرکت‌های حمل‌ونقل افزایش می‌دهند و شرایط لازم را برای بهبود وضعیت حمل‌ونقل فراهم می‌کنند. این تمایز می‌تواند منجر به کاهش هزینه حمل بار و دسترسی به ظرفیت در زمان نامعینی‌ها شود.

 

برای بالا بردن ارزش تکمیل خودکار، بهبود مدیریت بارانداز را شروع کنید

عدم اطمینان تنها یقین در مدیریت زنجیره تأمین است. شرکت‌های حمل‌ونقل نیازمند بازپرسی خودکار و قابلیت‌هایی هستند که بر بهبود برنامه‌ریزی بارانداز برای کاهش اختلال، متمرکزشده است. خوشبختانه، اتوماسیون پشتیبان نرم‌افزار پیشرفته برنامه‌ریزی بارانداز است.

منابع:

  1. https://www.supplychain247.com/article/a_dock_scheduling_requirement_as_retailers_double_down_on_wms_wes
  2. https://www.supplychain247.com/article/why_automation_in_retail_supply_chains_requires_improving_dock_scheduling

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *