یادداشت تخصصی

سرمایه‌گذاری‌های Target در برآورد تقاضا با محوریت فروشگاه

عنوان مقاله: Analyst: Target’s investments in store-centric fulfillment pay off
نویسنده: Shefali Kapadia
برگردان: سحر متین‌فرد (پژوهشگر موسسه مدیریت زنجیره تأمین آمادگران)
به سفارش: موسسه مدیریت زنجیره تأمین آمادگران
تاریخ انتشار: ۱۷ آگوست سال ۲۰۲۰ میلادی

 

  • مایکل بیکر، تحلیلگر ارشد تحقیقات در A Davidson، در یادداشت تحلیلی نوشت، سرمایه‌گذاری‌های قبل از همه‌گیری Target در زنجیره تأمین و زیرساخت‌های تحقق، برای خرده‌فروش نتیجه خوبی دارد و به او این امکان را می‌دهد تا با تغییر رفتار خرید مشتری به رشد خود ادامه دهد.
  • در این یادداشت آمده است: ” Target جز اولین خرده‌فروشانی بود که قدرت دارایی‌های فروشگاه را در دنیای چند کاناله درک کرد. درک قدرت دارایی‌های فروشگاه در دنیای کانال‌های همه‌جانبه بود.” Target اکنون از موقعیت خوبی برخوردار است تا بتواند از تغییر ترجیحات مصرف‌کننده استفاده کند.
  • توانایی‌های چندکاناله با بسته شدن فروشگاه‌ها، به‌ویژه برای خرده‌فروشان مواد غذایی، متفاوت عمل می‌کند. بیکر نوشت، Walmart، BJ’s، Costco و Target “در طی پاندمی فروش مواد غذایی بیش‌ازحد دیده‌اند که به‌طور قابل‌توجهی توسط ابتکارات کانال‌های همه‌جانبه آن‌ها پشتیبانی می‌شود.”

مدیران Target، سه ماه پس از سه‌ماهه پردرآمد زمانی که تحلیلگران از چگونگی کارکرد استراتژی در مقیاس مطمئن نبودند، مدل برآورد تقاضا با محوریت فروشگاه خود را تأیید کردند. اکنون، با توجه به اینکه خرده‌فروشان استراتژی‌های چندکاناله را با سرعت سرسام‌آور اتخاذ کرده‌اند، ذینفعان صنعت خرده‌فروشانی که در زنجیره‌های تأمینشان سرمایه‌گذاری کرده‌اند را می‌شناسند.

بیکر نوشت: “ازجمله اتفاقات خوبی که برای خرده‌فروشان در همه‌گیری کرونا به وجود آمده است، این است که مجبور شده‌اند سرعت سرمایه‌گذاری‌ها و ابتکارات خود را در کانال‌های همه‌جانبه افزایش دهند.”

مدیر ارشد عملیات جان مولیگان در ماه می‌گفت: Target در “یک سفر طولانی‌مدت در عملیات برای تغییر کامل زنجیره تأمین و زیرساخت تحقق ما” قرار گرفته است که شامل قرار دادن فروشگاه‌ها در مرکز تحقق آن است. خرده‌فروش نرم‌افزار برنامه‌ریزی موجودی را در سه‌ماهه سوم سال ۲۰۱۹ اضافه کرد تا سطح موجودی فروشگاه را به‌اندازه کافی پایین نگه دارد تا عملکرد به‌طور دائم ادامه یابد – اما نه آن‌قدر پایین که منجر به عرضه سهام شود. در بالادست، خرده‌فروش یک سیستم رباتیک ایجاد کرد که موجودی انبارها را در راهروی فروشگاه‌ها طبقه‌بندی می‌کند و به کارگران فروشگاه اجازه می‌دهد تا مستقیماً روی قفسه، بسته‌بندی را باز کنند.

بیکر گفت درک “قدرت دارایی‌های فروشگاه” توسط Target مدت‌ها قبل از همه‌گیری، خرده‌فروش را در موقعیتی قرار داد که فروش خود را با وجود تعطیلی فروشگاه حفظ کند. برایان کرنل، مدیرعامل شرکت در ماه آوریل، گفت: در ماه آوریل، فروش دیجیتال Target نسبت به سال گذشته ۲۸۲٪ افزایش یافته و فروشگاه‌ها ۸۰٪ سفارشات دیجیتال را پاسخ داده‌اند. مولیگان گفت، اما افزایش قابل توجه فروش منجر به افزایش سهام شده است “خیلی بالاتر از جایی که ما دوست داریم”.

کورنل گفت: خدمات یک‌روزه در سه ماهه اول سال ۲۰۲۰ رشد ۲۷۸ درصدی را تجربه کردند، “و این همه توسط فروشگاه‌های ما برآورده شد.” کورنل بدون اشاره به جزئیات مربوط به هزینه‌های مربوط به برآورده تقاضای دیجیتال، گفت: “درحالی‌که ما برای افزایش خارق‌العاده برآورد تقاضای دیجیتال هزینه‌های زیادی کردیم، اما انتظار می‌رود که با وفاداری مشتریان سود زیادی را کسب کنیم.” مدیران اجرایی به هزینه‌های مربوط به حقوق بیشتر کارگران فروشگاه، تمدید مرخصی با حقوق و روش‌های اضافی نظافت اشاره کردند. بیکر انتظار دارد فروش Target در سال ۲۰۲۲ تقریباً ۱۵٪ نسبت به سال ۲۰۱۹ افزایش یابد.

 

منبع: https://www.supplychaindive.com/news/target-store-centric-fulfillment-omnichannel-supply-chain

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *